  • 1. Data: 2008-01-17 06:32:24
    Temat: widywanie dziecka po rozwodzie
    Od: "argonn" <a...@v...pl>

    Witam grupę,
    mam pytanie na które nie znam dokładnie odpowiedzi i proszę Was o pomoc w
    wyjaśnieniu pewnej kwestii. Jestem po rozwodzie, mamy z byłą żona 8 letniz
    córeczkę. W wyroku sądu w kwestii dziecka są oczywiście uistalone alimenty oraz
    zapis "wykonywanie władzy rodzicielskiej nad małoletnią X powierza matce X,
    ograniczając władzze rodzicielską ojca X do wspóldecydowania o istotnych
    sprawach dziecka dotyczących w szczególności stanu zdrowia i przebiegu nauki"
    Ponieważ nie ma okreśłonych dni i godzin widywania się to mam w związku z tym
    pytanie,
    -czy mogę w każdej chwili spotkac się z córką np. w szkole, na zajęciech itd.-
    bez konsekwencji jakich boi sie troszkę Pani wychowawczyni ?!!!

    Za odpowiedź z góry dziękuję,
    Argonn

  • 2. Data: 2008-01-17 07:25:22
    Temat: Re: widywanie dziecka po rozwodzie
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    argonn pisze:
> [...]
    > -czy mogę w każdej chwili spotkac się z córką np. w szkole, na zajęciech itd.-
    > bez konsekwencji jakich boi sie troszkę Pani wychowawczyni ?!!!

    w szkole - dziecko się uczy i nie jest to miejsce na spotkania z ojcem
    czy kimkolwiek; pani ma prawo się bać, bo to matka może odebrać dziecko
    (mogła to nawet zastrzec w szkole)

    skoro nie masz wyznaczonych terminów, tzn. że wykazaliście z byłą żoną w
    sądzie, że w tej kwestii się dogadacie, czyli trzeba się dogadać

    moja przyjaciółka ma tak ustalone, że były dzwoni na dwa -trzy dni przed
    spotkaniem i się umawiają na dzień i godzinę (była żona i córka ma swoje
    życie i plany, więc nie można do kogoś po prostu przyjechać)

    oczywiście, jeśli masz uregulowany styl życia, możesz się umówić, że
    będziesz np. w każdy piątek...

  • 3. Data: 2008-01-17 07:47:52
    Od: a...@v...pl

    > w szkole - dziecko się uczy i nie jest to miejsce na spotkania z ojcem
    > czy kimkolwiek; pani ma prawo się bać, bo to matka może odebrać dziecko
    > (mogła to nawet zastrzec w szkole)

    ? A na jakiej podstawie, przecież nie mam ogranniczonych praw rodzicielskich ?

    > skoro nie masz wyznaczonych terminów, tzn. że wykazaliście z byłą żoną w
    > sądzie, że w tej kwestii się dogadacie, czyli trzeba się dogadać

    No, tutaj jednak chyba się nie dogadamy- wciąż wymyśla kolejne choroby córki

    > moja przyjaciółka ma tak ustalone, że były dzwoni na dwa -trzy dni przed
    > spotkaniem i się umawiają na dzień i godzinę (była żona i córka ma swoje
    > życie i plany, więc nie można do kogoś po prostu przyjechać)

    Gratuluję, to chyba rzadki przypadek aby tak kulturalnie się poprostu dgadać-
    chociać na początku też tak myślałem...

    > oczywiście, jeśli masz uregulowany styl życia, możesz się umówić, że
    > będziesz np. w każdy piątek...

    To jest moje najwiękse marzenie- ale kto tego nie doświadczył ten chyba nie wie
    co to oznacza...

