  • 1. Data: 2008-05-28 09:37:24
    Temat: ruch drogowy ... na światłach cały rok...
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    To chyba wątek na pl.soc.polityka, ale zapytam tu:
    Kto (partia, pomysł posła) wprowadził kretyński przepis o jeżdżeniu na
    światłach przez cały rok ?

    jak zrobić, aby zmodyfikowali przepis i wprowadzili nakaz jeżdżenia na
    światłach cały rok ale tylko poza terenem zabudowanym ??
    czy to trzeba nowelizacje obywatelską, 100.000 podpisów i do Sejmu ?

    chodzi o to, ze w mieście, słońce, zero chmurek wszyscy w korku stoją i
    świecą...

    --
    Tomasz Renik - nr 5231666765

  • 2. Data: 2008-05-28 09:46:57
    Temat: Re: ruch drogowy ... na światłach cały rok...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek Renik napisał(a):

    > Kto (partia, pomysł posła) wprowadził kretyński przepis o jeżdżeniu na
    > światłach przez cały rok ?

    Parlament Najjaśniejszej, który znowelizował ustawę Prawo o ruchu
    drogowym w lutym/marcu 2007 a Ustawę podpisał Pan Prezydent Lech
    Kaczyński :)

    j.

  • 3. Data: 2008-05-28 09:50:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 11:37
    (autor Tomek Renik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <o...@d...local.ies.co.pl
    >):

    > To chyba wątek na pl.soc.polityka, ale zapytam tu:
    > Kto (partia, pomysł posła) wprowadził kretyński przepis o jeżdżeniu na
    > światłach przez cały rok ?

    Żadna. Natomiast bardzo potrzebny przepis jeżdżenia na światłach przez cały
    rok wprowadził PiS.

    > jak zrobić, aby zmodyfikowali przepis i wprowadzili nakaz jeżdżenia na
    > światłach cały rok ale tylko poza terenem zabudowanym ??

    Ale po co? poza terenem zabudowanym światła w dzień są mało potrzebne. Ich
    główne zastosowanie to właśnie teren, a w zasadzie obszar, bo tak to się
    fachowo nazywa, zabudowany.

    > chodzi o to, ze w mieście, słońce, zero chmurek wszyscy w korku stoją i
    > świecą...

    I słusznie. Polepsza to widoczność. Do tego ten przepis eliminuje problem
    oceny czy trzeba czy nie. Kiedyś były z tym wieczne przepychanki.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 4. Data: 2008-05-28 10:04:13
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    > Ale po co? poza terenem zabudowanym światła w dzień są mało potrzebne. Ich
    > główne zastosowanie to właśnie teren, a w zasadzie obszar, bo tak to się
    > fachowo nazywa, zabudowany.

    Tu bym sie nie zgozil. Swiatla sa tam samo przydatne w terenie zab. jak i
    poza nim. Najlepiej przydatnosc tego przepisu mozna zauwazyc przy
    wyprzedzaniu na prostej drodze, kiedy jedziemy "pod slonce". A takie ocinki
    zdarzaja sie najczesciej wlasnie poza terenem zabudowanym. W miescie i
    odleglosci miedzy pojazdami i ich predkosci sa znacznie mniejsze... Co
    oczywiscie nie oznacza, ze przepis ten w miescie sie nie sprawdza.

    Qkam

  • 5. Data: 2008-05-28 10:05:21
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Renik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

    > chodzi o to, ze w mieście, słońce, zero chmurek wszyscy w korku stoją i
    > świecą...

    Oślepiają Cie tymi switlami czy jak? Pytam powaznie :)

    Qkam

  • 6. Data: 2008-05-28 10:25:29
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Tomek Renik pisze:

    > jak zrobić, aby zmodyfikowali przepis i wprowadzili nakaz jeżdżenia na
    > światłach cały rok ale tylko poza terenem zabudowanym ?? czy to trzeba
    > nowelizacje obywatelską, 100.000 podpisów i do Sejmu ?

    To by był dopiero kretynizm, w co drugiej wiosce nieoświetleni wieśniacy,
    a jak wiadomo u nas wystarczą trzy chałupy na horyzoncie, zeby ogłosić
    wieś przez najbliższe 10 km.

    PS. Też uważam, że oświetlanie słońca to bzdura.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 7. Data: 2008-05-28 10:26:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 28 maj 2008 12:05
    (autor QkamCoSieDzieje
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1jap6$des$1@inews.gazeta.pl>):

    > Oślepiają Cie tymi switlami czy jak? Pytam powaznie :)

    Oj strasznie... Dyskusje o tym tu były nieraz i zawsze pojawiało się stado
    twierdzących że zostali oślepieni i przez to rozjechali rowerzystę.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 8. Data: 2008-05-28 10:27:11
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    QkamCoSieDzieje pisze:

> [...]
    > miescie i odleglosci miedzy pojazdami i ich predkosci sa znacznie
    > mniejsze... Co oczywiscie nie oznacza, ze przepis ten w miescie sie nie

    Co "potwierdza" statystyka:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/W
    ypadki_2007.jpg

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 9. Data: 2008-05-28 10:30:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    T napisał(a):

    [...]

    > PS. Też uważam, że oświetlanie słońca to bzdura.

    Hmm... Może masz małe doświadczenie w jeżdzeniu bo jak dla mnie to
    właśnie super się sprawdza w lecie. W kraju, gdzie drogi są takie jakie
    są a kierowcy czasem zamieniają się w szaleńców za kółkiem akurat ta
    regulacja prawna może ratować zdrowie i życie.

    j.

  • 10. Data: 2008-05-28 10:32:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    T napisał(a):

    > Co "potwierdza" statystyka:
    > http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/W
    ypadki_2007.jpg

    To nałóż na to wzrost liczby pojazdów...

    j.