  • 551. Data: 2023-11-17 06:30:33
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W każdym razie chyba w tej sprawie znowu te pismaki zadziałały:
    >
    > https://www.rp.pl/ubezpieczenia-i-odszkodowania/art3
    9418841-wypadek-na-a1-bliscy-ofiar-jednak-dostana-pi
    eniadze-z-oc-sebastiana-m

    Pieprzone pisamki... Przecież nie wiadomo czy bmw brało w ogóle udział w
    tym wypadku a ci już zaszczuli prokuratora i towarzystwo
    ubezpieczeniowe;) Powinni zakazać pismactwa;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 552. Data: 2023-11-17 12:48:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.11.2023 o 06:30, Shrek pisze:
    > Pieprzone pisamki... Przecież nie wiadomo czy bmw brało w ogóle udział w
    > tym wypadku a ci już zaszczuli prokuratora i towarzystwo
    > ubezpieczeniowe;) Powinni zakazać pismactwa;)

    To też nie jest akurat dobre, tylko Ty tego nie dostrzegasz.
    Dziennikarze często sztucznie kreują rzeczywistość pod potrzeby
    zrobienia "afery". Oczywiście większość ludzi to czyta (i tak czytają
    tytuły) i nie zastanawia się, że przykładowo przy okazji takich działań
    ktoś tam (druga strona) bywa pokrzywdzona. Ważne, by weszli i
    wyświetliły się reklamy.

    Nie wiem, jak skończy się sprawa KIA - BMW, ale gwarantuję Ci, że gdyby
    skończyła się uniewinnieniem BMW, to wszyscy będą pisać o
    niesprawiedliwości, podłożu politycznym uniewinnienia i mało kto się
    zastanowi, że wypisując wcześniej niesprawdzone pogłoski krzywdziliśmy
    kierowcę tego samochodu. Żadna z tych gazet nawet słowem nie zająknie
    się, że przepraszamy, ale myliliśmy się. Że może należało poczekać z
    "wyrokiem prasowym" do decyzji sądu. No przynajmniej do skierowania aktu
    oskarżenia, bo to przynajmniej uprawdopodobnia jego winę.

    Dla dziennikarzy nie ma obecnie znaczenia wiarygodność czy w ogóle
    logika. Liczy się kliknięcie i wyświetlenie reklam. Popatrz na telewizję
    publiczną - przykładowo. Oni nie utrzymują się z reklam, więc stali się
    rzecznikiem strony, która ich finansuje. I mieli przez kilka lat po
    prostu w odwłoku rzeczywistość. Teleexpress, czy dziennik oglądałem od
    wielkiego dzwona jak mi się nie chciało wstać i przełączyć, bo coś
    ważnego robiłem na kompie. Ale każde można było podzielić na trzy
    fragmenty: co wspaniałego zrobił prezes i PiS, co złego zrobiła Unia
    Europejska i Tusk, pierdoły nie interesujące zasadniczo nikogo, by
    zapomniano szczegóły tych dwóch pierwszych bloków.

    Uważam, że problemem jest brak jakiejkolwiek odpowiedzialności za
    podawane materiały. Jak policjant wygrał sprawę o hejt i sąd zwrócił
    uwagę, że nie wolno bezkarnie publikować jego wizerunku, to nikt nie
    uderzył się w pierś, ze źle robił latami, tylko pojawiły się głosy, że
    to nowy rodzaj ograniczania prasy. Jak nagle udowadnia się, że dana
    informacja była zmanipulowana ewidentnie - a rzadko jest to możliwe, bo
    w ostateczności dziennikarze sięgają po "tajemnicę dziennikarską" - to
    najwyżej jest jakieś drobne sprostowanie, a i to nigdzie nie pisze się,
    że to wyssano z palca, a mowa po prostu o błędzie. No pomylić się może
    każdy.

    Rzuć okiem na tę sprawę Żubra. Zrobiono okrutną aferę z szarży JELCZa
    wojskowego na Żubra, a już pobieżna analiza artykułu budzi szereg
    wątpliwości merytorycznych. I nie odbieraj tego jako mojej chęci
    dyskredytacji dziennikarzy, bo dotyczy to mundurowych. Jak wyciśniesz
    ten konkretny tu zalinkowany artykuł i odrzucisz to, co budzi
    wątpliwość, to zostaje sucha informacja, że wojskowy samochód zabił
    Żubra. I oczywiście jest to strata dla środowiska, ale nie róbmy z tego
    jakiejś tragedii narodowej. Dziennie na drogach ginął dziesiątki zwierząt.

