  • 1. Data: 2021-05-23 23:17:54
    Temat: Czy Białoruś już walczy z terroryzmem na miarę UK? :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-tutaj-czeka-mn
    ie-kara-smierci-pasazerowie-relacjonuja-wydarz,nId,5
    250647
    > Pratasiewicz był oskarżony w sprawach karnych i umieszczony na liście
    > osób "zaangażowanych w terroryzm".

    Wydaje mi się że pamiętam parę spraw z UK gdzie (polacy) dostali zarzuty
    powiązane z terroryzmu gdy na pierwszy rzut oka z polskiej perspektywy
    były to "z igły widły" (mówiąc *bardzo* dyplomatycznie).

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-05-24 02:15:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-23, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > powiązane z terroryzmu gdy na pierwszy rzut oka z polskiej perspektywy
    > były to "z igły widły" (mówiąc *bardzo* dyplomatycznie).

    Raczej nie jest to wystarczający powód dla porwania samolotu.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-05-24 02:41:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    ie-kara-smierci-pasazerowie-relacjonuja-wydarz,nId,5
    250647

    > Raczej nie jest to wystarczający powód dla porwania samolotu.

    Porwanie jest słowem właściwym *na grupie prawo*?

    "Zarzuty" dla Łukaszkostanu w praktyce sprowadzają się do "nakłonienia"
    do lądowania samolotu *na suwerennym terytorium Białorusi* w celu
    zatrzymania osoby poszukiwanej. Polska/USA/każdy kraj UE zadeklaruje że
    przenigdy tego nie zrobi albo że nie ma do tego suwerennego prawa według
    własnego uznania?

    Ja zaczynam widzieć tą sprawę jako głupotę Łukaszenki w kwestii
    niedocenienia konsekwencji *lub* celową zagrywkę propagandową ZBiRa
    pod linie "nie będzie Zachdek naszej suwerenności pluł w twarz",
    zagrywką na ZBiRa i innych którym z "arogancją" Zachodka nie po drodze.
    Uważasz że masz niezbywalne prawo być pożytecznym idiotą ZBiRa?
    Wiec może nie bądź pokazowym idiotą w kwestii *JAK* to opierdalasz.

    BTW wydaje mi się że pamiętam przypadek gdy samoloty bojowe USA
    "porwały" samolot nad wodami międzynarodowymi (Morze Śródziemne?)
    i zmusiły go do lądowania na wybranym przez siebie lotnisku.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-05-24 11:09:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 23 May 2021 23:17:54 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-tutaj-czeka-mn
    ie-kara-smierci-pasazerowie-relacjonuja-wydarz,nId,5
    250647

    Nadszedł czas Karczewskiego. Pogada z ciepłym człowiekiem i załatwi sprawę
    w sposób cywilizowany.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2021-05-24 12:11:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "A. Filip" <a...@p...pl> pisze:
> [...]
    > powiązane z terroryzmu gdy na pierwszy rzut oka z polskiej perspektywy
    > były to "z igły widły" (mówiąc *bardzo* dyplomatycznie).

    Jakie straszliwe sankcje spadły na UE za tamto "usiłowanie porwania"?
    Czy Białoruś nie miała prawa wycofać zgody na przelot już na terytorium
    Białorusi? ;-)

    https://www.theguardian.com/world/2013/jul/03/edward
    -snowden-bolivia-plane-vienna

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-05-24 12:34:08
    Temat: Nie, ponieważ UK to cywilizowany kraj.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    .
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2021-05-24 12:52:58
    Temat: Re: Nie, ponieważ UK to cywilizowany kraj [bo tam polityczne strajki głodowe więźniów były aż do 10 zgonów (1981)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:
    > .

