  • 11. Data: 2008-01-17 16:21:23
    Temat: Re: Co może a co nie może pracodawca - nowoczesne technologie monitoringu pracownika
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > Użytkownik "Mr Internet" <a...@a...pl> napisał
    > (ciach)
    >
    > Kodeks Pracy, ma takie ogólne artykuły o poszanowaniu pracownika itp. Było
    > nawet orzeczenie w sprawie kontroli e-maili itp. Pracodawca przesadzać nie
    > może.

    Wlasnie, a propos emaili:

    zatrudniany poracownik podpisuje regulamin, w ktorym:
    - zabrania sie uzywania sprzetu firmowego do celow prywatnych
    - informuje sie, ze ruch sieciowy jest monitorowany
    - informuje sie, ze cala korespondencja wychodzaca i przychodzaca z i
    na konta firmowe jest archiwiizowana i przegladana gdy zaistnieje taka
    potrzeba.

    od tej pory pracownik siada do komputera a pracodawca... przeglada sobie
    korespondencje, ktora z zalozenia jest firmowa, i trafia nagle na
    korespondencje prywatna.

    Co teraz?

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 12. Data: 2008-01-17 16:53:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mr Internet pisze:

    > od tej pory pracownik siada do komputera a pracodawca... przeglada sobie
    > korespondencje, ktora z zalozenia jest firmowa, i trafia nagle na
    > korespondencje prywatna.
    >
    > Co teraz?

    Od "nic" do np. nagany za złamanie regulaminu.

    M.

  • 13. Data: 2008-01-17 17:03:28
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Od "nic" do np. nagany za złamanie regulaminu.

    Raczej chodzi mi o konsekwencje dla pracodawcy - bo niektorzy postuluja
    naruszenie prywatnosci korespondencji.

  • 14. Data: 2008-01-17 17:34:28
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mr Internet pisze:

    > Raczej chodzi mi o konsekwencje dla pracodawcy - bo niektorzy postuluja
    > naruszenie prywatnosci korespondencji.

    Nie ma prywatnej korespondencji służbowej, więc pracodawca może - w
    opisanych wyżej warunkach - swobodnie zapoznawać się z jej treścią i np.
    utrwalić w celach dowodowych. Nie może jedynie jej rozpowszechniać.

    M.

  • 15. Data: 2008-01-17 17:36:37
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

> [...]

    > opisanych wyżej warunkach - swobodnie zapoznawać się z jej treścią i np.
    > utrwalić w celach dowodowych. Nie może jedynie jej rozpowszechniać.

    Aha, no wlasnie. Dzieki.

  • 16. Data: 2008-01-17 20:16:00
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Czy pracodawca moze zmusić pracownika, aby ten nosił / był podłączony do
    > czujników biometrycznych, kontrolujących metabolizm i odruchy człowieka
    > zajmującego się np. programowaniem czy inną pracą na komputerze, która
    > nie wymaga - jak np. w przypadku pilotów naddzwiękowców -
    > rygorystycznych badań zdrowia i nieskazitelnego stanu zdrowia w kazdej
    > chwili?
    >
    > Czy moge odmówić bez konsekwencji (np. utraty pracy) założenia czujnika
    > tętna oraz monitoringu ruchu gałki ocznej i innych?

    Popatrz na to tak: jeśli masz umowę na czas określony, to możesz
    wylecieć bez konieczności podawania powodu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2008-01-17 20:19:04
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Any User napisał:

    > Popatrz na to tak: jeśli masz umowę na czas określony, to możesz
    > wylecieć bez konieczności podawania powodu.

    CO?

  • 18. Data: 2008-01-17 20:33:13
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > CO?

    To. Pracodawca może wypowiedzieć umowę na czas określony bez podawania
    powodu, a w konsekwencji również bez możliwości efektywnego odwołania
    się przez byłego pracownika do Sądu Pracy.

    Gorzej, jeśli delikwent ma umowę na czas nieokreślony. Ale takich umów
    się zwykłym szaraczkom nie daje - można w końcu dać umowę na czas
    określony na 10 lat.

  • 19. Data: 2008-01-17 20:34:31
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Any User napisał:
    > Pracodawca może wypowiedzieć umowę na czas określony bez podawania
    > powodu, a w konsekwencji również bez możliwości efektywnego odwołania
    > się przez byłego pracownika do Sądu Pracy.

    cos nie chce mi sie wierzyc, mozesz podac jakis link lub cytat
    odpowiedniego artykułu?

  • 20. Data: 2008-01-17 20:39:08
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > W przypadku umów na czas określony powyżej 6 miesięcy, strony mogą w
    > umowie ustalić 2-tygodniowy termin jej wypowiedzenia. Wypowiedzenie
    > umowy przez pracodawcę w tym trybie może nastąpić w każdej chwili i bez
    > podania powodu. art. 33kp.

    hmmm, dziwne, zdawalo mi sie, ze polskie prawo stoi po stronie
    pracownika w takich sprawach...