  • 41. Data: 2023-08-25 05:12:45
    Temat: Re: Bioharmonizer
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale z drugiej strony - produkuje np nowy model aparatu rentgenowskiego
    > czy strzykawki, i mam badania kliniczne robic, ze to użyteczne jest?
    > Wszyscy wiedzą, ze jest, ale trzeba sie na cos powołać :-)

    RTG to powszechnie znana i szeroko stosowana technologia z bogatą
    dokumentacją dotyczącą tysięcy różnych modeli o wysokim stopniu
    standaryzacji. Toto o czym mówimy to jak unikatowe urządzenie.

    > To też sa jakies opinie lekarzy, którzy stosowali, a przynajmniej tak
    > podpisali :-)

    Opinia to nie dowód na działanie.

    > Owszem, ale jak zamierzasz udowodnic, ze to "nic nie daje"?
    >
    > Wypadałoby badania kliniczne zrobic :-)

    Jak juz się upierasz po tej linie to może zgodnie z intrukcją
    producenta? :)

    > Ja Ty pozywasz kogos cywilnie, to ty masz wykazać.

    Wykazać, że nie działa to raczej będzie łatwo. Problem będzie MZ
    gdzieindziej. Producent określa warunki, postepujemy zgodnie z
    wymaganiami. W końcu dochodzimy do sytuacji gdzie mamy np. n-osób u
    których to nie działa. I co wtedy?

    > Konsument ma niby lepsze prawa, ale wydaje mi się, ze ich opinia
    > wystarczy sądowi.

    Mam pewne wątpliwości.

    > To, co w medycynie jest stosowane, i powiedzmy ze ma jakąś uznaną
    > pozycje, to:
    > -nagrzewanie lampami podczerwonymi,
    > -laseroterapia IR.
    >
    > Lampy np do naswietlania zatok ... chyba nie mają innego wplywu jak
    > tylko temirmiczny.
    > A na ile istotne to, ze jest to swiatło laserowe, gdy leczymy np
    > zwyrodnienienie stawów i naswietlamy "przez skórę" ... wydaje mi się,
    > ze wcale. Czyli można żarówką naswietlac?

    A tu nie ma być jakieś cudowanie z różnymi czestotliwościami?

    > Ale nie do mnie :-)

    Nie jesteś targetem.

    > Z tym "wyleczy" to zawsze jest niepewnosc, bo mówi sie "pomaga".

    No nawet dla "pomaga". Jak pomaga, da się to jakoś udokumentować?

    > Nie nie - mowisz mi, ze dzieki dotacji zaplace tylko 4000zl.
    > I rzeczywiscie tyle płace.
    >
    > Ale zadnej dotacji nie ma.

    To będzie wprowadzenie w błąd odnośnie rzeczywistej ceny rynkowej. MZ to
    też oszustwo. Jakby nie wyrobić w kimś przekonania, że 4k to okazja to
    by przecież nie kupił. Przy czym nie wygląda to aż tak prosto, ale
    Robert tam gdzieś obok pisał o tym od stron www za 200zł. Pewnie wic
    polega na tym, żeby była odpowiednia róznica, czyli, że z pełną
    świadomością uzyto danych bezspornie nieprawdziwych, aby przekonać kogoś
    do zakupu. Jakby to była różnica 10-50% to MZ byłby z tym kłopot bo takiej
    fluktuacji można się po cenie rynkowej spodziewać.

    > A jeszcze firma moze rzeczywiscie gdzies na stronie podawać cene 7999,
    > ale akurat jest promocja, wiec chwilo 3999 :-)

    I często tak się dzieje, dlatego tak do końca nie mam przekonania czy to
    da się aż tak prosto zrobić. Jeśli to babcia to jeszcze można
    argumentować trudnością w ocenie, ale dla niebabć będzie tak trudniej.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2023-08-25 07:19:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 03:12:45 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > RTG to powszechnie znana i szeroko stosowana technologia z bogatą
    > dokumentacją dotyczącą tysięcy różnych modeli o wysokim stopniu
    > standaryzacji. Toto o czym mówimy to jak unikatowe urządzenie.