  • 4. Data: 2008-01-17 08:41:28
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    a...@v...pl pisze:

    > ? A na jakiej podstawie, przecież nie mam ogranniczonych praw rodzicielskich ?

    masz ograniczone, sam to napisałeś: "ograniczając władzze rodzicielską
    ojca X", na tym między innymi to ograniczenie polega

    > No, tutaj jednak chyba się nie dogadamy- wciąż wymyśla kolejne choroby córki

    jesli Tobie utrudnia kontakty, sam możesz wystąpić do sądu o ustalenie
    terminów spotkań z córką

    > Gratuluję, to chyba rzadki przypadek aby tak kulturalnie się poprostu dgadać-
    > chociać na początku też tak myślałem...

    wiesz, taki układ istnieje, cóż, skoro ojciec korzysta z niego dwa-trzy
    razy w roku

  • 5. Data: 2008-01-17 08:46:05
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To zalezy, jak rozumieć ten zapis.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-01-17 09:59:17
    Od: a...@v...pl

    > To zalezy, jak rozumieć ten zapis.
    > JaC
    >
    > -----

    Ooooo to właśnie chodzi!

  • 7. Data: 2008-01-17 10:02:55
    Od: a...@v...pl

    > masz ograniczone, sam to napisałeś: "ograniczając władzze rodzicielską
    > ojca X", na tym między innymi to ograniczenie polega
    Nie jestem prawnikiem, ale wydawało mi się, że gdybym miał ustalone wizyty
    przez sąd, to nie mógłbym widywać dziecka po za tymi wyznacznymi godzinami, a
    skoro nie ma takiego zapisu to nie jest mi to zabroniopne ( to dla mnie
    logiczne)

    (...)
    > wiesz, taki układ istnieje, cóż, skoro ojciec korzysta z niego dwa-trzy
    > razy w roku
    Zimny drań z niego, taką eksmałżonkę całowałbym po nogach ;)

  • 8. Data: 2008-01-17 10:09:03
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    a...@v...pl pisze:
> [...]
    > skoro nie ma takiego zapisu to nie jest mi to zabroniopne ( to dla mnie

    wiesz, to wszystko zależy od ludzi

    prawda jest taka, że jeśli masz sądownie ustalone terminy, to w nich na
    pewno (oczywiście wykluczam takie przypadki losowe, np. dziecko jest w
    szpitalu) możesz się spotkać z dzieckiem

  • 9. Data: 2008-01-17 10:12:33
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    a...@v...pl pisze:

    > rodzicielskich ?
    > Ooooo to właśnie chodzi!

    chodzi o to, że to ograniczenie do istotnych rzeczy wyznacza inne - np.
    matka powie w szkole, że odbierać może tylko ona; jeżeli jesteście po
    rozwodzie, a dziecko mieszka z matką, to ona ma prawo ją odbierać,
    chyba, że zaznaczy inaczej

    wyobrażasz sobie taką sytuację, że przychodzisz po córkę, nie mówisz
    tego jej matce, pani ją wydaje Tobie, a ona potem nie wraca do domu,
    tylko z Tobą gdzieś idzie - co myśli matka - porwanie

  • 10. Data: 2008-01-17 10:25:03
    Od: a...@v...pl

> [...]
    > pewno (oczywiście wykluczam takie przypadki losowe, np. dziecko jest w
    > szpitalu) możesz się spotkać z dzieckiem

    Bardzo bym chciała by wszystko było tak idealistyczne jak piszesz. Czy
    wyobrażasz sobie jednak sytuację kiedy ojciec przychodzi w odwiedziny (ustalone
    sądownie !) i słyszy, że dziecko jest chore, albo teściowa mu mówi, że musiało
    gdzieś z matką nagle wyjechać. Przychodzisz więc na następna wizytę- znów to
    samo...potem policja jest wzywana naświadka, sąsiedzi...na koniec po kilku
    miesiącach masz jusz dość!!! Rezygnujesz- dla dobra dziecka być może...To nie
    są odosobnione przypadki. Wiesz juz dlaczego pytałem o szkołę, czy naprawdę
    ktoś może mi zabronić widywania się z dzieckiem na przerwie? Podkreślam, że
    dziecko cieszy się z tych wizyt ;)