  • 1. Data: 2008-01-17 07:19:51
    Temat: Uzywanie programow w firmach
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Uzywam programu VMware Workstation
    (do celow komercyjnych)
    z przeslanym kodem, ktory dziala tylko 30 dni.
    Po 30 dniach znowu wysylam prosbe o przeslanie kodu
    i tak na okraglo.

    W licencji tego programu (eula) nic nie pisza,
    ze nie wolno uzywac go do celow komercyjnych.

    Czy takie uzywanie programu jest legalne ?

  • 2. Data: 2008-01-17 07:24:42
    Temat: Re: Uzywanie programow w firmach
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Q <n...@s...pl> napisal:
> [...]
    > W licencji tego programu (eula) nic nie pisza,
    > ze nie wolno uzywac go do celow komercyjnych.
    > Czy takie uzywanie programu jest legalne ?

    a) pozyskales go w sposob legalny
    b) legalnie dostajesz kody; ty darmowo co 30 dni,
    ja za ciezka kase raz na rok (inny software)
    c) w EULA nie ma zakazu komercyjnego wykorzystania.

    Czego ci jeszcze do szczescia brakuje?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-01-17 07:43:42
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Czego ci jeszcze do szczescia brakuje?

    zeby szef przestal sie czepiac :)

  • 4. Data: 2008-01-17 08:05:13
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Q napisał:

    > zeby szef przestal sie czepiac :)

    To niech ci kupi i sie odczepi ;)

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 5. Data: 2008-01-17 08:05:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Q wrote:
> [...]
    > i tak na okraglo.
    >
    > W licencji tego programu (eula) nic nie pisza,
    > ze nie wolno uzywac go do celow komercyjnych.

    Po pierwsze licencja *nie* zezwala na używania wersji trial do celów
    komercyjnych a jedynie do sprawdzenia czy produkt nadaje się do Twoich
    zastosowań:
    "If you activate the Software or any Licensed Additional Module with an
    evaluation Software License Key ("Evaluation Product") you may use the
    Evaluation Product until the Expiration Date only to evaluate the
    suitability of the Evaluation Product for licensing on a for-fee basis."

    Po drugie czemu się tak męczysz?

    Jeśli potrzebujesz tylko "grać" maszyny wirtualne to wybierasz
    bezpłatnego VMware Player.

    Jeśli potrzebujesz je również definiować to wybierasz również
    bezpłatnego VMware Server.

    > Czy takie uzywanie programu jest legalne ?

    Z punktu widzenia KK tak.

    Co nie oznacza, że producent nie może Cię pozwać na drodze cywilno-prawnej.

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-01-17 08:27:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

    > Jeśli potrzebujesz tylko "grać" maszyny wirtualne to wybierasz
    > bezpłatnego VMware Player.

    Autopoprawka: nie możesz go używac do celów komercyjnych.

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-01-17 10:01:56
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Jeśli potrzebujesz je również definiować to wybierasz również bezpłatnego
    > VMware Server.

    wiem ze nie ta grupa ale skoro juz piszesz to moglbys lopatologicznie
    napisac jak zrobic w tym taki manewr.

    Mam zainstalowany vmWare linux suse 10,3, wmWare serwer dziala pod vista.
    Musze zrobic siec lokalna tak bym mogl z poziomu visty z poziomu aplikacji
    polaczyc sie z baza mysql
    na open suse uruchomionym w vmware. (zielony jestem z sieci) (i tak bymogl
    wejsc pod vista w otocznei siciowe i by byl tam widoczny ten suse, ale takze
    kompy z sieci do kotrej jest obecnie podlaczony)

    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2008-01-17 10:20:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Troll wrote:
> [...]
    > bymogl wejsc pod vista w otocznei siciowe i by byl tam widoczny ten
    > suse, ale takze kompy z sieci do kotrej jest obecnie podlaczony)

    Interface sieciowe w VM guest-a (suse) ustaw w trybie bridge + zadbaj
    właściwe reguły w iptables (albo innym firewall-u) - jeśli używasz w suse.

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-01-17 11:23:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Q" <n...@s...pl> writes:

> [...]
    >
    > W licencji tego programu (eula) nic nie pisza,
    > ze nie wolno uzywac go do celow komercyjnych.
    >
    > Czy takie uzywanie programu jest legalne ?

    Nie, zajrzyj jeszcze raz do umowy.

  • 10. Data: 2008-01-17 12:08:28
    Temat: [OT]Re: Uzywanie programow w firmach
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Q wrote:

> [...]
    >
    > W licencji tego programu (eula) nic nie pisza,
    > ze nie wolno uzywac go do celow komercyjnych.
    >
    > Czy takie uzywanie programu jest legalne ?

    Z cyklu "po co się tak męczyć": zainstaluj virtualboxa :). Darmowy i IMHO
    sprawniej działa niż vmware (a przynajmniej niż vmware-player).

    p. m.