    Czy jak im członek parlamentu (dysydent/terrorysta/więzień polityczny)
    przeprowadził strajk głodowy w więzieniu *aż do śmierci* to byli
    bardziej czy mniej cywilizowani niż Putinistan z Nawalnym?
    W Rosji nie może być takiej wolności by Nawalnemu Putin pozwolił
    strajkować aż do śmierci?

    https://www.bbc.co.uk/news/stories-56937259
    > Forty years ago, on 5 May 1981, 27-year-old Bobby Sands, the IRA's
    > leader in the Maze prison outside Belfast, starved himself to death.

    https://en.wikipedia.org/wiki/1981_Irish_hunger_stri
    ke

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2021-05-24 14:43:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 24 maja 2021 o 02:41:39 UTC+2 A. Filip napisał(a):

> [...]
    > zatrzymania osoby poszukiwanej. Polska/USA/każdy kraj UE zadeklaruje że
    > przenigdy tego nie zrobi albo że nie ma do tego suwerennego prawa według

    Pokład polskiego statku wodnego oraz powietrznego jest *suwerennym terytorium RP*.
    Aresztowanie kogoś, kto się na nim znajduje, przez służby innego państwa to to samo,
    jakby te służby obcego państwa aresztowały go na Marszałkowskiej - jedyna różnica
    jest taka, że z Marszałkowskiej dalej do granicy.

  • 9. Data: 2021-05-24 15:19:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> pisze:

> [...]
    > państwa to to samo, jakby te służby obcego państwa aresztowały go na
    > Marszałkowskiej - jedyna różnica jest taka, że z Marszałkowskiej dalej

    To jaka jest podstawa *prawna* różnicy między "polskim" rejsowym
    samolotem pasażerskim nad Białorusią a rosyjskim rejsowym autobusem w
    Polsce? Co według twojej teorii suwerenności mają prawo zrobić
    pogranicznicy na lotniskach w RP3 na pokładach (rejsowych) samolotów
    Rosji? Wiec może "nieprecyzyjny zacietrzewiony idioto" zastanów się i
    dodaj odpowiednie "zastrzeżenia".

    Jak Łukaszence przypierdolę z prawdziwą przyjemnością. Tyle że chwilowo
    *partacze* którzy potrzebują aż podwójnych standardów żeby przypierdolić
    Łukaszence napawają mnie większym obrzydzeniem. IMHO Ci pożyteczni
    idioci dobrze wróżą temu że sprawa (zasadniczo) rozejdzie się po
    kościach *a nie powinna* .

    Świat jest prosty dla idiotów i *tanich* prawników :-)

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2021-05-25 01:07:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-24, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    ie-kara-smierci-pasazerowie-relacjonuja-wydarz,nId,5
    250647

    > Porwanie jest słowem właściwym *na grupie prawo*?

    Dlaczego nie? Mam do czynienia z inteligentnymi ludźmi, którzy wiedzą o
    co chodzi, czy mam się bawić w nazistę jezykowego bo jakiś bęcwał się
    przyczepi? :)

> [...]
    > zatrzymania osoby poszukiwanej. Polska/USA/każdy kraj UE zadeklaruje że
    > przenigdy tego nie zrobi albo że nie ma do tego suwerennego prawa według

    Daleki jestem od bezkrytycznej wiary w uczciwość tzw. Zachodu,
    szczególnie zaś za oceanem, ale jak zwykle przy tego typu argumentach,
    należałoby sięgnąć do konkretów.

> [...]
    > Uważasz że masz niezbywalne prawo być pożytecznym idiotą ZBiRa?
    > Wiec może nie bądź pokazowym idiotą w kwestii *JAK* to opierdalasz.

    Wplątanie w to Hamasu z szybkim dementii tego ostatniego, to już jest
    coś co czyni te wszystkie zabiegi poznawczo atrakcyjne, ale czy idiota
    czy nie i czy Zachód też czy nie to jednak jest to porwanie cywilnego
    samolotu i raczej trudno coś takiego usprawiedliwić.

    > BTW wydaje mi się że pamiętam przypadek gdy samoloty bojowe USA
    > "porwały" samolot nad wodami międzynarodowymi (Morze Śródziemne?)
    > i zmusiły go do lądowania na wybranym przez siebie lotnisku.

    W którymś Bondzie funkcjonariusze DEA w asyscie agenta MI6 porywają
    awionetkę z baronem narkotykowym na wodami zdaje się międzynarodowymi.
    Na pewno więc mieli dobry powód :)

    --
    Marcin