  • 1. Data: 2009-11-12 16:22:48
    Temat: Kwota wolna od zajecia na rachunku bankowym ?
    Od: dl00lb <s...@d...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanko, otoz tydzien temu moj rachunek bankowy zostal zajety
    przez postepowanie egzekucyjne w kwocie okolo 7.000 zl przez ZUS. Sprawa
    wyjasnila sie kilka dni temu, lecz musze czekac na odblokowanie konta
    bankowego.

    Obecnie mam tam srodki w wysokosci 500 zl, i na google wynajduje:
    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-bankowe/rachunki-i-
    rozliczenia/artykuly/srodki-pieniezne-na-rachunkach-
    oszczednosciowych-wolne-od-zajecia.html

    Czy bezposrednio dzwonic na infolinie banku i domagac sie uwolnienia
    tych 500 zl ? Czy do tego potrzebny jest jakis wyrok sadu itp... ?

    Prosze o porade od strony Kowalskiego ;)

  • 2. Data: 2009-11-12 18:21:34
    Temat: Re: Kwota wolna od zajecia na rachunku bankowym ?
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    dl00lb wrote:
> [...]
    > tych 500 zl ? Czy do tego potrzebny jest jakis wyrok sadu itp... ?
    >
    > Prosze o porade od strony Kowalskiego ;)

    Ano Kowalski to ma tak:
    (dotyczy US a nie ZUS, ale czy to wielka różnica?)

    10 X: US przysłał wezwanie (z pogróżką :> )
    14 X: Robimy przelew do US ze stosowną kwotą.
    20.X: Stwierdziliśmy, że konto zablokowane
    Dzwonimy do US. W odpowiedzi się dowiadujemy,
    że juz wysłali do banku, żeby odblokować.
    29.X: Piszemy maila do banku, co tam słychać z naszą blokadą.
    2.XI: Odpowiedź z banku, że odblokują, jak US przyśle odpowiedni papier.
    5.XI: Dzwonimy do US i się dowiadujemy, że jednak nie wysłali, bo nie
    dostali z banku zwrotnej informacji o blokadzie konta.
    Rozmowa nie skończyła się niczym konstruktywnym, bo mojej TŻ
    puściły nerwy i... nie będę cytować.

    Pewnie niebawem US przyśle kolejną informację o kolejnej blokadzie,
    bo na tym koncie leżą pieniądze na następny VAT.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka