  • 1. Data: 2004-01-26 12:14:46
    Temat: Budimex-Nieruchomo CHAMSTWO i BEZCZELNOŚĆ - umowa przedwstępna
    Od: "KK" <k...@p...fm>

    Witam serdecznie,

    Muszę napisać o NAJBARDZIEJ CHAMSKIEJ i BEZCZELNIEJ praktyce zastosowanej
    przez firmę Budimex-Nieruchomości z Warszawy z jaką sie do tej pory spotkałem.
    Otóż wspomiana firma jest inwestorem i wykonawcą inwestycji Zacisze BIS na
    warszawskiej Pradze-Targówek-Zacisze przy ul. Łodygowej. Firma ta w swojej
    umowie przedwstępnej zapisała punkt o następującym poniżej znaczeniu:

    Kupujący oświadcza, że wyraża zgodę na zainstalowanie przez Sprzedającego
    (czyli Budimex-Nieruchomości) na dachu budynku zrealizowanego na Nieruchomości
    (osiedle Zacisze BIS) podświetlanego napisu o długości 4,5m, wysokości liter

    o 1,5m od strony ul. Łodygowej o treści "Budimex-Nieruchomości" lub innej (a

    zatem napisy KOCHAMY OSAME BIN LADENA lub SADAM HUSAJN NASZYM PRZYJACIELEM
    także mogą się tam znaleźć przecież to są inne napisy), według uznania
    Sprzedającego (cóż za wspaniałomyślność zatem ludzie, którzy będą tam mieszkać
    nie mają nic do powiedzenia) i w związku z tym Sprzedającemu przysługiwać
    będzie BEZPŁATNE, BEZTERMINOWE (nieźle to wykombinowali, reklama do kónca
    istnienia firmy i to bezpłatnie, ciekawe ile by to kosztowało za miesiąc)
    ograniczone prawo użytkowania części Nieruchomości tj. dachu budynku w części
    zajętej zajętej pod opisaną instalację oraz prawo do poboru energii
    elektrycznej na potrzeby opisanej instalacji z obowiązkiem zwrotu kosztów
    pobranej energii, jak również prawo przechodu do Nieruchomości celem
    dokonywania napraw, zmian czy demontażu instlacji.

    OCZYWIŚCIE TAKI PUNKT UMOWY JEST NIENEGOCJOWALNY I NIEUSUWALNY Z UMOWY !!!

    A teraz pytanie czy takie CHAMSKIE i BEZCZELNE POSTEPOWANIE JEST ZGODNE Z
    PRAWEM ?
    Czy istnieją jakieś ograniczenia, wymagania prawne związane z instalowaniem
    takich napisów na dachach budynków mieszkalnych ?

    Bardzo proszę wszystkie osoby posiadające jakiekolwiek doświadczenia i
    informacje ww. sprawie o odpowiedź. Dziękuję serdecznie.

    Wiadomość tą opublikuje na odpowiednich grupach dyskusyjnych i serwisach
    informacyjnych.
    Takiego CHAMSTWA i BECZELNOŚCI telerować nie potrafię i będę skutecznie
    wpływał na wizerunek firmy BUDIMEX-NIERUCHOMOSCI wszelkimi dostępnymi mi
    środkami przekazu.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Kocjan

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-01-26 12:32:37
    Temat: Re: Budimex-Nieruchomo - umowa przedwstępna
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "KK" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > pobranej energii, jak również prawo przechodu do Nieruchomości celem
    > dokonywania napraw, zmian czy demontażu instlacji.

    1. istnieje swoboda zawierania umów, nie ma obowiazku kupowania mieszkania
    na osiedlu Zacisze-Bis
    2. tam nie kaza ci placic za prad ani konserwacje tej reklamy. Zabezpieczaja
    jedynie prawnie mozliwosc obslugi tejze.

    --
    SQLwysyn

  • 3. Data: 2004-01-26 12:46:12
    Od: "KK" <k...@p...fm>

    No właśnie zabezpieczają prawnie, czyli BEZCZELNIE robią z budunku
    mieszkalnego namiot cyrkowy z neonami reklamowymi i klinet nie ma nic do
    gadania choć będzie współwłaścicielem tej inwestycji a ww. firma nie bedzie
    miała tam swoich udziałów. Oczywiści masz rację, nie ma przymusu kupowania i
    podpisywania umowy z tą firmą, pytanie wystosowałem celem uzyskania
    informacji, czy takie postepowani jest zgodne z prawem i czy są prawne
    możliwości ukrócenia takiej praktyki. Chiałem być jednym z klientów tej firmy
    ale to co przeczytałem w umowie przekracza jakiekolwiek granice przyzwoitości
    i równego traktowania stron tzn. firmy i mnie.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Krzyszof Kocjan

  • 4. Data: 2004-01-26 12:59:30
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    SQLwysyn wrote:
    > 1. istnieje swoboda zawierania umów, nie ma obowiazku kupowania mieszkania
    > na osiedlu Zacisze-Bis

    można by się przyczepić do oddania w ręce drugiej strony prawa do
    decydowania o treści reklamy...
    Poza tym czy zawarcie umowy dotyczącej reklamy pozostaje w związku ze
    sprzedażą mieszkania? Czy nie mamy tu uzależnienia zawarcia umowy od
    zawarcia innej umowy, nie mającej bezpośredniego związku z umową
    zawierającą oceniane postanowienie (art.385[3] pkt 7 kc)? Jeszcze tylko
    trzeba by wykazać sprzeczność z dobrymi obyczajami (co łatwiejsze) i
    rażące naruszenie interesów...

