  • 1. Data: 2021-05-19 10:25:05
    Temat: Dorosłe dzieci
    Od: Kviat

    https://weekend.gazeta.pl/weekend/7,177333,27094896,
    od-lat-jest-poza-policja-patrze-na-nia-jak-na-dorosl
    e-dziecko.html

    "To może rodzić patologię. Taki policjant, widząc naprzeciw siebie
    bandytę z bronią, woli go zostawić w spokoju, niż ryzykować. To wynik
    uniwersalnych postaw wobec ryzyka rozumianego jako zagrożenie. Można nim
    kompetentnie i kompleksowo zarządzać albo go po prostu uniknąć,
    odwracając głowę. Do chwili zadumy skłania obrazek ośmiu policjantów
    legitymujących Babcię Kasię, ale unikających wylegitymowania
    grubokarkowego kierowcy bmw, parkującego na miejscu dla inwalidów."

    "Poruszył mnie przypadek oficera operacyjnego, który biegał z pałką
    teleskopową w tłumie manifestujących kobiet. Na miłość boską! Jak
    policjant z Biura Operacji Antyterrorystycznych może zrobić coś takiego?
    Pamiętajmy także, że poszedł tam z kolegami z BOA, bo dostali takie
    polecenie służbowe. To, że atakowali manifestantów jak bandytów, to
    niestety już indywidualna kwestia agresywnej osobowości, bez mechanizmów
    kontroli emocji."

    "Z moich informacji wynika, że do policji przychodzi teraz wielu dobrze
    zbudowanych, gładko wygolonych, młodych, skrajnie narodowych patriotów.
    Obawiam się, że coraz trudniej może być zapanować nad ich agresywnymi
    zachowaniami. Za parę lat zdążą awansować. Tymczasem większość policji
    europejskich ma wszyte w procedury doboru kadrowego mechanizmy
    ograniczania napływu narodowców do armii, policji i służb specjalnych."

    "Piotr Caliński. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UAM Poznań. W
    policji służył przez 30 lat, zajmował się m.in. sprawami kryminalnymi i
    przestępczością gospodarczą. Wykładowca prawa karnego materialnego,
    procesowego i pracy operacyjnej. Przez 15 lat był komendantem Centrum
    Szkolenia Policji w Legionowie."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2021-05-19 11:05:09
    Temat: Re: Dorosłe dzieci
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.05.2021 o 10:25, Kviat pisze:

> [...]
    > Obawiam się, że coraz trudniej może być zapanować nad ich agresywnymi
    > zachowaniami. Za parę lat zdążą awansować.

    Za parę lat? Już dawno awansowali:

    https://www.skyscrapercity.com/attachments/pp-png.27
    9123/

    MJ

  • 3. Data: 2021-05-19 15:18:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2021 11:05:09 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Za parę lat? Już dawno awansowali:
    > https://www.skyscrapercity.com/attachments/pp-png.27
    9123/

    Pomijajac wiek ... to cos tu nie tak.

    A ten obok co ma?
    -dwie belki i 4 gwiazdki? Nie ma takiego stopnia,
    -4 gwiazdki ... nadkomisarz, tez wysoko.
    -4 kropki ?

    J.

  • 4. Data: 2021-05-19 15:38:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.05.2021 o 15:18, J.F pisze:

> [...]
    >
    > A ten obok co ma?
    > -dwie belki i 4 gwiazdki? Nie ma takiego stopnia,
    > -4 gwiazdki ... nadkomisarz, tez wysoko.

    Coś się nałożyło na tej klatce, tu masz film.

    https://twitter.com/KatarzynaKlass/status/1280539564
    717768707

    Pułkownik i kapitan własnoręcznie w takiej akcji?

    Jacyś tajniacy i akurat takie mundury mieli pod ręką? :)

    MJ

  • 5. Data: 2021-05-19 15:59:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 May 2021 15:38:12 +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Coś się nałożyło na tej klatce, tu masz film.
    > https://twitter.com/KatarzynaKlass/status/1280539564
    717768707

    > Pułkownik i kapitan własnoręcznie w takiej akcji?

    No, sam pan prezydent, to pulkownik uzasadniony, ale zeby tak
    wlasnorecznie szarpal obywatelke ?
    No i ten wiek ...

    > Jacyś tajniacy i akurat takie mundury mieli pod ręką? :)

    Mozliwe, ale tu kolejne watpliwosci sie rodza.

    J.