  • 1. Data: 2002-01-15 08:35:12
    Temat: CZY "OWSIAK" JEST LEGALNY ?
    Od: <s...@p...onet.pl>

    A dokładniej czy kwestowanie ( zbieranie pieniędzy ) przez dzieci jest
    legalne ? Chodzi mi o dzieci poniżej 13 roku życia.

    Pozdrawiam. M

  • 2. Data: 2002-01-15 11:09:09
    Temat: Re: CZY "OWSIAK" JEST LEGALNY ?
    Od: "Justyna" <j...@s...pl>

    > A dokładniej czy kwestowanie ( zbieranie pieniędzy ) przez dzieci jest
    > legalne ? Chodzi mi o dzieci poniżej 13 roku życia.
    > Pozdrawiam. M
    Legalne to nie jest. Ale omijamy czyli legalizujemy to w ten sposób, że
    ("oficjalnie") dzieci kwestują bedąc pod opieką dorosłych (opiekunów).....

  • 3. Data: 2002-01-15 12:29:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Justyna" > Legalne to nie jest. Ale omijamy czyli legalizujemy to w ten
    sposób, że
    > ("oficjalnie") dzieci kwestują bedąc pod opieką dorosłych (opiekunów).....

    Jak uslyszalem w radio, ze minister (spraw wewnetrznych ?) wydal zgode i w
    tym roku
    nieletni beda mogli kwestowac, to "mnie zaczepalo". Dotad dzieci nie
    kwestowaly.....

    Tyle kombinacj, 100 000 ludzi, kupa czasu telewizyjnego,
    by uzyskac efekt porownywalny do zwiekszenia
    skladki zdrowotnej o ok 10 gr... , zebrania ogromnej sumy
    ktora mniej wiecej wystarczy na remont 1 wiaduktu w Warszawie.
    a braklaby do utrzymania poslow i senatorow przez kwartal

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-01-16 07:11:06
    Od: "Sławek B." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktora mniej wiecej wystarczy na remont 1 wiaduktu w Warszawie.
    > a braklaby do utrzymania poslow i senatorow przez kwartal

    Tylko, że z 10 gr. składki 8gr. pochłonęłoby utrzymanie kas chorych.
    S.

  • 5. Data: 2002-01-16 12:55:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Sławek B." [...]
    > Tylko, że z 10 gr. składki 8gr. pochłonęłoby utrzymanie kas chorych.
    > S.

    robi sie nie na temat......ale..
    argument nie jest celny.
    WOSP realizuje tylko i wylacznie to, co jest obowiazkiem chorych kas.
    place mieisecznie ponad 100 PLN na chore kasy, Owsiak doklada do tego 10 gr.

    Wic chora kasa moze o owe 8 gr po prostu wiecej zmarnowac.

    Efekt jest taki, ze szpitale prawie nie musza juz kupowac inkubatorow,
    bo WOSP nakupil tyle, ze co drugi jest z WOSP.
    Nie watpie, ze sa potrzebne, ale chore kasy maja po 1 00 PLN od platnika,
    wiec co jest... Albo inkubatory trzeba kupowac i niech je kasa finansuje,
    albo nie trzeba niech ich nikt nie kupuje.

    Apeluje sie do serc ludzi - ludzie w przekonaniu, ze robia cos niezwyklego
    daja po pare zlotych (jak powiedzialOwsiak ok 200 pln na kwestujacego)
    i sa swiecie przekonani, ze robia cos niezwyklego.
    A tylko dofinansuja w 1/1000 to, co robia chore kasy.

    poza tym WOSP tez nie utrzymuje sie samo.
    10% przez 10 miesiecy to nie taki znow astronomiczny procent,
    gdy idziemy wplacic 20 000 000 PLN

    Przedstawiciele WOSP mowia enigmatycznie, ze utrzymanie NIGDY ine
    przekroczylo
    owych 2 000 000 PLN. Nie slyszalem, by powiedzieli ze sa "czastka" tej
    kwoty.

    I te 2 000 000 ida na to, na co sa etaty w "sluzbie zdrowia" MUSZA BYC,
    bo ta sluzba ma budzet 1000-kroc wiekszy.

    Ci sami ludzie lekrze z panstwowych szpitali , ktorzy wydaja pieniadze z
    chorych kas zglaszaja,
    co moglaby kupic WOSP. WOSP stosuje podobne procedury....

    Co innego, gdyby fundacja prowadzila dzialanlosc INNA niz to,
    co na mocy konstytucji ma robic Panstwo. NP na przeszczepy szpiku
    dla ludzi, ktorych na to nie stac.

    Nie dziwie sie, ze "na swiecie" sie to nie przyjello.
    Pewnie zadna stacja telewizyjna nie chce poswiecic tyle antenowego czasy,
    by doplacic tak nikly procent podatkow.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-16 15:30:10
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Ładnie i przekonywująco napisane. Ja opłacam dwie skladki zdrowotne i nie
    chodzę nadęty jak ktoś kto opłaci jedną składkę i wrzuci złotówke
    dla "Owsiaka". Taka "wrzutka" robiona chyba jest po to aby "uspokoić"
    sumienie. To proste, wrzuca się niby złotówke czy parę zł. i w sumieniu
    zgrywa sie gieroja. Dlatego ja osobiście bym musiał na głowe upaść
    aby "Owsiakowi" choćby grosika dołożyć. Jesteśmy przed lub w trakcie
    wielkiej prywatyzacji szpitali. które maja okazję za darmo powiekszyc swoje
    aktywa. Pewno i tu są bardzo silni i bardzo słabi przy obdarowywaniu.
    Ciekawi mnie tylko czy na darmowym stanowisku leczniczym w jakimś szpitalu (
    np. jakiś inkubator czy inny drogi, specjalistyczny sprzęt) są niższe ceny
    albo czy nie ściąga się haraczu od rodziców za leczenie ? Tak , taka WŚOP
    ma sens gdy płaci za zabiegi nie finansowane przez państwo czy kasy
    chorych.

    Pozdrawiam M.

  • 7. Data: 2002-01-17 09:05:29
    Od: "Justyna" <j...@s...pl>

> [...]
    > tym roku
    > nieletni beda mogli kwestowac, to "mnie zaczepalo". Dotad dzieci nie
    (ciach)
    > Boguslaw

    Minister spraw wewnetrzynch jest władny wydać zgodę na kwestę publiczną
    (uliczną), nie zaś na samodzielny udział w niej dzieci....
    J.

  • 8. Data: 2002-01-17 10:10:17
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Legalne to nie jest. Ale omijamy czyli legalizujemy to w ten sposób, że
    > ("oficjalnie") dzieci kwestują bedąc pod opieką dorosłych (opiekunów).....

    Nie są.

  • 9. Data: 2002-01-18 10:30:01
    Od: "Justyna" <j...@s...pl>

    > Nie są.

    ...i w tym sęk........
    J.

  • 10. Data: 2002-01-18 11:02:56
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (opiekunów).....

    > ...i w tym sęk........
    > J.

    No to nie omijajmy i nie legalizujmy tylko egzekwujmy prawo. Te dzieciaki są
    narażone na niebezpieczeństwo przez niefrasobliwość organiztorów. Tak się
    wszyscy podniecili tym Owsiakiem, że już nie wypada mówić o tym, że facet łamie
    prawo i naraża dziaci na rozboje.