  • 1. Data: 2009-11-12 19:36:38
    Temat: Budowa ogrodzenia a zarząd zwykły nieruchomością
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Witam.
    Czy zarządca nieruchomości ma prawo wybudować ogrodzenie powołując się na
    zarząd zwykły?
    Obecnie ogrodzenie istnieje w formie szczątkowej, zarządca chce dostawić ok
    15 metrów w miejscu w którym go nie było.
    Istnieją poszlaki, że zarządca działa w porozumieniu z jednym z członków
    wspólnoty, który zyska wyłączność (lub będzie próbował taką wyłączność
    uzyskać) do korzystania z fragmentu części wspólnej, bez uzyskania zgody
    reszty członków wspólnoty (mała wspólnota).
    Jeżeli inwestycja nie może być potraktowana jako zarząd zwykły, w jaki
    sposób można ją powstrzymać (ogrodzenie będzie wyjątkowo kiepskiej jakości).

  • 2. Data: 2009-11-12 20:01:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin [3M] wrote:
> [...]
    > Jeżeli inwestycja nie może być potraktowana jako zarząd zwykły, w jaki
    > sposób można ją powstrzymać (ogrodzenie będzie wyjątkowo kiepskiej

    jak mała wspólnota to zwołać zebranie i przegłosować, że nie stawiacie.

  • 3. Data: 2009-11-12 20:08:44
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > jak mała wspólnota to zwołać zebranie i przegłosować, że nie stawiacie.
    Z postu wynika chyba, że nie ma uchwały. Cała inwestycja jest prywatną
    inicjatywą jednego z członków pod osłoną zarządcy.
    Reszta wspólnoty profilaktycznie się uchyla, lub jest za. Uchwały nie ma, bo
    nie ma porozumienia co do sposobu wykorzystania części wspólnych, które
    zostaną odcięte ogrodzeniem. Zarządca uważa, że należą się one jednej osobie
    na mocy zasiedzenia (! - wykup nieruchomości od gminy nastąpił kilka lat
    temu).

  • 4. Data: 2009-11-12 22:25:04
    Od: Renata Golebiowska <R...@b...pl>

    Dnia 12.11.2009 Marcin [3M] <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > sposób można ją powstrzymać (ogrodzenie będzie wyjątkowo kiepskiej jakości).

    Poza zarząd zwykły wykracza "zmiana przeznaczenia części nieruchomości
    wspólnej". Poza tym wydaje mi się, że wszelkie wydatki niepolegające
    na bieżącej konserwacji nieruchomości muszą być wpisane do planu
    rocznego lub powinny zostać uchwalone przez wspólnotę w odrębnej
    uchwale. Przecież zarządca nie może ni z tego ni z owego wpaść na
    pomysł zbudowania np. basenu bez waszej zgody.

    Przede wszystkim trzeba pójść do zarządcy i zapytać, co uprawnia go do
    wydania pieniędzy wspólnoty na ogrodzenie i zmiany przeznaczenia
    części nieruchomości poprzez odcięcie od niej niektórych członków
    wspólnoty.

    Renata

    --
    Cztery kontynenty - nasze wyprawy rowerowe http://acn.waw.pl/pawelp

  • 5. Data: 2009-11-12 23:10:12
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Renata Golebiowska" <R...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhfp2q1.k41.Renata.Golebiowska@195-mo6-2.acn
    .waw.pl...

> [...]
    > wydania pieniędzy wspólnoty na ogrodzenie i zmiany przeznaczenia
    > części nieruchomości poprzez odcięcie od niej niektórych członków

    Pytać nie trzeba - zarządca uznał, że jest to prawne działanie i już. Jak
    wspomniałem, działa wyraźnie na rzecz jednego z członków wspólnoty. Motywuje
    swoje działania tym, iż grunt jest przez tego członka "zasiedzony", choć
    wspólnota wykupiła ten grunt od gminy kilka lat temu (czyniąc go własnością
    wspólną). Niewykluczone, że zarządca i wspomnieny członek wspólnoty to
    dobrzy znajomi.
    Rady, które od Was dostaję są wyważone i racjonalne. A tu mamy do czynienia
    ze skrajną bezczelnością i działaniem "siłowym".

    A może ktoś wie, jak i gdzie należy składać zażalenie na działania zarządcy?