  • 1. Data: 2002-05-25 16:24:12
    Temat: Co to jest "dzien powszedni" na znakach drogowych?
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    W Krakowie na tablicach informujacych o strefie ograniczonego postoju jest
    okreslenie "w dni powszednie". Jak nalezy to rozumiec, tzn. czy sobota jest
    dniem powszednim?
    Innych okreslen i dni na tej tablicy nie ma.
    Gdzie jest jednoznaczna definicja takiego okreslenia?
    Bo wg MPK i wiekszosci ludzi sobota i niedziela sa dniami wolnymi, a wg
    Strazy Miejskiej sobota jest dniem powszednim. A co za tym idzie, wystawiaja
    tego dnia duzo "podwyzszonych oplat" - mandatow.

    Problem jest powazny. Prosze o pomoc.
    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2002-05-25 17:49:01
    Temat: Re: Co to jest
    Od: "Grzegorz Malarczyk" <g...@N...poczta.gazeta.pl>

    Ewa_W <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    wystawiaja
    > tego dnia duzo "podwyzszonych oplat" - mandatow.

    W mojej opinii tzw. "dzień powszedni" to każdy dzień, który nie jest świętem
    ( np. niedziela, Boże Narodzenie itd.) Jest to pojęcie szersze od "dni
    roboczych", którymi są wszystkie dni, z wyjątkiem tych ustawowo wolnych od
    pracy.

  • 3. Data: 2002-05-26 11:15:35
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Malarczyk" <g...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > ( np. niedziela, Boże Narodzenie itd.) Jest to pojęcie szersze od "dni
    > roboczych", którymi są wszystkie dni, z wyjątkiem tych ustawowo wolnych od

    Ja jednak chcialabym dokladna definicje - powinno to byc jednoznaczne
    okreslenie, znane calemu spoleczenstwu.
    W codziennym zyciu dzien powszedni rozumiany jest jako dzien roboczy (a tak
    na marginesie, to okreslenie "dzien roboczy" pojawilo sie u nas dopiero w
    momencie jak wprowadzono wolne soboty; wczesniej byly tylko dni
    powszednie=robocze).

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2002-05-27 13:35:40
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na marginesie, to okreslenie "dzien roboczy" pojawilo sie u nas dopiero w
    > momencie jak wprowadzono wolne soboty; wczesniej byly tylko dni

    ZTCW autobusy maja inny rozkład w "dni powszednie", a inny w "soboty i
    święta". Oznaczałoby to, że sobota jest jakims sui generis dniem, nie
    mieszczącym sie ani tu, ani tu :))))

    Depi.

    PS. Ale faktycznie chyba nie ma toto normatywnej definicji i ja bym sie
    kłócił.