eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCZY LEKARSKI EGZAMIN PANSTWOWY JEST ZGODNY Z KONSTYTUCJA..?? › Re: CZY LEKARSKI EGZAMIN PANSTWOWY JEST ZGODNY Z KONSTYTUCJA..??
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CZY LEKARSKI EGZAMIN PANSTWOWY JEST ZGODNY Z KONSTYTUCJA..??
    Date: Tue, 24 Oct 2006 16:02:17 +0200

    Uzytkownik <b...@y...pl> napisal w wiadomosci
    news:1161680409.653132.311000@i3g2000cwc.googlegroup
    s.com...

    > Czy Lekarski Egzamin Patwowy jest zgodny z konstytucja RP...
    > a dokladnie chodzi mi o to ze kazdy inny obywatel po studiach ma prawo
    > wykonywania zawodu tylko nie lekarz...

    Nie kazdy. Tak, by nie bic piany, to formy egzaminów takich, czy siakich sa
    przykladowo u:

    - prawników - aplikacje sedziowskie, prokuratorskie, radcowskie, adwokackie,
    notarialne;

    - inzynierów - musisz miec uprawnienia do wykonywania danego zawodu, co wiaze
    sie albo z dodatkowymi egzaminami, albo przynajmniej jakimis tam praktykami
    (dozór techniczny, budownictwo, energetyka itd.);

    - nauczycieli - rózne formy awansu zawodowego, przy czyms tym wypadku po
    studiach niby uczyc mozesz, ale poczatkowo pod nadzorem innego nauczyciela)

    - weterynarzy - musza odbyc praktyki;

    I generalnie calej masie innych zawodów. Generalnie im wieksza szansa
    spowodowania jakis negatywnych skutków niefachowoscia, tym bardziej
    skomplikowana procedura uzyskania pelnych uprawnien zawodowych.