  • 1. Data: 2002-01-15 08:38:53
    Temat: maly dlug
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Nie bede sciemnial, szukam porady...

    Jakies poltora roku temu nie zaplacilem
    kiluset zloty za fakture.

    Teraz dostalem jakis z sadu, z miasta wierzyciela.
    Nie zdazylem go odebrac wiec tylko sie domyslam o co chodzi.
    (to jedyna moja nie zaplacona faktura)
    Wczesniej od wierzyciela zadnego listu, zadnego wezwania do zaplaty.
    Co najlepiej zrobic?

    Moze zaplacic teraz i uniknac ewentualnych kosztow w sadzie?

    Faktura nie byla wystawiona na przelew z adnotacja ze to wezwanie do zaplaty.

    Gdyby potrzeba bylo wiecej szczegolow....

    pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2002-01-15 10:09:29
    Temat: Re: maly dlug
    Od: "greg" <k...@z...pl>

    Jeżęli faktura była przez Ciebie podpisana, sąd wydał nakaz zapłaty kwoty z
    faktury wraz z odsetkami od dnia wymagalności, czyli od dnia, w którym
    miałeś zapłacić. Nie odebrałeś pisma, najprawdoopdobniej nakazu, więc po 7
    dniach spoczywania na poczcie uważa się pismo za doręczone, jeżeli wróciło
    do sądu bez adnotacji, że pozwany nie zamieszkuje pod wskazanym adresem. Od
    dnia doręczenia nakazu masz 14 dni na wniesienie ewentualnych sprzeciwów,
    ale także 14 dni na spełnienie świadczenia. Po uprawomocnieniu się nakazu
    powód otrzyma tytuł wykonalności i skieruje nakaz do egzekucji komorniczej.
    I tak będziesz musiał zapłacić, ale wtedy z dodatkowymi kosztami
    komorniczymi.

    Skontaktuj się z wierzycielem, dowiedz się wszystkiego i po prostu zapłać
    im, żeby nie kierowali sprawy do egzekucji komorniczej !
    greg

    Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-01-15 12:13:50
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 15 Jan 2002 g...@p...onet.pl wrote:

    > Teraz dostalem jakis z sadu, z miasta wierzyciela.

    Co dostałeś? Nakaz zapłaty?

    > Nie zdazylem go odebrac wiec tylko sie domyslam o co chodzi.

    To odbierz, bez tego nie możemy nic doradzić.

    > Co najlepiej zrobic?

    Zapoznać się ze sprawą.

    > Moze zaplacic teraz i uniknac ewentualnych kosztow w sadzie?

    Decyzja należy do ciebie.

    > Faktura nie byla wystawiona na przelew z adnotacja ze to wezwanie do zaplaty.

    To nie jest potrzebne.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-01-15 12:35:19
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Co dostałeś? Nakaz zapłaty?

    Niestety nie zdazylem odebrac.
    Obawiam sie ze to jest to, co Greg napisal.

    > Zapoznać się ze sprawą.
    Jasne, panie z sekretariatu mowia ze moge sobie przyjechac i poszukac.
    Troche mam daleko...
    Jestem zdziwiony, ze list ktory polezal 7 dni na poczcie
    uwazany jest za doreczony.

    > Decyzja należy do ciebie.
    To moze cokolowiek zmienic?
    Jezeli sad wystawil juz nakaz ktory pewnie za pare dni sie uprawomocni?

    zaplaty.

    Dokladnie wystawiona byla z adnotacja "za pobraniem"
    Tyle ze ktos sie walnal i firma kurierska nie chciala ode mnie forsy.
    A mnie sie nie spieszylo z zaplata. Zreszta nawet wierzyciel
    sie specjalnie nie upominal.
    Na jakiej podstawie sad moze wydac nakaz zaplaty takiej faktury?

    Dziekuje za szybkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam,

    GreenSeeker

  • 5. Data: 2002-01-15 13:52:03
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 15 Jan 2002 g...@p...onet.pl wrote:

    > Jestem zdziwiony, ze list ktory polezal 7 dni na poczcie
    > uwazany jest za doreczony.

    A mnie to nie dziwi, bo czytałem przepisy KPC o doręczeniach :) (a
    konkretnie rozp. Min. Spr. w tej sprawie).

    > To moze cokolowiek zmienic?

    Unikniesz egzekucji, a więc dodatkowych kosztów.

