  • 1. Data: 2004-01-26 13:49:01
    Temat: Czy sa szanse aby przepisac mieszkanie
    Od: "Kornio" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam taki problem. Jest mieszkanie w którym mieszkały 3 osoby: mama z tatą i
    babcia ( mama taty ). Babcia jest głównym lokatorem od chyba 40 lat. Moja mama
    powoli acz sukcesywnie modernizowała to mieszkanie ( plastikowe okna, kafelki,
    łazienka, kuchnia, junkers i inne... ) i na wszystko ma faktury na swoje
    nazwisko. I są zameldowani tam z tatą od 29 lat.
    Teraz jest taka sytuacja: w kwietniu 2003 umiera tato. Babcia nie chce mieszkać
    sama z synową ( moją mamą ) i pod koniec listopada wyprowadza się do córki i
    dalej płaci za mieszkanie ( część kwoty ), przy czym ustanawia notarialnie tą
    córkę swoim prawnym pełnomocnikiem, ponieważ praktycznie nie chodzi o własnych
    siłach. Córka ta mówi, że nie mamy się o co martwić bo mieszkanie zostanie dla
    mamy, ale nic na to nie wskazuje. Ja się boję, że może będą chciały moją mamę
    stamtąd wyrzucić.

    Czy mama ma jakieś możliwości, aby jednak dostać to mieszkanie gdyby okazało
    się, że pomimo zapewnień jednak będą chcieli się jej pozbyć? przecież mieszka
    tam już 30 lat...

    Acha... mama chciała po śmierci taty przepisać głównego lokatora na siebie, ale
    babcia sie nie chce zgodzić...

    pozdrawiam...
    --
    Kornio

  • 2. Data: 2004-01-26 22:36:05
    Temat: Re: Czy sa szanse aby przepisac mieszkanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, Kornio wrote:

> [...]
    >+ łazienka, kuchnia, junkers i inne... ) i na wszystko ma faktury na swoje

    Ja tylko wKF: a ma *ZGODY* właściciela lub zarządzy na dokonywanie
    wymienionych ingerencji w owo mieszkanie ?
    Owe "przeróbki" nie mają nic wspólnego z kwestią "prawa do zameldowania"
    oczywiście, ale sądzę że w razie jakichś komplikacji brak zgody
    raczej daje "prawo do niczego" :>
    Krótko mówiąc: jak nie ma zgód to nie ma sensu wspominać że ktokolwiek
    cokolwiek "zainwestował". Oczywiście wpływu na meritum sprawy to
    nie ma :)

    pozdrowienia, Gotfryd