  • 31. Data: 2008-02-15 14:36:14
    Temat: Re: Cwany pracownik
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Sebcio wrote:

    > W żadnym razie. Fraza hasła może stanowić tajemnicę pracownika i nie ma
    > on wówczas obowiązku podawania hasła pracodawcy - zabezpieczenie hasłem
    > jest z natury zabezpieczeniem indywidualnym. A co jeśli pracownik używa
    > tego samego hasła np. do konta bankowego ? To problem pracodawcy że nie
    > posiada hasła administratora na danej maszynie.

    1. pracownik może sobie zmienić hasło w koncie bankowym (skoro jest na tyle
    nierozsądny że używa tego samego)
    2. może też sie zalogować na komputer i hasło zmienić na znane pracodawcy.

    p. m.

  • 32. Data: 2008-02-15 14:55:02
    Temat: Re: [OT]Re: Cwany pracownik
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 15 Feb 2008 08:12:15 -0600, witek napisał(a):

    > Nigdy nie wpuszczam nikogo do domu i nie otwieram drzwi jeśli wcześniej
    > nie był umówiony.

    Będę pamiętał :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 33. Data: 2008-02-15 14:59:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2008 15:10:35 +0100, Sebcio napisał(a):

    > U mnie w firmie (podobnie jak w każdej firmie gdzie się prowadzi
    > świadome zarządzenie zasobami IT) użytkownicy mają własne konta o ściśle
    > określonych uprawnieniach. Jednocześnie do każdego komputera zawsze
    > dostęp ma administrator, poza tym istnieją dodatkowe hasła
    > administracyjne do wszystkich systemów, zapieczętowane i zamknięte w
    > kasie pancernej (na wypadek nieobecności administratora).

    U mnie też świadomie zarządzają zasobami IT - jestem adminem
    na swoim notebooku i to ja pilnuję danych (właśnie jestem
    w trakcie kopiowania na zaszyfrowany dysk). Tyle że cenne
    dane to się trzyma w centrali firmy, a nie u pracowników
    na notebooku. I nigdy nie pozwala się żeby tylko jedna
    osoba tym zarządzała.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 34. Data: 2008-02-15 15:44:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 luty 2008 15:59
    (autor Henry(k)
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <3y8z9z5bbanz.ni004xfk4tyz$.dlg@40tude.net>):

> [...]
    > dane to się trzyma w centrali firmy, a nie u pracowników
    > na notebooku. I nigdy nie pozwala się żeby tylko jedna

    Jak Was posłuchać, to teoretykami jesteście świetnymi. Gorzej z praktyką.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 35. Data: 2008-02-15 16:18:27
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Henry(k) pisze:

    > w trakcie kopiowania na zaszyfrowany dysk). Tyle że cenne
    > dane to się trzyma w centrali firmy, a nie u pracowników
    > na notebooku. I nigdy nie pozwala się żeby tylko jedna
    > osoba tym zarządzała.

    To ile osób tym zarządza nie ma znaczenia. Cenne dane często trzeba
    trzymać na laptopie, bo nie raz pracuje się poza biurem albo w domu. Tu
    chodzi tylko o to, by pracodawca nie miał problemu z komputerem w
    sytuacji, gdy pracownik mu nagle zniknie z hasłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 36. Data: 2008-02-15 16:20:06
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    mvoicem pisze:

    > 1. pracownik może sobie zmienić hasło w koncie bankowym (skoro jest na tyle
    > nierozsądny że używa tego samego)

    Rozsądek użytkowników to jedno a fakt prawa do niejawności hasła to drugie.

    > 2. może też sie zalogować na komputer i hasło zmienić na znane pracodawcy.

    Tyle że w tym wypadku gość zrobić tego nie może, bo go fizycznie nie ma :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 37. Data: 2008-02-15 16:46:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Sebcio wrote:

    > Rozsądek użytkowników to jedno a fakt prawa do niejawności hasła to
    > drugie.

    Mam wątpliwości co do tego prawa. Wydaje mi się że pracodawca ma prawo do
    hasła tak jak wszystkich innych danych *związanych z pracą* na służbowym
    komputerze. Oczywiście nie mam żadnego przepisu na poparcie mojej tezy,
    wywodzę ją (nierozsądnie być może) ze zdrowego rozsądku ;)

    p. m.

  • 38. Data: 2008-02-15 16:53:03
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > komputerze. Oczywiście nie mam żadnego przepisu na poparcie mojej tezy,
    > wywodzę ją (nierozsądnie być może) ze zdrowego rozsądku ;)

    Do hasła nie. Ma prawo do dostępu, np. poprzez dodatkowy/nadrzędny
    mechanizm autoryzacji, hasło admina itp., ale do samego hasła pracownika
    nie - ponoć jest to regulowane jakąś pisaną normą, za którą nawet trzeba
    zapłacić.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 39. Data: 2008-02-15 16:58:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Any User wrote:

> [...]
    > mechanizm autoryzacji, hasło admina itp., ale do samego hasła pracownika
    > nie - ponoć jest to regulowane jakąś pisaną normą, za którą nawet trzeba

    Hmm, ciekaw jestem tej normy.

    Ale coś w tym musi być, skoro nawet Anyuser, naczelny pracownikożerca
    usenetu stoi po stronie pracownika :P

    p. m.

  • 40. Data: 2008-02-15 17:03:53
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 15 Feb 2008 16:44:28 +0100, Tristan napisał(a):

    > Jak Was posłuchać, to teoretykami jesteście świetnymi. Gorzej z praktyką.

    Jaka praktyke masz na mysli? Bo mam notebooka, a na nim dane warte tysiace
    Euro. A moj pracodawca sie nie przejmuje tym ze nie zna hasla do niego i
    nigdy tego nie probowal wprowadzic zarzadzeniem.

    Henry