    Ale przepisy jedne - ocene kliniczną trzeba zrobic :-)

    Skoro dopuszczamy "przegląd literaturowy" dla RTG, to i dla lampy.

    Przy czym - skoro cos w literaturze znalezli, to widac temat jest
    znany. Ale znalezli raczej ogólnie na temat swiatloterapi,
    a na temat bioharmonizacji chyba nic ...

    Ale napisali, ze uzyskali pozytywne rezultaty :-)

    > Jak juz się upierasz po tej linie to może zgodnie z intrukcją
    > producenta? :)

    Oczywiscie, ale wypadałoby miec grupe choc 10 pacjentów, i połowę
    leczyc bioharmonizerem. A to sie chyba miesiącami leczy.
    No i koszta rosną.

> [...]
    > gdzieindziej. Producent określa warunki, postepujemy zgodnie z
    > wymaganiami. W końcu dochodzimy do sytuacji gdzie mamy np. n-osób u

    Ale to n to wszyscy, czy np polowa?

    > Mam pewne wątpliwości.

    Na jakiej podstawie mialby sad jej nie uwierzyc ?

    > A tu nie ma być jakieś cudowanie z różnymi czestotliwościami?

    No ma byc, efekt bioharmonizacji.
    Ale robisz przegląd literatury, naswietlanie IR pomaga, to urzadzenie
    emituje IR, czyli pomaga. Nie tak, jak obiecywali, ale tez nie mozna
    mówic, ze "nic nie daje" :-)

    > No nawet dla "pomaga". Jak pomaga, da się to jakoś udokumentować?

    No i tu są opinie lekarzy, co twierdzą, ze ich pacjentom pomaga :-)

    > To będzie wprowadzenie w błąd odnośnie rzeczywistej ceny rynkowej. MZ to
    > też oszustwo. Jakby nie wyrobić w kimś przekonania, że 4k to okazja to
    > by przecież nie kupił.

    Nie wiadomo.

    > I często tak się dzieje, dlatego tak do końca nie mam przekonania czy to
    > da się aż tak prosto zrobić. Jeśli to babcia to jeszcze można
    > argumentować trudnością w ocenie, ale dla niebabć będzie tak trudniej.

    No wlasnie.

    J.

  • 43. Data: 2023-08-25 07:36:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Aug 2023 20:40:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale mamy jeszcze coś takiego, jak fałsz intelektualny. Czy Seniorka
    > chciała kupić to urządzenie za 4.000 zł?

    > A miała zamiar brać kredyt?

    Ta z tego wyroku - tak. Ale z ratą 13 zl, a nie 130 ..

    > Nie, niezgodność towaru z umową.

    Jak tak podstawowa funkcja nie działa, to IMO - oszustwo

    > Dlatego innych świadków szukałem.

    Jest to jakis sposob, ale swiadkowie beda sobie wzajemnie przeczyc :-(

    > Powoływanie się na wpływy.

    Ale "podejmuje się pośrednictwa w załatwieniu sprawy w zamian za
    korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę,"

    a tego jak rozumiem nie było.

    > Oczywiście, ale nie można kłamać, że może "załatwić" dofinansowanie.

    poki nie wezmie za to pieniędzy, to IMO moze.

    Tu co prawda wziął za cos innego, od biedy jest to "korzysc
    majątkowa". Ale jeszcze posrednictwo musi byc..

    > Ale wtedy wyskakuje z krzakĂłw Shrek albo Kviat i krzyczy, Ĺźe Policja nie
    > chce zawiadomienia przyjąć. A czasem zawiadomienie jest po prostu bez
    > sensu.

