1. Data: 2005-09-05 12:55:14
Temat:Sprawdzenie NIP i REGON firmy - czy można przez internet?
Od:"B.Paciorek" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Czy można sprawdzić poprawność numeru NNIP i REGON - czy są one zgonde z
prawdą przez internet?

2. Data: 2005-09-05 13:23:29
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B.Paciorek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> Czy można sprawdzić poprawność numeru NNIP i REGON - czy są one
zgodne z
> prawdą przez internet?

Można sprawdzić poprawność tych numerów. Są odpowiednie strony w
sieci. Ale nie można sprawdzić, do kogo te numery należą.

3. Data: 2005-09-05 13:36:45
Od:"B.Paciorek" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można sprawdzić poprawność tych numerów. Są odpowiednie strony w
> sieci. Ale nie można sprawdzić, do kogo te numery należą.

A na jakich stronach można to sprawdzić?
I czy chociaż sprawdzę, że ten faktycznie NIP z tym faktycznie REGONEM
jest powiązany?
Wygląda na to, że zatankowano fałszowany ON do samochodu i narazie to
niezgadza się numer tel. na stację, kod pocztowy w adresie itp.

Dlaczego takie dane nie są jawne?

4. Data: 2005-09-05 14:00:54
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I czy chociaż sprawdzę, że ten faktycznie NIP z tym faktycznie
REGONEM
> jest powiązany?

Program mojego autorstwa możesz sobie pobrać z tego adresu:
http://republika.pl/roberttomasik/pliki/Dekoder.zip
Ale on nie wiąże REGON-u z NIP-em, a jedynie wyciąga maksimum
możliwych do uzyskana informacji.

> Wygląda na to, że zatankowano fałszowany ON do samochodu i narazie
> niezgadza się numer tel. na stację, kod pocztowy w adresie itp.

A wiesz, gdzie kierowca tankował? Jak tak, to poszukaj telefonu w
ksiażce telefonicznej.

> Dlaczego takie dane nie są jawne?

Tego, to ja niestety zrozumień nie potrafię. Uważam, że powinny być
jawne. Przy czym z kolei jakby były jawne, to by każdy oszust sobie je
pobrał i używał. Tak więc akurat w wypadku oszustw ma to niewielkie
znaczenie praktyczne.

5. Data: 2005-09-05 14:16:02
Od:"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dfhj2d$7ra$1@inews.gazeta.pl...

> Tego, to ja niestety zrozumień nie potrafię. Uważam, że powinny być
> jawne.

No, w zasadzie to chyba są jawne. Znaczy: nie są tajne. Tyle że nie są ot
tak publikowane. O dane podmiotu zapisane w REGONie możesz zapytać w
Urzędzie Statystycznym - za opłatą. Stamtąd z kolei będziesz miał namiar
na rejestr przedsiębiorców (gmina lub KRS) gdzie dowiesz się reszty. Dane
spod NIPu chyba Urząd Skarbowy poda (o ile chodzi o firmę a nie osobę
prywatną).

Myślę, że dostępne w Internecie powinny być wszystkie takie rejestry
łącznie z KRS i księgami wieczystymi, ale to być może rozbija się o
finanse? Przecież nasze państwo ma inne priorytety.

> Przy czym z kolei jakby były jawne, to by każdy oszust sobie je
> pobrał i używał. Tak więc akurat w wypadku oszustw ma to niewielkie
> znaczenie praktyczne.

Niezupełnie, jednak miałbyś informacje adresowe, przedmiot działalności,
reprezentację itp. To jakoś tam można weryfikować. Oczywiście nie w
przypadku incydentalnego zakupu paliwa na nieznanej stacji.

6. Data: 2005-09-05 17:40:07
Od:"B.Paciorek" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
> możliwych do uzyskana informacji.

> A wiesz, gdzie kierowca tankował? Jak tak, to poszukaj telefonu w

Sęk w tym, że telefon numer nieprawidłowy i nawet kod pocztowy nie jest
do końca taki jak trzeba...
stacja koło Elbląga a firma z Warszawy...
no comments..

7. Data: 2005-09-05 18:12:52
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sęk w tym, że telefon numer nieprawidłowy i nawet kod pocztowy nie
jest
> do końca taki jak trzeba...
> stacja koło Elbląga a firma z Warszawy...
> no comments..

A to akurat częsty przypadek. Większość stacji sieciowych ma taką
sytuację. SHELL, ORLEN. Tutaj wyróżnia się BP. bo z tego co się
orientuję, to faktury wystawiają ajenci na swoją firmę - to są stacje
partnerskie.

Skoro istnieje problem, to ja bym zadzwonił najpierw do tej firmy do
Warszawy i zapytał.

8. Data: 2005-09-05 19:03:47
Od:Beniamin <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

B.Paciorek napisał(a):
> Sęk w tym, że telefon numer nieprawidłowy i nawet kod pocztowy nie jest
> do końca taki jak trzeba...
> stacja koło Elbląga a firma z Warszawy...
> no comments..

A co w tym dziwnego?

Beniamin