    Mnie osobiście martwi bardziej, czy w wyniku kolizji ktoś z żołnierzy
    nie odniósł obrażeń. Żubra szkoda, ale nic na to nie poradzimy. I jakby
    dziennikarze poszli w kierunku tego, że szarżujące po wsi ciężarówki
    wzbudzają kurz na drodze i mieszkańcy się wkurzają, bo bez tych
    ciężarówek raz na dzień coś przejechało, to byłoby mniej dramatycznie,
    ale bardziej merytorycznie. Przecież mógł ktoś z żołnierzy w ciężarowce
    odnieść obrażenia. Śmierć Żubra jest jakąś tam tragedią, ale to może się
    zastanowić co zrobić, by po wsi nie łaziły. To zwierzę ważące blisko
    tonę i też nie jest bezpiecznym, by dzikie zwierzę tonowe spacerowało
    miedzy domami. To nie wzbudza w Tobie niepokoju? A jak taki Żubr
    postanowi zapoznać się z dzieckiem? Jak spłoszony samochodem Żubr
    stratuje człowieka? Czy to nie jest bardziej niepokojące, niż jadąca
    ciężarówka, gdzie mimo wszystko siedzi jakiś kierowca?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 553. Data: 2023-11-17 13:57:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wyświetliły się reklamy.
    >
    > Nie wiem, jak skończy się sprawa KIA - BMW, ale gwarantuję Ci, że gdyby

    Na razie sąd odmówił wydania listu żelaznego:
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art39423281-wypadek-na
    -a1-sad-zdecydowal-ws-listu-zelaznego-dla-sebastiana
    -m

    --
    Marcin

  • 554. Data: 2023-11-17 14:19:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Na razie sąd odmówił wydania listu żelaznego:
    > https://www.rp.pl/prawo-karne/art39423281-wypadek-na
    -a1-sad-zdecydowal-ws-listu-zelaznego-dla-sebastiana
    -m

    Jeden z argumentów przepadł piętnastego października.

    Robert

  • 555. Data: 2023-11-17 16:34:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > niesprawiedliwości, podłożu politycznym uniewinnienia i mało kto się
    > zastanowi, że wypisując wcześniej niesprawdzone pogłoski krzywdziliśmy

    Czyli prędkość z jaką jechało BMW, to niesprawdzone pogłoski...

    Ja rozumiem, że zapierdalacze czują się pokrzywdzeni, że nie wolno
    zapierdalać 300 km/h po publicznych drogach, ale jeżeli sąd uniewinni
    zapierdalacza z BMW, to gwarantuję ci, że to będzie nie tylko
    niesprawiedliwe, ale również sprzeczne z elementarną logiką.

    Cytowałem ci również wyrok sądu wraz z uzasadnieniem - który skrzętnie
    ignorujesz w całej tej dyskusji - który wyraźnie stwierdził, że jeżeli
    ktoś popełnił błąd w wyniku którego nastąpił wypadek, a w ten błąd
    został wprowadzony przez kogoś, kto stworzył niebezpieczną sytuację,
    to winę ponosi ten, który taką sytuację stworzył.

    Jak komuś zajedziesz drogę na autostradzie (popełniłeś błąd) i ten ktoś
    jedzie 150 km/h lewym pasem, a ty mu na ten pas wjedziesz tuż przed
    nosem, to owszem, jesteś winny.
    Ale jeżeli ten ktoś zapierdala 300 km/h, po ciemku, to nawet trudno
    mówić, że popełniłeś błąd wjeżdżając na lewy pas. Bo w momencie podjęcia
    decyzji o zmianie pasa na lewy miałeś w chuj wolnego miejsca na to, żeby
    na ten manewr wykonać bezpiecznie, gdyby jadący lewym pasem jechał z
    prędkością dozwoloną.
    I dopóki Chińczycy nie zmodyfikują genetycznie ludzi, żeby oczami
    potrafili zmierzyć prędkość samochodu w nocy oddalonego o kilkaset
    metrów i szybko w głowie przeliczyć za ile sekund będzie ci siedział na
    dupie, to niestety zapierdalacze muszą się liczyć z konsekwencjami
    swojego zapierdalania.

    > Mnie osobiście martwi bardziej, czy w wyniku kolizji ktoś z żołnierzy
    > nie odniósł obrażeń. Żubra szkoda, ale nic na to nie poradzimy.

    Owszem, poradzimy.
    Możemy dostosować prędkość do warunków panujących na drodze.
    Czego kierowca się spodziewał na wiejskiej drodze? Okrętu podwodnego?
    Zapierdala wiejską drogą i jest zaskoczony obecnością zwierzaka na
    drodze? Wojsko rozdaje prawo jazdy upośledzonym?
    Nawet w mieście możesz na ulicy trafić np.dzika.

> [...]
    > wzbudzają kurz na drodze i mieszkańcy się wkurzają, bo bez tych
    > ciężarówek raz na dzień coś przejechało, to byłoby mniej dramatycznie

    Ale nie poszli w tym kierunku, bo wojskowi mieli to w dupie. Dopóki się
    nic nie stało.
    Ci wojskowi to jakieś dzieci są, że trzeba im pokazać palcem, że po wsi
    się nie zapierdala? Dlaczego sami z siebie na to nie wpadną?

    > Przecież mógł ktoś z żołnierzy w ciężarowce
    > odnieść obrażenia. Śmierć Żubra jest jakąś tam tragedią, ale to może się
    > zastanowić co zrobić, by po wsi nie łaziły.