    Ale co - przeszkadza wam jakos to, ze to jest zawiadomienie?
    A notatka to w sumie na jakiej podstawie? Tez zawiadomienia przeciez

    > Co to?

    No skoro piszesz, ze mozecie podjąc działania operacyjne dla
    harmonizera na podstawie notatki,
    to zrobcie sobie notatke z niewysłania towaru i podejmijcie działania.

    J.

  • 44. Data: 2023-08-25 07:39:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale przepisy jedne - ocene kliniczną trzeba zrobic :-)

    Ale w jakim sensie?

    > Skoro dopuszczamy "przegląd literaturowy" dla RTG, to i dla lampy.

    Dlaczego?

    > Przy czym - skoro cos w literaturze znalezli, to widac temat jest
    > znany. Ale znalezli raczej ogólnie na temat swiatloterapi,
    > a na temat bioharmonizacji chyba nic ...

    No więc nie jest to za wiele warte w kwalifikacji konkretnego
    urządzenia. Nic nie mówi o tym urządzeniu. Mówi o zasadzie na której to
    urządzenie jest niby oparte. Ale skąd wiadomo, że tak faktycznie jest
    jak urządzenie jest dość unikatowe i nawet nikt niczego z nim nie
    sprawdził co miąłoby jakąkolwiek uznaną metodycznie wartość?

    > Ale napisali, ze uzyskali pozytywne rezultaty :-)

    Sam mogę napisać, że uzyskałem negatywne.

    > Oczywiscie, ale wypadałoby miec grupe choc 10 pacjentów, i połowę
    > leczyc bioharmonizerem. A to sie chyba miesiącami leczy.
    > No i koszta rosną.

    Ale ja nie wiem co jest w instrukcji :)

    > Ale to n to wszyscy, czy np polowa?

    przyjmijmy, że połowa

    > Na jakiej podstawie mialby sad jej nie uwierzyc ?

    Na tej, że to opinia bez jakichkolwiek wyników pracy samego urządznia.
    Przeciez to urządzenie może być np. atrapą. Dawałem przykłąd z czołgiem.
    Może byc metalową wydmuszką bez żadnej funkcjonalności i to, że ktoś
    wyda opinie, że owszem, czołgi strzelają nie oznacza nawet, że to jest
    czołg.

    > No ma byc, efekt bioharmonizacji.
    > Ale robisz przegląd literatury, naswietlanie IR pomaga, to urzadzenie
    > emituje IR, czyli pomaga. Nie tak, jak obiecywali, ale tez nie mozna
    > mówic, ze "nic nie daje" :-)

    Nie wiadomo co daje, skoro nikt działania nie badał.

    > No i tu są opinie lekarzy, co twierdzą, ze ich pacjentom pomaga :-)

    Nie jest to żaden dowód, że pomaga, bo według uznanych standardów
    konieczna jest pewna metodologia badań, aby takie pomaganie wykazać.

    > Nie wiadomo.

    Skoro posuneli się do tego typu argumentacji to klient musiał być
    niezdecydowany.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2023-08-25 11:30:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Aug 2023 05:39:26 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ale w jakim sensie?

    Przepisy o wyrobach medycznych.
    A takim jest aparat RTG, lampa do naswietlan, strzykawka,
    bioharmonizer.

    > Dlaczego?

    A kto ma decydować, ze tu nie ?

> [...]
    > jak urządzenie jest dość unikatowe i nawet nikt niczego z nim nie
    > sprawdził co miąłoby jakąkolwiek uznaną metodycznie wartość?

    Ale ma dwie diody, emituje podczerwien, to mozna przepisac artykuły,
    ktore się tyczą użycia lamp IR czy laserów IR :-)

    > Sam mogę napisać, że uzyskałem negatywne.