    KG

  • 5. Data: 2004-01-26 13:26:12
    Od: "KK" <k...@p...fm>

    Bardzo dziękuję za komentarz, szczególnie odnośnie związku zawarcia umowy
    dotyczącej reklamy ze sprzedażą mieszkania, przecież to oczywiste
    uzależnienie, albo to podpiszę albo nie mam szans na kupno mieszkania choć
    jedna umowa ma związku z drugą, przynajmniej dla mnie tak to wygląda, powiało
    optymizmem. Jeszcze raz dziękuję. Jeżeli możesz coś jeszcze zasugerować będę
    wdzięczny.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Kocjan

  • 6. Data: 2004-01-26 16:40:57
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > pytanie wystosowałem celem uzyskania
    > informacji, czy takie postepowani jest zgodne z prawem

    Jest. Budimex Nieruchomosci ma prawa wlasnosci (lub wieczysta dzierzawe)
    tego terenu, wiec moze je odsprzedawac dalej na wlasnych warunkach.
    Powtarzam - NIE masz obowiazku kupowac od nich mieszkania.

    --
    SQLwysyn

  • 7. Data: 2004-01-26 18:21:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KK" <k...@p...fm> napisał w wiadomości

    Rozumiem, że możesz się nie zgadzać na tę reklamę. No ale przecież nie
    masz obowiązku zakupić u nich mieszkania. Możesz umowy nie podpisywać i
    znaleźć inne mieszkanie do zakupu, w umowie którego nie będzie takiego
    obwarowania.

  • 8. Data: 2004-01-26 19:07:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, SQLwysyn wrote:

    >+ Użytkownik "KK" <k...@p...fm> napisał [...]
    >+ (...) i w związku z tym Sprzedającemu przysługiwać
    >+ > będzie BEZPŁATNE, BEZTERMINOWE (
    >+ > ograniczone prawo użytkowania części Nieruchomości
    [...]
    >+ 2. tam nie kaza ci placic za prad ani konserwacje tej reklamy.

    Ale również nie wspominają że pokryją *wszelkie* koszty związane
    z owym "korzystaniem".
    Jakie ? A przykładowo:
    - podatek z tytułu udostępniania. Ponieważ sprzedawca NIE BĘDZIE
    miał udziału w owym budynku (BTW: tym samym obowiązku uczestniczenia
    w kosztach remontów :>) nieruchomości - to on ma przychód
    ale podatek od "bezpłatności" w tej częsci to jego problem.
    Niemniej (przynajmniej wg niektórych interpretacji - w tym
    doradzców podatkowych - a IMO dokładnie tak zapisano 'literalnie'
    w ustawie) - użyczający TEŻ ma przychód :> od którego musi
    zapłacić podatek !
    Uwaga Krzysztofa ("...ciekawe ile to będzie...") przełoży się
    wprost na CIT płacony przez spółdzielnię lub wspólnotę :]
    jakby tak VATowcem została - to na VAT takoż
    - koszty ubezpieczeń; osłem byłby agent ubezpieczeniowy który
    nie wziąłby "korekty" na kilkadziesiąt czy kilkaset kilogramów
    żelastwa zawieszonego kilkadziesiąt m nad ziemią (dla OC
    w pierwszej kolejności)
    - koszty eksploatacji; jak rozumiem budynek ma nie 3x ale
    300x zapasu na obciążenia ;) w związku z tym rzeczone żelastwo
    nijak nie wpływa na "żywotność" ;)
    - koszty remontów; zakładając że można się spotkać z literalnym
    i żelaznym egzekwowaniem umowy, to w razie konieczności
    chwilowego wyłączenia/demontażu owych reklam (na własny koszt
    oczywiście) "Sprzedawcy" będzie przysługiwało... odszkodowanie
    za niemożność korzystania ! :> - może nie ? ;)

    Jak na razie inwencji na tyle mi starczyło.
    Trzeba przeliczyć na złotówki... i zastanowić się :)

    >+ Zabezpieczaja jedynie prawnie mozliwosc obslugi tejze.

    ...z ponoszeniem wszystkich "ubocznych" kosztów przez
    kupującego. Cóż, pogratulować im udanego biznesu chyba
    powinniśmy, tak ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, a "osobiście" również mała wspólnota sama płacąca

  • 9. Data: 2004-01-27 08:11:11
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Nigdy nic z Budimexem !!!!!!!! To beznadziejna firma.. jakis czas widzielm
    co tam sie dzieje,
    praktycznie jada tylko na podwykonawcach ktorych strasznie rzna. Firma ma
    zaplecze tylko na papieprze..
    Widzielem mase bledow ktore zrobili na budowych, bledow na poziomie 1 roku
    studiow.. tragedia...
    Byle dalej od budimexu !!!!!!!!!!!

  • 10. Data: 2004-01-27 10:23:16
    Temat: Re: Budimex-Nieruchomosci
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaplecze tylko na papieprze..
    > Widzielem mase bledow ktore zrobili na budowych, bledow na poziomie 1 roku

    A ja natomiast widzialem dom zbudowany przez Budimex perfekcyjnie, gdzie
    przekatne pokoju zgadzaja sie do centymetra, gdzie wszystkie sciany trzymaja
    pion. A protokól odbioru (wykonywany prze rzeczoznawce budowlanego) mial
    słownie 1 niewielką usterke (naprawiona w 15 min).
    Nie pluj, bo w samej Warszawie znajde 15 gorszych developerów od Budimexu.

    --
    SQLwysyn