  • 11. Data: 2023-09-17 16:21:44
    Temat: Re: Czy orędzia podlegają sprostowaniom w trybie wyborczym? [Orędzie v. Orędzie]
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Sądzę, że z tego samego powodu, co agencje celne czy doradców
    > podatkowych. Skomplikowano do tego poziomu procedury, że nikt poza
    > ekspertami tego nie ogarniał.

    Czyli można powołać firmy zarabiająca na wydawaniu wiz (kasa) i przy okazji
    zarobić na pośrednictwie pracy (prowzja pobierana od pracodawcy za pracownika).

    Ile tego mamy w PL? Całkiem sporo.
    ctr.
    12459 firm z branży Agencje pośrednictwa pracy

  • 12. Data: 2023-09-17 16:24:33
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie zawsze taniej, to lepiej.

    Same konsultacje od 4 stówek.
    Pierwsze z brzegu:
    https://wizaserwis.pl/wiza-do-polski/

    Pisom w to graj, zamiast odwołanych 30 firm pośredniczacych mogą dorzucić do
    konsulatów
    kilkudziesięciu/set swojaków. Ktoś straci, ktoś zyska.

  • 13. Data: 2023-09-17 16:31:51
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Robert Wańkowski napisał(a):

    > Czyli chciał (Sikorski) dobrze. Mniej placówek, to taniej. Ale zawiódł
    > jak zawsze czynnik ludzki.

    Nie wyrabiali się. Konsulat nie obrobi takiej ilości. Sikorka z fumflami był
    przewidujący.
    W 2011 zdaje się niemce otworzyli rynek pracy na PL pracownika, to znaczy
    że sporo osób z PL wyjedzie do niemca, a to znaczy że w PL będzie zapotrzebowanie
    na pracownika.

    Dziś na rynku mało ludków. Koszta ogłoszeń chodzą od 20 do 600 pln, zależnie
    od portalu, złoty biznes. Podobnie "wynajem ludków" firmom przez pośredników,
    niestety nie znam stawek/procentów/prowizji.

  • 14. Data: 2023-09-17 22:22:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2023 o 16:21, Alojzy Gąska pisze:
    > Czyli można powołać firmy zarabiająca na wydawaniu wiz (kasa) i przy okazji
    > zarobić na pośrednictwie pracy (prowzja pobierana od pracodawcy za pracownika).

    Te firmy od wiz są w krajach, z których są osoby starające się o wizy.
    Trzeba by analizować tamtejszy stan prawny.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2023-09-17 22:23:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2023 o 16:24, Alojzy Gąska pisze:

    > Same konsultacje od 4 stówek.
    > Pierwsze z brzegu:
    > https://wizaserwis.pl/wiza-do-polski/

    Ale czy to łapówka?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2023-09-17 22:53:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ale czy to łapówka?

    To nie ma nic do rzeczy.
    A w ogóle wiemy jak taki proces wygląda?
    Firma outsourcingowa przygotowuje papiery, komplet przesyła do
    konsulatu, tam sprawdzają, odsyłają wizę do firmy?
    W czym wyręcza taka firma konsulat?

    Robert

  • 17. Data: 2023-09-18 00:53:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-17, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Firma outsourcingowa przygotowuje papiery, komplet przesyła do
    > konsulatu, tam sprawdzają, odsyłają wizę do firmy?

    Mogę z grubsza powiedzieć jak to wygląda w przypadku wizy chińskiej.
    Jest komercyjna agencja, która ogarnia stronę www z formularzami,
    poprawność wypełnienia tych formularzy, niezbędne dokumenty etc., całą
    infrastrukturę IT i aranżacje wizyt fizycznych w siedzibach agencji.

    Wizyta polega na tym, że wszystko jest weryfikowane przez agenta
    (poprawność wniosków i kompletność). Po trzech dniach paszport jest do
    odbioru z wizą lub nie. Podejrzewam, że sama ambasada/konsulat robi już
    bardzo niewiele. Gdzieś się im pewnie zapalają różne lampki, że odrzucić
    lub przyjąć lub wyjątkowo podrążyć.

    A możliwości zarobienia jest od groma, począwszy od umówienie samej
    wizyty (wolne terminy od 1.5 miesiąca lub później), poprzez czepianie
    się agenta już przy okienku i blokowanie wysyłki do konsulatu, lub
    akceptacje bez spełnienia wymogów, jeśli się wie, że konsulat w
    określonych przypadkach tylko przyklepuje. Na szczęście to agencja
    chińska bez kontroli rządu pisu i poza koszmarną biurokracją z odrobiną
    klasycznej komunistycznej arogancji wszystko działa dość sprawnie i
    uczciwie (w spodziewanych granicach).

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-09-18 10:54:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 17 Sep 2023 04:49:29 -0700 (PDT), Alojzy Gąska napisał(a):

    > Toć firmy zewnętrzne wspmagające uzyskanie wiz powołano ponad 10 lat temu.
    > Teraz MSZ`ty mówią o rozwiazaniu z nimi umów, tj. z 30 firmami zewnętrznymi.
    > A czemu je powłano w 2011? Trza zapytać powołujacych.

    No to ile wiz wydano zanim nastali złodzieje z PiS i ile kosztowały?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com