  • 11. Data: 2008-05-29 17:11:56
    Temat: Re: Czy moja umowa jest juz niewazna ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Nie byłbym tego taki pewien. Jeśli po 31.01 nadal świadczyłeś te usługi to
    > sąd może uznać, ze doszło do zawarcia nowej umowy. Jaki przyjmie czas jej
    > obowiązywania, jaki okres wypowiedzenia i jakie wynagrodzenie, to już jest
    > totolotek.

    Na jaki okres dla mnei malo wazne. Jakie wynagrodzenie tez, bo za faktury
    mam caly czas bez problemu placone. Zostaje dla mnie trzeci element : okres
    wypowiedzenai - Jest jakis domyslny w KC czy cos ?

    Fantom

  • 12. Data: 2008-05-29 20:07:07
    Od: Kuba <c...@o...pl>

    Zostaje dla mnie trzeci
    > element : okres wypowiedzenai - Jest jakis domyslny w KC czy cos ?

    Wydaje mi się, że zawarliście nową umowę w formie ustnej. Warunki tej
    nowej umowy należałoby interpretować zgodnie z treścią poprzedniej,
    skoro nic innego nie postanowiliście. Domyślnie uznaliście, że umowa was
    obowiązuje na dotychaczasowych warunkach. W związku z tym należałoby
    przyjąć, że okres wypowiedzenia też przyjeliście taki sam w sposób
    dorozumiany.

  • 13. Data: 2008-05-30 06:57:57
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > obowiązuje na dotychaczasowych warunkach. W związku z tym należałoby
    > przyjąć, że okres wypowiedzenia też przyjeliście taki sam w sposób

    Ach to prawo :(
    To po co sie podpsije umowe na okreslony czas, jak po jej zakonczeniu i tak
    nadal ona obowiazuje w identycznej formie ?

    Fantom

  • 14. Data: 2008-05-30 09:46:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 30 May 2008 08:57:57 +0200, Fantom napisał(a):

    > To po co sie podpsije umowe na okreslony czas, jak po jej zakonczeniu i tak
    > nadal ona obowiazuje w identycznej formie ?

    Nie. Po zakończeniu umowy kończy się świadczyć usługi przewidziane tą
    umowa. Chyba, że chce się je świadczyć nadal. Wtedy trzeba zawrzeć nową
    umowę. Najlepiej pisemnie, bo wtedy wiadomo jaka jest treść umowy. Jeśli
    zawiera się ją ustnie, albo innymi zachowaniami (np. nadal świadcząc
    usługi) to nic dziwnego, że potem prawnicy biorą duże pieniądze ;) za
    ustalenie tej treści.