    Ty moze masz dosc tytułów przed nazwiskiem - ja nie mogę.
    Ale jak oni zaprawieni w bojach, to ci zaczną zadawać pytania
    szczegółowe dotyczące wyników, i jeszcze wyjdziesz na kłamcę lub
    ignoranta :-)

    > Ale ja nie wiem co jest w instrukcji :)

    Przykładac w odpowiednie miejsce, wlaczyc na 15 minut, i oczekiwac
    poprawy po wielu seansach.

    > przyjmijmy, że połowa

    To znaczy, ze u połowy działa. Czyli cenne urządzenie, tylko pani jest
    niekompatybilna :-)

    > Na tej, że to opinia bez jakichkolwiek wyników pracy samego urządznia.

    Ale nie - sa tam opinie lekarzy, co to uzyli na pacjentach i
    zaobserwowali poprawe. A przynajmniej tak napisali :-)

> [...]
    > czołg.

    > Nie wiadomo co daje, skoro nikt działania nie badał.

    https://docplayer.pl/4950028-Raport-z-oceny-kliniczn
    ej-wyrobu-medycznego-bioharmonizer-fotonowy-v-v.html

    Pozytywne opinie, dołączone do powyższego raportu, sporządzili:
    - dr n. med. Piotr Ligocki
    - specjalista chorób wewnętrznych, reumatolog
    (załącznik nr 2)
    - lek. Izabella Adaszewska Sokołowska
    -otolaryngolog, specjalista foniatra
    (załącznik nr 3)
    -lek. Bartosz Ruszkowski
    specjalista rehabilitacji medycznej (załącznik nr 4)

    -lek. Przemysław Kubala
    specjalista medycyny sportowej, ortopeda i traumatolog
    (załącznik nr 5)

    -lek. Roman Kozieł
    - specjalista chirurg (załącznik nr 6)

    Tresci załącznikow juz nie ma, ale co za problem napisac
    "stosowalem na sportowcach po kontuzjach i mam bardzo pozytywne
    opinie" :-)

    > Nie jest to żaden dowód, że pomaga, bo według uznanych standardów
    > konieczna jest pewna metodologia badań, aby takie pomaganie wykazać.

    Dokumentacja w posiadaniu opiniujących :-)

    > Skoro posuneli się do tego typu argumentacji to klient musiał być
    > niezdecydowany.

    Mało ktory emeryt wyda zdecydowanie 4000 zl. I raczej nie ma ich przy
    sobie na pokazie. Stąd kredyt. A zeby zachecic, to mozna np spytac
    ile kosztuje jeden masaż i ile masazy jest

    A czy sie posunęli - moja mama była przekonana, ze dzieki dotacji
    zakupi za 200zl. Wiec zakladam, ze o dotacji unijnej mówili cos,
    ale czy całość mama dobrze zrozumiała - absolutnie nie ręczę.
    Moze mowili i o kredycie, i o tym ze 200zl to musi zaplacic dzisiaj.

    w przypadku seniorki w tym wątku - nic tam w wyrokach o unijnej
    dotacji nie było, wiec moze zrezygnowali z mówienia, a moze tylko sąd
    nie wspomnial.

    J.

  • 46. Data: 2023-08-26 00:51:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przepisy o wyrobach medycznych.
    > A takim jest aparat RTG, lampa do naswietlan, strzykawka,
    > bioharmonizer.

    Chyba sie zgubiłem. Ten bioharmonizer ma ocenę kliniczną? A RTG to
    pewnie musi spełnić pewne normy. Jak jest z atestacją
    materiałów/urządzeń np. dla przmysłu lotniczego? Przecież nie tak, że
    jak zacznę produkować np. bisfenol A to muszę przechodzić całą
    wieloletnią "homologację" a wystarczy, że udowonie, że to jest bisfenol
    A.

    > A kto ma decydować, ze tu nie ?

    Ale RTG nie jest dopuszczone bo ma przegląd literatury :) Poza tym RTG
    jest dużo bardziej "inwazyjne" więc instenie wymóg również pewnej
    standaryszacji.