    > Jezeli sad wystawil juz nakaz ktory pewnie za pare dni sie uprawomocni?

    Jeśli spełnisz świadczenie, wierzyciel nie będzie miał podstaw do
    fatygowania się do komornika.

    > Na jakiej podstawie sad moze wydac nakaz zaplaty takiej faktury?

    Na tej że jest wymagalna. W postępowaniu nakazowym, wobec braku opozycji
    ze strony pozwanego, wystarczy to za jedyny dowód.

  • 6. Data: 2002-01-15 14:27:21
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    Gwidon S. Naskrent przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > Na tej że jest wymagalna. W postępowaniu nakazowym, wobec braku opozycji
    > ze strony pozwanego, wystarczy to za jedyny dowód.

    jesli jeszcze masz czas na wniesienie zarzutów/sprzeciwu
    podnieś, ze zaplaciłeś za fakturę
    (jeśli tam jest "za pobraniem")
    niech oni udowadniają że było inaczej. :)

    Pozdrowienia
    Marcin
    --
    "Chodzi stabilniej niż win 2000
    (przynajmniej do teraz :-))) ), coś jak linux :-)))))."

    Mariusz Biernaczyk
    na ms-news.pl.windowsxp

  • 7. Data: 2002-01-15 21:15:00
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Dziwne, ale tutaj dostałeś bardzo konkretne rady i żadnych wygłupów.
    Jeżeli chcesz spróbować uniknąć wszelkich dodatkowych kosztów i mieć święty
    spokuj, to poprostu zapłać wartość fakrury a do sprzedawcy wyślij uprzejmy
    list, że ku swojemu zdumieniu odkryłeś, iż powyższa faktura nie została
    zapłacona tak jak powinna być zpłacona, tzn. za pobraniem i że po ostatnim
    sprawdzaniu dokumentów jesteś pewny, że nie została ona uregulowana w związku z
    powyższym ją właśnie uregulowałeś. Z poważaniem.
    i jeszcze może z P.S.
    Jest mi bardzo przykro z powodu niezamierzonego tak póżnego uregulowania
    zapłaty, jednakowoż ewentualne pretensje za ten fakt proszę kierować do firmy,
    która miała obowiązek pobrać przy dostawie.

    A tak na marginesie, to podejrzewam, że ktoś uparty mógłby tego nie zapłacić i
    kazać się wypchać firmą przesyłkową, ale tu chyba nie o to chodzi.
    Jak zapłaciśż od razu to i tak dodatkowe koszta komornicze i tak nie dojdą, a i
    pozostałymi kosztami chyba nie powinni cię dopaść.

  • 8. Data: 2002-01-16 07:24:00
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > podnieś, ze zaplaciłeś za fakturę
    > (jeśli tam jest "za pobraniem")
    > niech oni udowadniają że było inaczej. :)

    Podejrzewam, ze list przewozowy z ta sama data i adresatem co faktura
    na ktorym nie ma nic o pobraniu by tutaj wystarczyl.

    Chyba, ze sie myle. Ale o tym pewnie sad by orzekl.

    greenseeker

  • 9. Data: 2002-01-16 07:32:11
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak zapłaciśż od razu to i tak dodatkowe koszta komornicze i tak nie dojdą, a
    > pozostałymi kosztami chyba nie powinni cię dopaść.

    Dosc sensowne co mowisz.

    Mam tylko jeden problem, jesli oni maja sadowy nakaz zaplaty (czy jak to tam
    zwal), ktory sie pewnie za pare dni uprawomocni, a ja im teraz wysle kase, to
    nie mam zadnych gwarancji ze nie przysla do mnie komornika po roznice pomiedzy
    tym co im zaplace a tym co oni ode mnie chca. Da sie to jakos zalatwic,
    jakies pisemko od nich?

    Co jest wogole w takich nakazach napisane, gdzie trzeba kase przelac?
    Czy jak sie kase przeleje to automatycznie wierzyciel nie ma prawa isc z tym do
    komornika?

    greenseeker

  • 10. Data: 2002-01-16 09:38:39
    Od: "Grzegorz" <g...@d...pl>

    > jesli jeszcze masz czas na wniesienie zarzutów/sprzeciwu
    > podnieś, ze zaplaciłeś za fakturę

    A czym on to udowodni? On też musi udowodnić swoją rację.

    Grzegorz