  • 1. Data: 2002-01-15 07:07:43
    Temat: Wspolnik + ZUS = kłopoty ?
    Od: "sudan" <s...@p...pl>

    Wspólnik nie płacił składek na ubezpieczenie własne (spółka cywilna),
    odpowiedzialność spada na mnie (paranoja).
    Mam dwa pytania
    1) wiem na pewno ze facet zarabia duże pieniądze (w innym mieście), jednak
    ZUS nie potrafi (nie chce?) odzyskać ich od niego. Nie można ich do tego
    zmusić? Przecież on pracuje legalnie, więc mają informacje o jego zarobkach,
    to że komornik jest amatorem to nie moja wina.
    2) odsetki w tej sprawie przewyższają należność główną (jak w wielu), ale
    czy ja powinienem płacić odsetki karne? Przecież nie wiedziałem że nie płaci
    ubezoieczenia. No to za co karne, że nie siedziałem mu w kieszeni ?

    Będę bardzo wdzieczny za odpowiedź.

    Daniel

  • 2. Data: 2002-01-15 21:31:31
    Temat: Re: Wspolnik + ZUS = kłopoty ?
    Od: <b...@p...onet.pl>

    To wygląda dosyć siekawie... jak byłoby nudno bez ZUSu, Rozgraniczmy dwie
    sprawy. Pierwsza, to ZUS chce kasę od Ciebie, bo mu tak łatwiej - przecież w
    przeciwnym wypadku narażasz budżet na powiększenie dziury, jak sam nie
    zapłacisz a każesz im samym szukać - to kosztuje. A już na poważnie, to podaj
    więcej szczegółów, najlepiej prywatnie na z...@b...pl

  • 3. Data: 2002-01-16 13:35:22
    Od: Marek Ciesielski <m...@e...net.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002 08:07:43 +0100, "sudan" <s...@p...pl> wrote:

    >Wspólnik nie płacił składek na ubezpieczenie własne (spółka cywilna),
    >odpowiedzialność spada na mnie (paranoja).

    [...]

    A niby dlaczego? Wplaty na ZUS w SC sa indywidualna sprawa wspolnikow
    (oddzielne deklaracje i indywidualne przelewy).
    Wspolnie odpowiadacie za inne dlugi (US, niezaplacone faktury).

    --
    Marek Ciesielski

    \ | ___|
    |\/ | | m...@e...net.pl
    _| _|\____|

  • 4. Data: 2002-01-16 17:04:25
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "sudan" <s...@p...pl> napisał:

    >Wspólnik nie płacił składek na ubezpieczenie własne (spółka cywilna),
    >odpowiedzialność spada na mnie (paranoja).
    Jak na ciebie ? Nie ty masz dług i nie spolka ?
    Raczej roszczenia sa do czesci udzialu twego wspolnika.

    >ZUS nie potrafi (nie chce?) odzyskać ich od niego.
    Ma prawo wybrac. A moze nie wie - napisz pismo !

    >[..] to że komornik jest amatorem to nie moja wina.
    Niekoniecznie - to wierzyciel (ZUS) wskazuje komornikowi zrodlo z
    ktorego ma sciagac (a kazde zrodlo jest dobre).
    Artur Golański