  • 1. Data: 2005-09-05 12:34:07
    Temat: Wynajem mieszkania - czy wlasciciel jest wlascicielem??
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Witam

    W niedlugim czasie bede wynajmowac mieszkanie.
    Mam podpisac umowe wynajmu z wlascicielem, mam wplacic kaucje.

    Wiadomo, dajac jakies pieniazki, czlowiek zawsze ma pewne obawy.
    W jaki sposob najlatwiej sprawdzic czy dana osoba rzeczywiscie jest
    wlascicielem, lub ma prawo do dysponowania lokalem i wynajecia go komus??

    Jacek

  • 2. Data: 2005-09-05 13:08:09
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    castrol napisał(a):

    > Wiadomo, dajac jakies pieniazki, czlowiek zawsze ma pewne obawy.
    > W jaki sposob najlatwiej sprawdzic czy dana osoba rzeczywiscie jest
    > wlascicielem, lub ma prawo do dysponowania lokalem i wynajecia go komus??

    isc do spoldzielni, najlepiej z wlascicielem
    wtedy potwierdza, lub zaprzecza, zreszta po samym zachowaniu
    wynajmujacego bedziesz mogl wtedy ocenic

  • 3. Data: 2005-09-05 13:27:06
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > isc do spoldzielni, najlepiej z wlascicielem
    > wtedy potwierdza, lub zaprzecza, zreszta po samym zachowaniu wynajmujacego
    > bedziesz mogl wtedy ocenic

    Do spojdzielni mozna isc rano :)

    A jak sie zalatwia formalnosci po pracy, ok 19 to co wtedy?? :)

    Jacek

  • 4. Data: 2005-09-05 13:35:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol wrote:

    > Do spojdzielni mozna isc rano :)
    >
    > A jak sie zalatwia formalnosci po pracy, ok 19 to co wtedy?? :)

    Duh - wtedy porozmawiać z szefem i wziąć dzień urlopu.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-09-05 14:26:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > W jaki sposob najlatwiej sprawdzic czy dana osoba rzeczywiscie jest
    > wlascicielem, lub ma prawo do dysponowania lokalem i wynajecia go
    komus??

    Najlepiej zajrzeć do księgi wieczystej (w sądzie). Ewentualnie niech
    właściciel okaże odpis z KW lub akt notarialny nabycia, ale to mniej pewne
    bo stan mógł się zmienić.

  • 6. Data: 2005-09-05 18:38:54
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

> [...]
    > W jaki sposob najlatwiej sprawdzic czy dana osoba rzeczywiscie jest
    > wlascicielem, lub ma prawo do dysponowania lokalem i wynajecia go komus??

    wytarczy ze bedziesz wymagal dzialanai zgodnie z prawem: umowa najmu +
    meldunek

  • 7. Data: 2005-09-05 18:56:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > wytarczy ze bedziesz wymagal dzialanai zgodnie z prawem: umowa najmu +
    > meldunek

    Wyobraź sobie taki scenariusz: wynajmujesz od kogoś mieszkanie,
    podpisujesz umowę, wpłacasz kaucję, wprowadzasz się. Po kilku dniach
    pojawia się _prawdziwy_ właściciel i wywala cię z mieszkania. Okazuje się,
    że ktoś wykorzystał nieobecność właściciela i się pod niego podszył. I co
    teraz? Kaucja przepadła a ty razem z całym dobytkiem lądujesz się pod
    mostem. Realne?

  • 8. Data: 2005-09-05 23:24:44
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    wiadomości news:dfi4bi$i0f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > że ktoś wykorzystał nieobecność właściciela i się pod niego podszył. I co
    > teraz? Kaucja przepadła a ty razem z całym dobytkiem lądujesz się pod

    a jakim cudem Cie zameldowal w urzedzie? i skad mial w dowodzie staly
    meldunek pod tym adresem (dowod niezbedny do spisania umowy)?

  • 9. Data: 2005-09-05 23:27:03
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    wiadomości news:dfhkh8$kgd$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Najlepiej zajrzeć do księgi wieczystej (w sądzie). Ewentualnie niech
    > właściciel okaże odpis z KW lub akt notarialny nabycia, ale to mniej pewne

    teoretycznie moze to nic nei dac, jak jest np. ulamkowym wlascicielem? Np.
    spadek po rodzicach a ma 10 rodzenstwa?

  • 10. Data: 2005-09-06 06:27:47
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    the_foe napisał(a):

    > a jakim cudem Cie zameldowal w urzedzie?

    dajmy na to gra na zwloke ze formalnosci w urzedzie zrobicie w przyszlym
    tygodniu, a tobie sie spieszy

    > i skad mial w dowodzie staly
    > meldunek pod tym adresem (dowod niezbedny do spisania umowy)?

    ????
    chyba zartujesz
    a po co mu staly meldunek pod tym konkretnie adresem?
    i bzdura jest co piszesz, ze to warunek konieczny do spisania umowy