  • 1. Data: 2009-11-12 19:34:19
    Temat: Ciekawe co z tym możnazrobić i co mi grozi ?
    Od: n...@o...pl

    Wlasnie przybyl do mnie pan dzielnicowy celem poinformowania mnie iz miesiac
    temu nie uiscilem zapłaty za paliwo na stacji benzynowej. Zapis monitoringu jest
    klarowny ze to moja osoba i oczywiscie tego sie nie wypieram, natomiast sprawa
    wyglada tak:
    podjezdzam samochodem, tankuje paliwo, ide do sklepu zaplacic, place kartą,
    odjezdzam.
    Patrze na zapis operacji bankowych z tego dnia i cholera faktycznie, nie ma
    obciazenia za paliwo sa tylko dwie operacje wygladajace jakbym kupil bilet na
    myjnie (17 zl.) plus druga operacja chyba za czekolade lub cos w tym stylu
    (kwota 3,65 zl) nie za bardzo moge sobie teraz to przypomniec.
    No i mam sie teraz stawic w charakterze swiadka na komende.
    O co tu chodzi, co mozna z tym problemem zrobic ?

  • 2. Data: 2009-11-12 20:00:56
    Temat: Re: Ciekawe co z tym możnazrobić i co mi grozi ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@o...pl wrote:
> [...]
    > No i mam sie teraz stawic w charakterze swiadka na komende.
    > O co tu chodzi, co mozna z tym problemem zrobic ?

    złożyć wyjaśnienia i zapłacić skoro faktycznie nie ma obciążenia za
    paliwo. Złą wolę przypisać będzie trudno.

  • 3. Data: 2009-11-12 20:38:46
    Od: n...@o...pl

    > złożyć wyjaśnienia i zapłacić skoro faktycznie nie ma obciążenia za
    > paliwo. Złą wolę przypisać będzie trudno.

    z tym nie ma problemu, ureguluje kwote za paliwo (czy slusznie to juz inna
    kwestia) , bardziej mi chodzi a aspekcik prawny, czy konsekwencją tegoz
    incydentu bedzie figurowanie mojej osoby w kartotece policyjnej jako notowanej a
    wiec w konsekwencji problem w przyszlosci np. z pracą na stanowiskach
    wymagajacych czystości itp.

  • 4. Data: 2009-11-12 21:15:36
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    bylem swiadkiem kiedys na stacji sytuacji kiedy to klient podal inny numer
    dystrybutora niz zatankowal, nastepnie przyszedl klient od tego wlasnie
    dystrybutora a tu buba bo zaplacone juz a drugi dystrybutor nie.

    nie mam pojecia jak to sie skonczylo ale to kolejna ciekawa sytuacja....

    nauka na przyszlosc - brac paragon!

  • 5. Data: 2009-11-12 21:59:27
    Od: games <g...@g...home.pl>

    n...@o...pl pisze:

> [...]
    > wiec w konsekwencji problem w przyszlosci np. z pracą na stanowiskach

    To zalezy na jakiego policmajstra trafisz i czy dasz sie wydymac.
    Mialem kiedys przypadek z wypozyczalnia kaset, wypozyczylem nie oddalem
    w terminie. Po jakims czasie wypozyczalnie zamkneli ale wlascicielka
    wczesniej podala mnie na komende ze te kasety ukradlem i policmajster na
    sile chcial zebym sie przynal ze je ukradlem. Kasety oddalem ale
    niesmak zostaje.

  • 6. Data: 2009-11-12 22:12:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    games napisal:
> [...]
    > wczesniej podala mnie na komende ze te kasety ukradlem i policmajster na
    > sile chcial zebym sie przynal ze je ukradlem. Kasety oddalem ale

    Ehm, sprawa jest raczej czysta. Delikwent placil karta, wstukal PIN,
    zaakceptowal platnosc. Nie do wykluczenia jest argumentacja, ze zwyczajnie
    pomylil sie sprzedawca/sprzedawczyni. Czy gdy kasuja cie z kasy elektronicznej
    to za kazdym razem skrupulatnie sprawdzasz kwote?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-11-12 22:42:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    n...@o...pl <news:1e8e.00000196.4afc633b@newsgate.onet.pl>
    napisał:

    Kradzież jest przestępstwem umyślnym. Umyślność trzeba dowieść. W opisanym
    wypadku udowodnienie umyślności jest po prostu nieprawdopodobne i tyle.

    Pracownicy Stacji Paliw po prostu potraktowali instrumentalnie Policję.
    Najprawdopodobniej kasjer nie naliczył Ci opłaty za paliwo. Na koniec
    zmiany musiałby to sam wyrównać, bo w kasie brakowałoby tych pieniędzy. Co
    najprościej zrobić? Powiadomić Policje o kradzieży. Policja na podstawie
    numerów rejestracyjnych znajdzie kierującego (przeważnie), a ten przyjdzie
    i zapłaci. To prostsze, niże wniosek do CEPiK o dane kierującego i
    ewentualne wzywanie go. Czy etyczne, to już inna kwestia. Na pewno dodaje
    Policji bezsensownej roboty.

  • 8. Data: 2009-11-12 22:49:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Ehm, sprawa jest raczej czysta. Delikwent placil karta, wstukal PIN,
    > zaakceptowal platnosc.

    No właśnie, czysta... Gość pojechał na stację, zatankował do pełna,
    poszedł do kasy, kupił batonik za 3,65 i odjechał z paliwem, a teraz
    udaje, że go nie zdziwiło, że płaci 3 zł za paliwo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2009-11-12 22:54:58
    Temat: Re: Ciekawe co z tym mo?nazrobi? i co mi grozi ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-12, n...@o...pl <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > myjnie (17 zl.) plus druga operacja chyba za czekolade lub cos w tym stylu
    > (kwota 3,65 zl) nie za bardzo moge sobie teraz to przypomniec.

    I ta myjnia i czekolada na tej samej stacji?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-11-12 22:56:58
    Od: JK <p...@g...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Kradzież jest przestępstwem umyślnym. Umyślność trzeba dowieść. W
    > opisanym wypadku udowodnienie umyślności jest po prostu nieprawdopodobne
    > i tyle.
    No ale kasjer się nie przyzna że coś przeoczył i będzie słowo przeciwko
    słowu. Raczej tylko te rzeczy z myjni mogą go wybronić, bo wskazują że
    był jakiś błąd w systemie.

    --
    JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl