eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii? › Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych) sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Subject: Re: Czy policja powinna odpowiadać za funkcjonariuszy (zabójczych)
    sadystów jak KRK za księży pedofilii?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Thu, 3 Jan 2019 19:02:38 +0100

    W dniu 2019-01-03 o 17:34, J.F. pisze:

    > Czyli jakimi ? Bo jednemu doskwiera, ze sasiad parkuje na zakazie, a
    > drugiemu, ze nie ma gdzie zaparkowac ...

    Jak ludziom, którzy płacą na policję/straż przeszkadza i najbardziej
    doskwiera paskujący sąsiad, to tym maja się służby zająć. A jak ktoś
    chce sobie zorganizować łódstok czy inny spęd klimatyczny w swoim
    mieście, to niech sobie za ochronę tego gówna sam płaci. Dziś za 2 gramy
    haszyszu wszczyna się wielkie dochodzenia, angażuje kupę ludzi i
    środków, a nie słyszałem żeby ktoś zmarł od wypalenia czy zjedzenia
    takiej dawki.

    > Tak czasem patrze na wroclawska SM.
    > W jeden dzien jest np akcja mandatowania samochodow, a na drugi dzien
    > strasznicy przechodza obok samochodow zaparkowanych w tym samym miejscu,
    > i nie widza :-)

    Bo straż miejska w obecnym stanie, to ani straż, ani miejska, ot kolejny
    twór do łatania budżetów gminnych.

    > No jak nie, a kto wyznacza komendanta ?

    Dziś do każdej pipidówki komendant wyznaczany jest z poziomu wyższego,
    odpowiednio KGP, KWP czy KPP i ludzie nie mają nic do powiedzenia. Gdy
    wyborcy będą mieli wpływ na wybór i odwołanie komendanta, czy to
    wyborach bezpośrednich czy pośrednich, to komendantom będzie zależeć na
    czymś więcej niż tylko wypełnianiu statystyk i awansowaniu do tego
    wyższego poziomu.

    > Cos w tym moze jest ... to bedzie wyrabianie w dzielnicach :-)

    Jeżeli ludziom najbardziej potrzebne do poprawy bezpieczeństwa będą
    statystyki, no to będą wyrabianie. Dziś jednak nikt o zdanie ich się nie
    pyta. Nie masz pojęcia ile dziś ludzi i środków jest angażowanych tylko
    w to żeby statystyki się zgadzały.

    > "spoleczentwo" to takie odlegle, ale jak przyjedziesz do amerykanskiego
    > miasteczka, tam szeryf przekroczy uprawnienia, potem go oskarzysz i 12
    > mieszkancow bedzie decydowalo o odszkodowaniu, pamietajac ze to oni
    > zaplacą ... cos tu nie tak.

    Zarówno u nich jak i u nas jest wyższa instancja sądu, jak to działa w
    obu wypadkach, to już inna sprawa.
    Ale właśnie tym mają zajmować się kolejne instancje czy służby
    federalne, żeby lokalnego szeryfa nie poniosła fantazja.

    > Formalnie jest.

    Formalnie jest, praktycznie jak taki burmistrz czy radny nie popełni
    przestępstwa pospolitego, a wszystko nie przejdzie przez kolejne
    instancje, to spokojnie do kolejnych wyborów pozostaje na stolcu.

    > Czyli co - beda naciski z gory na SM ?

    A dlaczego nie? Skoro jako płatnikowi ich wynagrodzeń najbardziej
    doskwiera mi parkujący pod garażem sąsiad niż gówniarz z piwem czy
    marychą w parku, to mają się zając tym co mnie boli.
    Dziś płacisz na policję, ale zadania wyznacza im jakiś gryzipiórek w
    ministerstwie lub komendzie głównej.