  • 1. Data: 2005-09-05 12:55:14
    Temat: Sprawdzenie NIP i REGON firmy - czy można przez internet?
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    Witam!

    Czy można sprawdzić poprawność numeru NNIP i REGON - czy są one zgonde z
    prawdą przez internet?

  • 2. Data: 2005-09-05 13:23:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "B.Paciorek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy można sprawdzić poprawność numeru NNIP i REGON - czy są one
    zgodne z
    > prawdą przez internet?

    Można sprawdzić poprawność tych numerów. Są odpowiednie strony w
    sieci. Ale nie można sprawdzić, do kogo te numery należą.

  • 3. Data: 2005-09-05 13:36:45
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    > Można sprawdzić poprawność tych numerów. Są odpowiednie strony w
    > sieci. Ale nie można sprawdzić, do kogo te numery należą.

    A na jakich stronach można to sprawdzić?
    I czy chociaż sprawdzę, że ten faktycznie NIP z tym faktycznie REGONEM
    jest powiązany?
    Wygląda na to, że zatankowano fałszowany ON do samochodu i narazie to
    niezgadza się numer tel. na stację, kod pocztowy w adresie itp.

    Dlaczego takie dane nie są jawne?

  • 4. Data: 2005-09-05 14:00:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > I czy chociaż sprawdzę, że ten faktycznie NIP z tym faktycznie
    REGONEM
    > jest powiązany?

    Program mojego autorstwa możesz sobie pobrać z tego adresu:
    http://republika.pl/roberttomasik/pliki/Dekoder.zip
    Ale on nie wiąże REGON-u z NIP-em, a jedynie wyciąga maksimum
    możliwych do uzyskana informacji.

    > Wygląda na to, że zatankowano fałszowany ON do samochodu i narazie
    > niezgadza się numer tel. na stację, kod pocztowy w adresie itp.

    A wiesz, gdzie kierowca tankował? Jak tak, to poszukaj telefonu w
    ksiażce telefonicznej.

    > Dlaczego takie dane nie są jawne?

    Tego, to ja niestety zrozumień nie potrafię. Uważam, że powinny być
    jawne. Przy czym z kolei jakby były jawne, to by każdy oszust sobie je
    pobrał i używał. Tak więc akurat w wypadku oszustw ma to niewielkie
    znaczenie praktyczne.

  • 5. Data: 2005-09-05 14:16:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dfhj2d$7ra$1@inews.gazeta.pl...

    > Tego, to ja niestety zrozumień nie potrafię. Uważam, że powinny być
    > jawne.

    No, w zasadzie to chyba są jawne. Znaczy: nie są tajne. Tyle że nie są ot
    tak publikowane. O dane podmiotu zapisane w REGONie możesz zapytać w
    Urzędzie Statystycznym - za opłatą. Stamtąd z kolei będziesz miał namiar
    na rejestr przedsiębiorców (gmina lub KRS) gdzie dowiesz się reszty. Dane
    spod NIPu chyba Urząd Skarbowy poda (o ile chodzi o firmę a nie osobę
    prywatną).

    Myślę, że dostępne w Internecie powinny być wszystkie takie rejestry
    łącznie z KRS i księgami wieczystymi, ale to być może rozbija się o
    finanse? Przecież nasze państwo ma inne priorytety.

    > Przy czym z kolei jakby były jawne, to by każdy oszust sobie je
    > pobrał i używał. Tak więc akurat w wypadku oszustw ma to niewielkie
    > znaczenie praktyczne.

    Niezupełnie, jednak miałbyś informacje adresowe, przedmiot działalności,
    reprezentację itp. To jakoś tam można weryfikować. Oczywiście nie w
    przypadku incydentalnego zakupu paliwa na nieznanej stacji.

  • 6. Data: 2005-09-05 17:40:07
    Od: "B.Paciorek" <s...@s...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > możliwych do uzyskana informacji.

    > A wiesz, gdzie kierowca tankował? Jak tak, to poszukaj telefonu w

    Sęk w tym, że telefon numer nieprawidłowy i nawet kod pocztowy nie jest
    do końca taki jak trzeba...
    stacja koło Elbląga a firma z Warszawy...
    no comments..

  • 7. Data: 2005-09-05 18:12:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sęk w tym, że telefon numer nieprawidłowy i nawet kod pocztowy nie
    jest
    > do końca taki jak trzeba...
    > stacja koło Elbląga a firma z Warszawy...
    > no comments..

    A to akurat częsty przypadek. Większość stacji sieciowych ma taką
    sytuację. SHELL, ORLEN. Tutaj wyróżnia się BP. bo z tego co się
    orientuję, to faktury wystawiają ajenci na swoją firmę - to są stacje
    partnerskie.

    Skoro istnieje problem, to ja bym zadzwonił najpierw do tej firmy do
    Warszawy i zapytał.

  • 8. Data: 2005-09-05 19:03:47
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    B.Paciorek napisał(a):
    > Sęk w tym, że telefon numer nieprawidłowy i nawet kod pocztowy nie jest
    > do końca taki jak trzeba...
    > stacja koło Elbląga a firma z Warszawy...
    > no comments..

    A co w tym dziwnego?

    --
    Pozdrawiam,