    From: "JarekT" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blokady drog
    Date: Wed, 5 Mar 2003 17:58:41 +0100

    > Prosze zauwazyc, ze laski nie robi....
    > Rolnicy nauczyli sie narzekac na posrednikow.
    > A przeciez posrednicy nie sa "obligatoryjni".
    > Rolnicy moga zalozyc sp z o.o i sami prdukowac i sprzdawac,
    > moga pozakladac sklepy w miescie - NIKT im nie broni.
    Nie mogę wdawać się w roztrząsanie, czy rolnik może (i powinien) zajmować
    sie produkcją rolną, tworzyć sieć dystrybucji (wraz z transportem) oraz
    sprzedaż. Jak napisałem nie mam do tego przygotowania.
    Mogę jedynie wykorzystać Pańską "metodę" argumentacji i stwierdzić, że nie
    jest obligatoryjne korzystanie z drogi - wystarczy tego nie robić, a protest
    w postaci blokad nie będzie uciążliwy i nie trzeba będzie ich rozpędzać.
    Posiadanie samochodu też obligatoryjne nie jest.
    Zresztą to już zbacza z wątku, w którym chodziło o to, czy taka forma
    protestu jest dopuszczalna.

    > Skoro posrednik potrafi sie "zmiescic" w lancuszku,
    > to jego i konsumenta zysk.

    > Intencja jest taka, ze zamiast narzekac, trzeba sprobowac samemu..
    Spróbowałem - w wiosce w której mieści się stadnina z której korzystam
    zakupuję często od pewnej kobiety drobne produkty rolne: mleko, jajka, miód,
    albo jakis twaróg, śmietanę i co tam zrobią innego. Niekiedy też coś się tam
    zje swojskiego. Wszystko bez pośredników. Płacimy 40÷50% mniej niż w
    sklepie, a i jakość bez porównania lepsza. Sanepid tego nie bada, ale jakoś
    żyjemy.
    Poza tym kupujemy na targowisku, jak już wzmiankowałem.

    > Ja nie, ale ja nie usprawiedliwiam "lamania prawa z glodu".
    Proszę zauważyć, że to co jednego dnia jest łamaniem prawa, jutro może być
    uznane za jego odważne i postępowe zmienianie. A historia zna przypadki,
    kiedy pozornie legalne ustanawianie i stosowanie prawa było potem
    rozliczane - na ławie oskarżonych.

    > Przemyslalem.
    > narzela Pan na istnienie posrednikow - to glupota, bo nie sa
    obligatoryjni.
    Na nic nie "narzelam", tylko próbuję wypracować sobie własne zdanie. Usiłuje
    Pan swoją tendencyjną interpretację moich słów przedstawić jako faktycznie
    przeze mnie przedstawioną, a następnie z nią polemizować, czy też ją
    oceniać. Przypomina mi to manipulacyjne praktyki pewnej grupy wyznaniowej,
    której nazwa zaczyna się na "Ś...".
    Nie koniecznie coś, co uważa Pan za głupotę musi nią być w istocie, a nawet
    wręcz przeciwnie.

    > ;))
    >
    > Alez oczywiscie ze mi przyjemnie gdy moge komus pomoc.
    Pozostawiam więc Pana w tym błogim przeświadczeniu - cóż mi szkodzi?

    Jarek