    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Bioharmonizer
    <7h19acn6xoq8$.4xpvcflv4k3y.dlg@40tude.net>
    <N_UFM.383417$Vfvc.376932@fx09.ams1>
    <zq1fe620ukye.zwdkn92wb9r$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 25 Aug 2023 05:39:26 GMT

    On 2023-08-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale przepisy jedne - ocene kliniczną trzeba zrobic :-)

    Ale w jakim sensie?

    > Skoro dopuszczamy "przegląd literaturowy" dla RTG, to i dla lampy.

    Dlaczego?

    > Przy czym - skoro cos w literaturze znalezli, to widac temat jest
    > znany. Ale znalezli raczej ogólnie na temat swiatloterapi,
    > a na temat bioharmonizacji chyba nic ...

    No więc nie jest to za wiele warte w kwalifikacji konkretnego
    urządzenia. Nic nie mówi o tym urządzeniu. Mówi o zasadzie na której to
    urządzenie jest niby oparte. Ale skąd wiadomo, że tak faktycznie jest
    jak urządzenie jest dość unikatowe i nawet nikt niczego z nim nie
    sprawdził co miąłoby jakąkolwiek uznaną metodycznie wartość?

    > Ale napisali, ze uzyskali pozytywne rezultaty :-)

    Sam mogę napisać, że uzyskałem negatywne.

    > Oczywiscie, ale wypadałoby miec grupe choc 10 pacjentów, i połowę
    > leczyc bioharmonizerem. A to sie chyba miesiącami leczy.
    > No i koszta rosną.

    Ale ja nie wiem co jest w instrukcji :)

    > Ale to n to wszyscy, czy np polowa?

    przyjmijmy, że połowa

    > Na jakiej podstawie mialby sad jej nie uwierzyc ?

    Na tej, że to opinia bez jakichkolwiek wyników pracy samego urządznia.
    Przeciez to urządzenie może być np. atrapą. Dawałem przykłąd z czołgiem.
    Może byc metalową wydmuszką bez żadnej funkcjonalności i to, że ktoś
    wyda opinie, że owszem, czołgi strzelają nie oznacza nawet, że to jest
    czołg.

    > No ma byc, efekt bioharmonizacji.
    > Ale robisz przegląd literatury, naswietlanie IR pomaga, to urzadzenie
    > emituje IR, czyli pomaga. Nie tak, jak obiecywali, ale tez nie mozna
    > mówic, ze "nic nie daje" :-)

    Nie wiadomo co daje, skoro nikt działania nie badał.

    > No i tu są opinie lekarzy, co twierdzą, ze ich pacjentom pomaga :-)

    Nie jest to żaden dowód, że pomaga, bo według uznanych standardów
    konieczna jest pewna metodologia badań, aby takie pomaganie wykazać.

    > Nie wiadomo.

    Skoro posuneli się do tego typu argumentacji to klient musiał być
    niezdecydowany.

    --
    Marcin