    Szkoda, że się nie zastanawiasz co zrobić, by wojskowe ciężarówki po wsi
    nie zapierdlały.
    Zgadnij co jest bardziej naturalne dla wsi: zwierzęta, również na
    drodze, czy zapierdalające wojskowe ciężarówki?
    Czego ty chcesz? Mają wsie polikwidować, żeby wojskowi mogli sobie
    poszaleć na drodze?

    > To zwierzę ważące blisko
    > tonę i też nie jest bezpiecznym, by dzikie zwierzę tonowe spacerowało
    > miedzy domami.

    Są miejsca na świecie, gdzie na drogi wychodzą kangury, czy krokodyle.
    Ale nikt normalny nie postuluje, żeby wszystkie dzikie zwierzęta trzymać
    na smyczy.
    Może wszystkie dzikie wyłapać i zamknąć w ogrodzonych rezerwatach?
    Wystrzelać?

    > To nie wzbudza w Tobie niepokoju?

    Nie.
    A jak w tobie wzbudza, to się wyprowadź do miasta.

    > A jak taki Żubr postanowi zapoznać się z dzieckiem? Jak spłoszony samochodem Żubr
    > stratuje człowieka? Czy to nie jest bardziej niepokojące, niż jadąca
    > ciężarówka, gdzie mimo wszystko siedzi jakiś kierowca?

    Bardziej niepokojący jest zapierdalający kierowca. I bardziej
    niebezpieczny dla otoczenia.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 556. Data: 2023-11-17 17:44:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.11.2023 o 16:34, Kviat pisze:

    > Czyli prędkość z jaką jechało BMW, to niesprawdzone pogłoski...

    Niesprawdzonymi pogłoskami jest to, czy w tym konkretnym wypadku
    zawiniła prędkość. W końcu gość jeździł tak podobno dużo, a i tego dnia
    kupę drogi przejechał. Zatem być może to nie była jedyna przyczyna.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 557. Data: 2023-11-17 19:33:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Niesprawdzonymi pogłoskami jest to, czy w tym konkretnym wypadku
    > zawiniła prędkość. W końcu gość jeździł tak podobno dużo, a i tego dnia
    > kupę drogi przejechał. Zatem być może to nie była jedyna przyczyna.

    Nie rozumiem tego... już tyle razy ci tu wytłumaczono, że taka
    argumentacja jest absurdalna. I wytłumaczono dlaczego.
    A ty dalej swoje...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 558. Data: 2023-11-17 19:48:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.11.2023 o 19:33, Kviat pisze:
    > Nie rozumiem tego... już tyle razy ci tu wytłumaczono, że taka
    > argumentacja jest absurdalna. I wytłumaczono dlaczego.
    > A ty dalej swoje...
    Widocznie mnie nie przekonano :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 559. Data: 2023-11-17 23:29:10
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Widocznie mnie nie przekonano :-)

    To wcale nie jest zabawne, skoro twierdzisz, że jesteś policjantem.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 560. Data: 2023-11-18 08:08:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To też nie jest akurat dobre, tylko Ty tego nie dostrzegasz.

    To akurat jest dobre. Dzięki pisamkom sprawy nie zamieciono pod dywan i
    odszkodowanie w końcu zostanie wypłacone,

> [...]
    > niesprawiedliwości, podłożu politycznym uniewinnienia i mało kto się
    > zastanowi, że wypisując wcześniej niesprawdzone pogłoski krzywdziliśmy

    No kurwa jaki on pokrzywdzony - zapierdalał trzy paczki i mu jakaś kia
    zepsuła samochód.

    > Dla dziennikarzy nie ma obecnie znaczenia wiarygodność czy w ogóle
    > logika. Liczy się kliknięcie i wyświetlenie reklam.

    Tym ciekawsze, że jak istnieje znacząca róznica zdań miedzy pismaki a
    policją to praktycznie zawsze okazuje się że pismaki mają prację.

    > Popatrz na telewizję
    > publiczną - przykładowo. Oni nie utrzymują się z reklam, więc stali się
    > rzecznikiem strony, która ich finansuje.

    No i przecież dobrze, tego chcesz żeby pismaki nie pisali o fakapach
    policji...

> [...]
    > uwagę, że nie wolno bezkarnie publikować jego wizerunku, to nikt nie
    > uderzył się w pierś, ze źle robił latami, tylko pojawiły się głosy, że

    Bo to racja. Policjant na służbie nie jest osobą prywatną. Ja w pracy
    się pod dokumentami pospisuje nazwiskiem i za swoje czyny ponoszę
    odpowiedzialność.

> [...]
    > najwyżej jest jakieś drobne sprostowanie, a i to nigdzie nie pisze się,
    > że to wyssano z palca, a mowa po prostu o błędzie. No pomylić się może

    Idzcie do sądu i żądajcie sprostowania:P

    > Rzuć okiem na tę sprawę Żubra. Zrobiono okrutną aferę z szarży JELCZa
    > wojskowego na Żubra, a już pobieżna analiza artykułu budzi szereg
    > wątpliwości merytorycznych.

    Żubra z dużej litery? I tak masz rację - twoja pobieżna analiza budzi
    szereg wątpliwości merytorycznych:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!