  • 1. Data: 2021-05-21 21:03:10
    Temat: Nowelizacja kodeksu drogowego
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Kilka nowych martwych przepisów:

    Oddział 10
    Ruch pojazdów w kolumnie

    "Art. 33.
    1. Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną jest obowiązany
    korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeżeli są one
    wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić.
    Kierujący rowerem lub hulajnogą elektryczną, korzystając z drogi dla
    rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i
    ustępować pierwszeństwa pieszemu"

    i art. 33 ustęp:
    "6. Kierujący rowerem, korzystając z chodnika albo drogi dla pieszych,
    jest obowiązany jechać z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego,
    zachować szczególną ostrożność, ustępować pierwszeństwa pieszemu oraz
    nie utrudniać jego ruchu."

    "Art. 15a
    3. Osoba poruszająca się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch,
    korzystając z chodnika albo drogi dla pieszych, jest obowiązana poruszać
    się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, zachować szczególną
    ostrożność, ustępować pierwszeństwa pieszemu oraz nie utrudniać jego ruchu."

    już widzę wybiórczo czytających przepisy.
    Wogóle w jakiej sytuacji może nadarzyć się okazja ukarania kogoś, kto
    nie przestrzega powyższego ? Wydziały Ruchu drogowego zajęte są
    jeżdżeniem do stłuczek i wypadków, prewencja pilnuje ważnych osób.

  • 2. Data: 2021-05-21 23:02:01
    Temat: Re: Nowelizacja kodeksu drogowego
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.05.2021 o 21:03, Henryk Hajdan pisze:

> [...]
    > powyższego ? Wydziały Ruchu drogowego zajęte są jeżdżeniem do
    > stłuczek i wypadków, prewencja pilnuje ważnych osób.

    Zmiana przepisów ma właśnie to trochę usprawnić. Jak w przepisie było
    "powoli", to trochę trudno było to ścigać, bo co to znaczy? JAk ma
    jechać z prędkością pieszego, to widać jak piesi chodzą. A jak pieszych
    nie ma w okolicy i nie widać, to rowerzysta nie stwarza zagrożenia. A
    jeśli chodzi Ci o to, kiedy należy korzystać ze ścieżek dla rowerów, to
    ten przepis się niespecjalnie zmienił.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-05-22 07:41:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I teraz mi policjancie wytłomacz, jak dorosły ma przejeżdżać przez jezdnię z
    dzieckiem do lat 10.
    Podpowiedź: są i pasy, i przejazd dla rowerów, osobno.

    -----

  • 4. Data: 2021-05-22 09:32:00
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > nie ma w okolicy i nie widać, to rowerzysta nie stwarza zagrożenia. A
    > jeśli chodzi Ci o to, kiedy należy korzystać ze ścieżek dla rowerów, to

    art. 26 zmienił się:
    było:
    "3.Kierującemu pojazdem zabrania się:
    [...]
    3.Jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych

    a teraz jest:
    3. jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych, z
    zastrzeżeniem art.33 ust.6, art.33a ust.2 oraz art.33b ust.2"

    czyli wolno rowerem po chodniku z prędkością zbliżoną do prędkości
    pieszego ?
    Według maps.google pieszy porusza się średnio z prędkością 5 km/h, czyli
    co to znaczy zbliżona prędkość ? 7 km/h ? 15 km/h ?

    Niestety nic o rowerach, ale policjanci opracowali zestawienie:
    http://wrd.policja.waw.pl/wrd/aktualnosci/103091,ZMI
    ANY-W-PRZEPISACH-RUCHU-DROGOWEGO.html

  • 5. Data: 2021-05-22 14:35:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2021 o 07:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > I teraz mi policjancie wytłomacz, jak dorosły ma przejeżdżać przez
    > jezdnię z dzieckiem do lat 10.
    > Podpowiedź: są i pasy, i przejazd dla rowerów, osobno.

    Jeśli się nim opiekuje, to pasami, a jeśli nie, to przejazdem dla
    rowerów - ale nie jestem specjalistą od przepisów ruchu drogowego.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-05-22 14:40:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2021 o 09:32, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > 3. jazdy  wzdłuż  po  chodniku  lub  przejściu  dla  pieszych,  z
    > zastrzeżeniem art.33 ust.6, art.33a ust.2 oraz art.33b ust.2"

    Wystarczy zajrzeć do tych 3 przywołanych artykułów. Tam określono, kiedy
    można po chodniku.

    > czyli wolno rowerem po chodniku z prędkością zbliżoną do prędkości
    > pieszego ?

    To nie tak działa. Tesli wolno, to z prędkością zbliżoną do pieszego.

    > Według maps.google pieszy porusza się średnio z prędkością 5 km/h, czyli
    > co to znaczy zbliżona prędkość ? 7 km/h ? 15 km/h ?

    Nie wiem, co autor miał na myśli. Moim zdaniem prędkość nie będzie
    zbliżona, jeśli będzie musiał ich wyprzedzać. Natomiast uważam, ze to ma
    być prędkość zbliżona do pieszych w miejscu, w którym on jedzie, a nie
    na całym świecie. Bo pieszy pobijający rekord świata w biegu na 100
    metrów biegnie ze średnią prędkością około 10 m/s, czyli wychodzi 36 km/h.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-05-23 03:40:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie wiem, co autor miał na myśli. Moim zdaniem prędkość nie będzie
    > zbliżona, jeśli będzie musiał ich wyprzedzać. Natomiast uważam, ze to ma

    Dlaczego nie mógłby ich wyprzedzić? Idzie babcia 1km/h, a ktoś tam tupta
    6km/h i co, ma równać do babci?

    > być prędkość zbliżona do pieszych w miejscu, w którym on jedzie, a nie

    Myślę, że właśnie tak niekoniecznie równając do najwolniejszego. Nikt z
    radarem nie będzie zresztą polował, ale jak się coś stanie, to z
    jakiegoś monitoringu ustalić się pewnie da.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-05-23 07:51:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślę, że właśnie tak niekoniecznie równając do najwolniejszego. Nikt z
    > radarem nie będzie zresztą polował, ale jak się coś stanie, to z
    > jakiegoś monitoringu ustalić się pewnie da.

    Tak będze - zabezpieczą monitoring, powałają biegłego... O umorzeniu
    słyszał?

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-05-23 08:19:01
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Myślę, że właśnie tak niekoniecznie równając do najwolniejszego. Nikt z
    > radarem nie będzie zresztą polował, ale jak się coś stanie, to z
    > jakiegoś monitoringu ustalić się pewnie da.

    No właście, gdy coś się stanie. Prewencyjnie, aby nic się nie stało, to
    działań nie ma.

  • 10. Data: 2021-05-23 08:27:33
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > To nie tak działa. Tesli wolno, to z prędkością zbliżoną do pieszego.

    Przepisy są tak rozsiane, że trzeba czytać wszystko:

    "Art. 33
    5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego
    rowerem jest dozwolone wyjątkowo, gdy:
    1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem;
    2) szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest
    dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i
    brakuje wydzielonej
    drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów;
    3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni
    (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), z zastrzeżeniem ust. 6."

    słowo: *wyjątkowo*