  • 1. Data: 2005-09-05 14:15:56
    Temat: Członkowstwo (matka a córka) w spółdzielni w przypadku jednego mieszkania
    Od: "m" <n...@o...pl>

    Czy członkami spółdzielni w przypadku jednego mieszkania mogą być dwie osoby (
    NIE małżeństwo) - matka i córka? i z czym sie to wiąże? dzięki

  • 2. Data: 2005-09-05 15:00:57
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "m" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy członkami spółdzielni w przypadku jednego mieszkania mogą być dwie
    > osoby (
    > NIE małżeństwo) - matka i córka? i z czym sie to wiąże? dzięki
    >
    > --

    IHMO nie.W moim przypadku nie przeszło (lokatorskie własnościowe) więc moja
    mama została członkiem a tylko ja jestem zameldowana.W momencie śmierci
    dziedziczę(jedynaczka).Przeczytaj statut Twojej spółdzielni,może u Ciebie
    jest inaczej.
    pozdrawiam
    ania
    p.s
    spotkałam się z tzw "członkowstwem oczekującym" w momecie rezygnacji
    automatycznie zajmujesz jego miejsce.

  • 3. Data: 2005-09-06 23:31:38
    Od: Xena <t...@p...linkor.com.pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2005 15:00:57 GMT, Ania napisał(a):

> [...]
    > mama została członkiem a tylko ja jestem zameldowana.W momencie śmierci

    Co dziedziczysz? Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego nie
    jest dziedziczne. Dziedziczysz wkład, możesz stac się członkiem spółdzielni
    itp. ale prawa nie dziedziczysz.

    --
    Łatwiej jest walczyć z zasadami niż żyć zgodnie z nimi
    /Alfred Adler/

  • 4. Data: 2005-09-07 12:14:29
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

  • 5. Data: 2005-09-07 12:17:22
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > Co dziedziczysz? Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego nie
    > jest dziedziczne. Dziedziczysz wkład, możesz stac się członkiem

    Miałam na myśli to,że po przeprowadzeniu postępowania spadkowego( jako
    jedyna rodzina) zostaje wpisana w poczet czlonków i pózniej ewentualnie mogę
    je sprzedać,mylę się?
    pozdrawiam ania
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2005-09-10 00:42:48
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:mTATe.285688$kM5.142450@fe01.news.easynews.com,
    Ania <a...@N...alpha.net.pl> napisał/a:
> [...]
    >>
    > Miałam na myśli to,że po przeprowadzeniu postępowania spadkowego( jako
    > jedyna rodzina) zostaje wpisana w poczet czlonków i pózniej

    Zasadniczo nie mylisz się. Chodziło mi o zasadę. Chyba sie czepiam ;-)

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną
    /Schutzbach/