  • 1. Data: 2002-05-06 13:35:55
    Temat: Czy muszę założyć wodomierz?
    Od: "slaweks" <s...@h...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów!
    Mam pytanie.
    Niedawno zakupiłem działkę budowlaną, na której
    stoi nieruchomość (do rozbiórki). Jest tam możliwość
    korzystania z bieżącej wody (tylko na otwartym
    powietrzu). Pod tym adresem nikt nie jest zameldowany,
    poprzedni właściciel bywał tam rzadko i za wodę
    pewnie nie płacił.
    Ostatnio w furtce ktoś zostawił karteczkę, aby się zgłosić
    do wodociągów i regulować sprawę wodomierza.
    Kartka była bez pieczątki i podpisu, więc ją całkowicie
    zlekceważyłem.
    Pytania:
    1. Czy muszę założyć wodomierz, czy mogę się rozliczać ryczałtem.
    2. Czy fakt, że nie jestem tam zameldowany ma wpływ na sposób
    rozliczeń za zużytą wodę?
    3. Czy mogą mnie tak po prostu wezwać, czy muszą stawić się
    osobiście?

    Pozdrawiam
    Sławek.

  • 2. Data: 2002-05-06 13:41:09
    Temat: Re: Czy muszę założyć wodomierz?
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "slaweks" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozliczeń za zużytą wodę?
    > 3. Czy mogą mnie tak po prostu wezwać, czy muszą stawić się

    Jak rozumiem jest tam sieć wodociągowa i przyłącze. Jeżeli woda nie
    jest tobie potrzebna to nic nie musisz robić, jeśli jest - idź i
    załatw to sobie. Podobne dylematy będziesz miał z energią elektryczną,
    telefonami, kanalizacją, podłączeniem internetu itd.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-05-06 15:06:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 May 2002, slaweks wrote:

> [...]
    >+ powietrzu). Pod tym adresem nikt nie jest zameldowany,
    >+ poprzedni właściciel bywał tam rzadko i za wodę

    No to IMO masz problem :( - bo trudno ci będzie się
    bronić przed zarzutem, że działkę dlatego dostałeś
    taniej, że zobowiązałeś się zapłacić za długi "z wody".
    Co, nie było taniej ?? Ależ... (mam nadzieję że
    wyłożyłem o co chodzi)

    >+ Ostatnio w furtce ktoś zostawił karteczkę, aby się zgłosić
    >+ do wodociągów i regulować sprawę wodomierza.
    >+ Kartka była bez pieczątki i podpisu, więc ją całkowicie
    >+ zlekceważyłem.

    IMO to jak w sprawie listu od banku z sąsiedniego wątku:
    zapłata (z odsetkami) dostawcy wody się należy. Jak się
    upominają - to miło, jakby byli mniej mili to zaczęliby
    od ścigania :] "z pomocą"
    Oczywiście dług "należy się" od tego, kto dług zaciągnął
    - i pewnie *jakoś* da się wykazać że *przynajmniej część*
    długu jest "zasługą" poprzedniego właściciela.
    Pytanie - co on powie :[

    Bo "dobrym zwyczajem kupieckim" :) jest przy nabywaniu
    (a nawet tylko najmie itp) zgłoszenie się do wszystkich
    dostawców mediów *przed* kupnem/umową o stwierdzenie
    stanu liczników; wtedy sprawa jest "czysta" i wiadomo
    że za stare długi mają ścigać starego właściciela.

    >+ Pytania:
    >+ 1. Czy muszę założyć wodomierz, czy mogę się rozliczać ryczałtem.

    AFAIK nie musisz nic zakładać. Natomiast jak dostawca
    ci założy (a od któregoś tam roku będzie to obowiązkowe)
    to nie możesz się uchylić. Tak samo jest z prądem i gazem;
    jakby kto nie wiedział to chyba jeszcze są, a na pewno rok
    temu były - bloki z licznikami zbiorczymi ! (i "zrzutką"
    na gaz, oczywiście wszyscy równo "oszczędzają" :>)

    >+ 2. Czy fakt, że nie jestem tam zameldowany ma wpływ na sposób
    >+ rozliczeń za zużytą wodę?

    IMO nie. Jesteś właścicielem to masz pech; możesz uwolnić
    się od odpowiedzialności za płacenie AFAIK tylko w jeden
    sposób: wynajmujesz i dopilnujesz, żeby umowę z dostawcą
    zawarł wynajmujący. Acha: i drugi sposób: skasować
    instalację :)

    >+ 3. Czy mogą mnie tak po prostu wezwać, czy muszą stawić się
    >+ osobiście?

    Jak nie będziesz chciał "z nimi" gadać, to na rozmowę
    wezwie cię sąd :] do którego się zwrócą.
    Ponieważ istnieje domniemanie że PRZYNAJMNIEJ CZĘŚĆ
    zaległości jestes winien ty (od czasu, jak kupiłeś)
    a resztę "być może" - to sąd cię IMHO zaprosi :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-05-07 07:25:26
    Od: "slaweks" <s...@h...pl>

    Dziękuję za precyzyją odpowiedź!
    Mam tylko jedno pytanie. Wspomniałeś w swym
    poście o ściąganiu zaległych należności za zużytą
    wodę. Interesuje mnie, co miałoby posłużyć za
    podstawę wyceny tych długów, jako że umowa
    na dostawę wody nie istnieje. Nie wiem, czy
    kiedykolwiek istniała, gdyż nieruchomość leży
    w małej wiosce, ostatni właścicial mieszkał tam
    przed 10 laty, tak więc jeśli była jakaś umowa,
    to pamięta ona jeszcze czasy poprzedniego ustroju.

    Pozdrawiam
    Sławek.

  • 5. Data: 2002-05-07 16:22:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2002, slaweks wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kiedykolwiek istniała,[...]
    >+ przed 10 laty, tak więc jeśli była jakaś umowa,
    >+ to pamięta ona jeszcze czasy poprzedniego ustroju.

    Przyznam, że co do "podstawy" to nie mam pojęcia,
    może ryczałt - skoro taki istnieje. Z kolei jest
    ciekawie - bo ryczałt jest chyba od zameldowanej
    osoby :)
    Natomiast brak umowy *chyba* o niczym nie przesądza:
    mogłeś korzystać, pewnie korzystałeś - więc zapłata
    powinna się nalezeć. Prawdę mówiąc nie wiem, czy
    w skali zasilania budynku (w wodę) jest np. jakiś
    składnik "za utrzymanie sieci" (niezalezny od zużycia)
    - jeśli jest to się na niego "załapiesz" :]

    Pozdrowienia, Gotfryd