  • 1. Data: 2008-05-28 08:56:43
    Temat: Czy moja umowa jest juz niewazna ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Chcialem wlasnie napisac wypowiedzenie umowy o swiadczenie uslug (taki
    kontrak menadzerski), ale doczytalem jeden punkt w umowie : "umowa jest
    zawarta na okres 2 lat, ktory uplywa z dniem 31.01.2008". Nie widze zadnego
    punktu typu "w innych przypadkach zostaje przedluzona na zcas nieokreslony"
    itp. Jest tylko ze kazda ze stron moze wypowiedziec umowe.
    Czy dobrze czaje - umowa mnie juz w zaden sposob nie zobowiazuje ? Nie musze
    juz wykonywac zadan z niej wynikajacych (ale np moge nadal robic cos
    niezobowiazujaco i wystawiac faktury za te uslugi) ?

    Fantom
    ps. Ale micha mi sie chyba cieszy, ze nie musze 3 miesiecy na sile
    siedziec - za dlugi ten okres wypowiedzenia

  • 2. Data: 2008-05-28 09:00:11
    Temat: Re: Czy moja umowa jest juz niewazna ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > musze juz wykonywac zadan z niej wynikajacych (ale np moge nadal robic
    > cos niezobowiazujaco i wystawiac faktury za te uslugi) ?

    A w regulaminie też opcji przedłużenia umowy nie ma? Jaki to operator?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-28 09:32:19
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A w regulaminie też opcji przedłużenia umowy nie ma? Jaki to operator?

    To nie umowa z operatorem (np telekomunikacyjnym), tylko umowa -
    kontrakt managerski.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-05-28 09:35:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maverick pisze:

    > To nie umowa z operatorem (np telekomunikacyjnym), tylko umowa -
    > kontrakt managerski.

    Tak to jest jak się czyta co drugie słowo ;)

    Umowa zatem rozwiązała się 31 stycznia. Oczywiście można dalej
    "niezobowiązująco" świadczyć usługi, tylko że potem nieraz udowodnienie
    tej "niezobowiązującej" (czyli zazwyczaj ustnej) umowy może być trudne,
    jeśli kontrahent będzie się ociągał z płatnością.

  • 5. Data: 2008-05-28 09:46:08
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > tej "niezobowiązującej" (czyli zazwyczaj ustnej) umowy może być trudne,
    > jeśli kontrahent będzie się ociągał z płatnością.

    Dzieki za info - no to jestem wolny :)

    Fantom

  • 6. Data: 2008-05-28 10:59:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 28 May 2008 11:46:08 +0200, Fantom napisał(a):

    > Dzieki za info - no to jestem wolny :)

    Nie byłbym tego taki pewien. Jeśli po 31.01 nadal świadczyłeś te usługi to
    sąd może uznać, ze doszło do zawarcia nowej umowy. Jaki przyjmie czas jej
    obowiązywania, jaki okres wypowiedzenia i jakie wynagrodzenie, to już jest
    totolotek.

  • 7. Data: 2008-05-28 19:27:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq pisze:

    > Nie byłbym tego taki pewien. Jeśli po 31.01 nadal świadczyłeś te usługi to
    > sąd może uznać, ze doszło do zawarcia nowej umowy.

    I to jest prawidłowy pogląd.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 8. Data: 2008-05-28 19:41:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości

    Skoro z upływem terminu obowiązywania umowy obowiązywała ona nadal, to moim
    zdaniem doszło do zawarcia w sposób dorozumiany umowy na poprzednich
    zasadach na czas nieokreślony. O ile w umowie nie unormowano w żaden sposób
    kwestii ewentualnego wypowiadania umowy, to stosujesz przepisy ogólne.

  • 9. Data: 2008-05-29 06:24:48
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > zasadach na czas nieokreślony. O ile w umowie nie unormowano w żaden
    > sposób kwestii ewentualnego wypowiadania umowy, to stosujesz przepisy

    Czyli i tak musze zlozyc wypowiedzenie ? Jaki okres mnie obowiazuje ?

    Fantom

  • 10. Data: 2008-05-29 10:24:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    > Skoro z upływem terminu obowiązywania umowy obowiązywała ona nadal, to
    > moim zdaniem doszło do zawarcia w sposób dorozumiany umowy na poprzednich
    > zasadach na czas nieokreślony.

    Jest to gdzieś w KC określone, takie przejście? Czy wywodzisz to po prostu z
    ogólnych zasad zawierania umów, w tym w sposób dorozumiany?