  • 1. Data: 2002-05-25 15:23:52
    Temat: przestępstwo ciągłe a ciąg przestępstw - zastosowanie w praktyce
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

    Witam!
    Szukam informacji na temat, jak zastosować w praktyce przepisy o
    przestępstwie ciągłym, a jak o ciągu przestępstw. Może jakiś przykład?
    Jak sobie radzi z tym praktyka, czy istnieją orzeczenia SN tego dotyczące?
    Słyszałam, że sądy mają (miały?) z tym problemy.
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
    Pozdrawiam
    Magda Szeliga

  • 2. Data: 2002-05-25 17:51:13
    Od: "Grzegorz Malarczyk" <g...@N...poczta.gazeta.pl>

    Magda <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak sobie radzi z tym praktyka, czy istnieją orzeczenia SN tego dotyczące?
    > Słyszałam, że sądy mają (miały?) z tym problemy.

    Problem jest i to duży!
    Sądy wciąż - od wejścia w życie nowego KK - mają problemy z interpretacją
    tych dweóch przepsów.
    Rozważana jest nawet koncepcja powrotu do uregulowań zawartych w KK z 1969 r.

  • 3. Data: 2002-05-25 20:31:32
    Od: <v...@p...onet.pl>

    problemy sa bo w konkretnej sprawie moga byc spelnione przeslanki obu
    przestepstw - jak to zauwaza sprytnie prof. gardocki; pisze on, ze zasadniczo
    pierwszenstwo powinna miec konstrukcja przestepstwa ciaglego, jako stwarzajaca
    korzystniejsza sytuacje dla sprawcy (przy ciagu przestepstw sad moze wymierzyc
    kare do gornej granicy zwiekszonej o polowe, przy ciaglym nie mozna kary
    zaostrzyc), ale od razu przewiduje od tego wyjatki

    przy ciagu nie musimy tez miec do czynienia z przestepstwami - moga to byc
    wykroczenia ("zachowania")

    no ale jak jest w praktyce to ciezko powiedziec

  • 4. Data: 2002-05-27 07:13:26
    Od: "mmik" <m...@p...gazeta.pl>

    Przy ciągu przestępstw, jak sama nazwa na to wskazuje (jak i art. 91 k.k.),
    "musimy mieć do czynienia" z przestępstwami. Natomiast jeżeli chodzi o
    pierwszeństwo w stosowaniu tych dwóch instytucji, to prof. L. Gardocki ma
    rację, aczkolwiek chyba trochę innych powodów.