  • 1. Data: 2005-09-05 14:20:45
    Temat: Co lepsze - cały etat czy dwie polowki?
    Od: "macho" <s...@o...pl>

    Witam,
    pracodawca zaproponowal mi prace na nastepujacych warunkach:
    1/2 etatu w jednej spolce, 1/2 etatu w drugiej spolce, ktorych to obu spolek
    jest wlascicielem i maja siedzibe w tym samym miejscu. De facto pracowalabym
    8 godzin na jednym stanowisku - wyglada to tylko na sztuczny podzial
    zatrudnienia miedzy te dwie spolki.
    Obawiam sie jednak, ze ta forma zatrudnienia nie jest dla mnie korzystna -
    nie mialabym zadnej umowy na pelen etat.
    Prosze o podpowiedz czy powinnnam zgodzic sie na takie warunki zatrudnienia
    i jakie moglabym miec problemy w przyszlosci w zwiazku z takim zatrudniniem
    (np mozliwosc zaciagniecia kredytu itp.)

    Bardzo prosze o odpowiedz, z gory dziekuje

    Ada

  • 2. Data: 2005-09-05 14:44:46
    Temat: Re: Co lepsze - cały etat czy dwie polowki?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    macho wrote:

    > Obawiam sie jednak, ze ta forma zatrudnienia nie jest dla mnie korzystna -
    > nie mialabym zadnej umowy na pelen etat.

    I co z tego? Pieniądze te same, więc co to za różnica?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-09-05 15:33:25
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    macho napisał(a):
    > Witam,
    > pracodawca zaproponowal mi prace na nastepujacych warunkach:
    > 1/2 etatu w jednej spolce, 1/2 etatu w drugiej spolce, ktorych to obu spolek
    >[ciach]

    hmm, zus ten sam, pensja ta sama, ale jakby chciał cię zwolnić z powodu
    redukcji etatów albo dyscyplinarnie, to się musi dwa razy tyle namęczyć
    ;-) i dużo trudniej mu udowodnić, że to się dzieje w 2 firmach jednocześnie.

    MAc

  • 4. Data: 2005-09-06 09:27:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MAc napisał(a):

> [...]
    > redukcji etatów albo dyscyplinarnie, to się musi dwa razy tyle namęczyć
    > ;-) i dużo trudniej mu udowodnić, że to się dzieje w 2 firmach

    Na urlop go tylko moze puszczac raz z jednej, raz z drugiej firmy :)

  • 5. Data: 2005-09-06 09:34:52
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

    [ciach]

    piękne
    ;-))))))

    MAc

  • 6. Data: 2005-09-06 09:55:30
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 wrz o godzinie 16:44, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa napisał(a):

    > I co z tego? Pieniądze te same, więc co to za różnica?

    Hint:
    - umowy wygasają bądż zostają wypowiedziane - udajesz się do PUPy i
    chciałbyś uzyskać zasiłek dla bezrobotnych ....... :)
    Nada uważasz że to nie sprawia różnicy?
    By uzyskać prawo do zasiłku należy przepracować w ostatnich 18 miesiącach
    12 miesięcy z dochodem co najmniej w wysokości minimalnej płacy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2005-09-06 09:57:43
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 wrz o godzinie 11:27, na pl.soc.prawo, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Na urlop go tylko moze puszczac raz z jednej, raz z drugiej firmy :)

    Dlaczego?
    Po czym to wnosisz?
    @ firmie nr 1 pracuje np. od 7 do 11, w firmie nr 2 - od godz. 12 do 16 -
    jaki problem z urlopem?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2005-09-06 10:00:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Dlaczego?
    > Po czym to wnosisz?
    > @ firmie nr 1 pracuje np. od 7 do 11, w firmie nr 2 - od godz. 12 do
    > 16 - jaki problem z urlopem?

    Tak jest problem: w jednej firmie będzie miał urlop w lipcu w drugiej w
    sierpniu

  • 9. Data: 2005-09-06 10:03:34
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 wrz o godzinie 16:20, na pl.soc.prawo, macho napisał(a):

> [...]
    > i jakie moglabym miec problemy w przyszlosci w zwiazku z takim zatrudniniem
    > (np mozliwosc zaciagniecia kredytu itp.)

    Po pierwsze, zapytaj w PUPie o ewentualny zasiłek dal bezrobotnych - czy
    przysługiwałby Ci w przypadku wypowiedzenia, wygaśnięcia umowy/umów.
    Po drugie - jeżeli pracujesz na ułamkowy etat, zgodnie z KP - nadgodziny
    zaliczane sa jako nadgodziny dopiero po 'przekroczeniu' ustawowych 40
    godzin pracy w tygodniu... - czyli w firmie '1' bedziesz pracował
    teoretycznie 4 godziny dziennie - ale pracodawca wymyśli sobie że dzisiaj
    będziesz pracował 8 godzin - i wcale te 4 dodatkowe godziny nie będą
    nadgodzinami!!

    To tak na szybko co mi sie nasunęło - drążąc temat - pewnie więcej niuansów
    ujemnych by się znalazło - zakładając po prostu że pracodawca "będzie
    chciał Cię wydymać".
    Bo tak na pierwszy rzut oka - ta kombinacja nie ma logicznego uzasadnienia,
    tzn to co ten szef sobie wymyślił ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-09-06 10:06:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    jureq napisał(a):

    > Tak jest problem: w jednej firmie będzie miał urlop w lipcu w drugiej w
    > sierpniu

    Oczywiscie przy zalozeniu sporej dawki zlosliwosci ze strony pracodawcy.