    > Ale ma dwie diody, emituje podczerwien, to mozna przepisac artykuły,
    > ktore się tyczą użycia lamp IR czy laserów IR :-)

    Ja się tym wszystkim wytytuowanym osobom trochę dziwię. Osobiście nie
    chciałbym widzieć swojego nazwiska w dyskutowanym kontekscie.

> [...]
    > Ale jak oni zaprawieni w bojach, to ci zaczną zadawać pytania
    > szczegółowe dotyczące wyników, i jeszcze wyjdziesz na kłamcę lub

    To nie o tytuły chodzi a o to, że skoro nikt nie badał jak to działa to
    można dowolnie spekulować. Posunąłem zagadnienie do absurdu bo nie mając
    nawet urządzenia w ręku mógłbym o nim napisać wiele złego, ot choćby, że
    nikt go systematycznie na ludziach nie badał a jedyne co o nim wiadomo
    (a to też przyjmując, że działą jak się zakłada) pochodzi ze spekulacji.
    To nie jest pozytywna opinia :)

    > Przykładac w odpowiednie miejsce, wlaczyc na 15 minut, i oczekiwac
    > poprawy po wielu seansach.

    Po ilu?

    > To znaczy, ze u połowy działa. Czyli cenne urządzenie, tylko pani jest
    > niekompatybilna :-)

    Nie nie, połowa to próba kontrolna :) Np. Miecio z drugiej klatki ze
    szwagrem Marioli z trzeciej.

    > Ale nie - sa tam opinie lekarzy, co to uzyli na pacjentach i
    > zaobserwowali poprawe. A przynajmniej tak napisali :-)

    To nie ma wartości opini klinicznej i nie przesądza w żaden sposób o
    skuteczności urządzenia. Ktoś to sądowi pewnie powie.

> [...]
    >
    > Tresci załącznikow juz nie ma, ale co za problem napisac
    > "stosowalem na sportowcach po kontuzjach i mam bardzo pozytywne

    No właśnie żaden problem, ale też nie można ocenić tak działania.
    Szkoda, że brakuje załączników.

    > Dokumentacja w posiadaniu opiniujących :-)

    Ano. Liczmy, że sąd poprosi a biegły nie będzie kolegą opiniodawców.

    > Mało ktory emeryt wyda zdecydowanie 4000 zl. I raczej nie ma ich przy
    > sobie na pokazie. Stąd kredyt. A zeby zachecic, to mozna np spytac
    > ile kosztuje jeden masaż i ile masazy jest

    No to tym bardziej trzeba było ekstra argumentów.

> [...]
    > ale czy całość mama dobrze zrozumiała - absolutnie nie ręczę.
    > Moze mowili i o kredycie, i o tym ze 200zl to musi zaplacic dzisiaj.

    MS. powinni byli tak sprawę zakomunikować, żeby zrozumiała.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2023-08-26 22:14:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    0000001003_II_Ca_000568_2019_Uz_2019-06-27_002

    Masakra, ile czasu zajęło wyprodukowanie tego uzasadnienia?
    A my się dziwimy, że sądy zawalone sprawami.

  • 48. Data: 2023-08-27 08:55:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Aug 2023 22:14:06 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    0000001003_II_Ca_000568_2019_Uz_2019-06-27_002

    > Masakra, ile czasu zajęło wyprodukowanie tego uzasadnienia?
    > A my się dziwimy, że sądy zawalone sprawami.

    Powiem tak - metodą copy&paste nie powinno byc bardzo długo.
    A przeciez wyroki pierwszej instancji sa juz elektroniczne.
    Poza tym sędzia musi miec mature z polskiego na 5, czyli poniekąd miec
    "lekkie pióro".

    A tych uzasadnien to nie pisze jakis asesor?
    Chyba nie, bo sędziowie dostaja kary za opóźnienia, ale to co asesorzy
    robią ? :-)

    J.