  • 1. Data: 2008-02-14 11:13:33
    Temat: Droga, która nie nadaje sie do uzytku
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam taki problem z sąsiadem (kiedyś juz pytałem sie na grupie). Mam
    sąsiada, który nie chce partycypować w kosztach wykonania drogi, ale z
    drugiej strony nie życzy sobie żadnych moich działań na tej drodze jako
    iż jestem mniejszością współwłasności.

    Wysłałem do niego takie oto pisma i nie wiem co dalej mogę robić?
    Podparłem sie dobrymi paragrafami?
    Pozostaje mi juz tylko sad?

    Pismo 1:
    Mniejszość współwłaścicieli
    (1/3)

    Pan
    większość współwłaścicieli (2/3)

    Wzywam, aby w ciągu 14 dni od otrzymania niniejszego pisma:

    1. Właściciel działki 281/7 i 281/13, usunął bezprawnie przeprowadzony
    przez moją posesję kabel łączący budynek na działce nr 281/13 i budynek
    na działce 281/7. Usunięcia należy dokonać na całej długości jego
    zalegania wzdłuż południowej granicy mojej działki 281/12, a szkody
    powstałe w wyniku tego w całości naprawić.

    2. Współwłaściciel działki 281/10 stanowiący większość współwłasności
    tej działki, określił warunki jej zagospodarowania jako drogi wraz z
    harmonogramem i kosztami utrzymania (np. koszenie trawy, itp.)
    proporcjonalnie do posiadanych udziałów. Aktualnie w trakcie i
    bezpośrednio po opadach atmosferycznych nie mona użytkować tej drogi w
    taki sposób aby nie niszczyć samochodu lub obuwia.

    3. Właściciel działki 281/9, usunął konary drzewa, które stoi w pobliżu
    granicy z moją posesją (drzewo dębowe), a którego gałęzie wystające nad
    nią, systematycznie w trakcie wiatrów i burz spadają na dom i trawnik.
    Usunięcia należy dokonać niezwłocznie gdyż obawiam się, że kolejna burza
    może uszkodzić mój budynek.

    Zgodnie z informacją zawartą w Państwa poprzednim piśmie, iż można w
    prosty sposób uniknąć wszelkich nieporozumień na drodze uzgodnień,
    należy pisemnie uzgodnić warunki każdego z wymienionych powyżej punktów.

    Z poważaniem

    mniejszość

    --------------Drugie pismo--------------------------------------
    Mniejszość

    Pan
    XXXXXXX większość

    Proszę o przekazanie informacji, jakie są Pańskie postanowienia w
    sprawach zawartych w piśmie z czerwca 2007 (załącznik do niniejszego pisma).

    Pkt 2 tego pisma dotyczy drogi dojazdowej. Aktualny jej stan
    uniemożliwia wręcz całkowicie korzystanie z niej jako drogi i będę
    zmuszony przy nadal pogarszającym się jej stanie korzystać z przejazdu
    przez działkę nr 281/7 bez uprzedniego powiadomienia.

    Informuję również, że w najbliższym czasie zamierzam wystąpić do sądu o
    wyznaczenie zarządcy przymusowego dla działki nr 281/10, gdyż aktualne
    Pańskie działania (a raczej ich brak) łamią art. 200 oraz 203 KC i
    zgodnie z art. 199 KC zwrócę się do sądu o zgodę na zbudowanie drogi po
    której będzie można przejechać w godny sposób. Koszty oczywiście
    dzielone będą zgodnie z posiadanym udziałem w myśl art. 207 KC

    Czekam na odpowiedź z Pańskiej strony.

    mniejszość

    Ps.
    1. Na bieżąco prowadzę materiał filmowy i zdjęciowy aktualnego stanu
    drogi celem udokumentowania faktów przed sądem.
    2. Powiadamiam również Policję Suchy Las o możliwości, iż w
    sporadycznych przypadkach będę korzystał z przejazdu przez działkę 281/7
    z uwagi na Pańskie lekceważące podejście do problemu drogi dojazdowej.

    -----------------------------------

    Bardzo proszę o poradę...
    Z góry dzięki za podpowiedzi...

    WąskiDiver

  • 2. Data: 2008-02-15 07:25:27
    Temat: Re: Droga, która nie nadaje sie do uzytku
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    Wąski napisał(a):
> [...]
    > sporadycznych przypadkach będę korzystał z przejazdu przez działkę 281/7
    > z uwagi na Pańskie lekceważące podejście do problemu drogi dojazdowej.

    A co z moją drogą?...:)
    Poradzi mi ktoś coś?