    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bioharmonizer
    Date: Fri, 25 Aug 2023 11:30:16 +0200
    <7h19acn6xoq8$.4xpvcflv4k3y.dlg@40tude.net>
    <N_UFM.383417$Vfvc.376932@fx09.ams1>
    <zq1fe620ukye.zwdkn92wb9r$.dlg@40tude.net>
    <i8XFM.454546$DZcb.270220@fx13.ams1>

    On Fri, 25 Aug 2023 05:39:26 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ale w jakim sensie?

    Przepisy o wyrobach medycznych.
    A takim jest aparat RTG, lampa do naswietlan, strzykawka,
    bioharmonizer.

    > Dlaczego?

    A kto ma decydować, ze tu nie ?

    > No więc nie jest to za wiele warte w kwalifikacji konkretnego
    > urządzenia. Nic nie mówi o tym urządzeniu. Mówi o zasadzie na której to
    > urządzenie jest niby oparte. Ale skąd wiadomo, że tak faktycznie jest
    > jak urządzenie jest dość unikatowe i nawet nikt niczego z nim nie
    > sprawdził co miąłoby jakąkolwiek uznaną metodycznie wartość?

    Ale ma dwie diody, emituje podczerwien, to mozna przepisac artykuły,
    ktore się tyczą użycia lamp IR czy laserów IR :-)

    > Sam mogę napisać, że uzyskałem negatywne.

    Ty moze masz dosc tytułów przed nazwiskiem - ja nie mogę.
    Ale jak oni zaprawieni w bojach, to ci zaczną zadawać pytania
    szczegółowe dotyczące wyników, i jeszcze wyjdziesz na kłamcę lub
    ignoranta :-)

    > Ale ja nie wiem co jest w instrukcji :)

    Przykładac w odpowiednie miejsce, wlaczyc na 15 minut, i oczekiwac
    poprawy po wielu seansach.

    > przyjmijmy, że połowa

    To znaczy, ze u połowy działa. Czyli cenne urządzenie, tylko pani jest
    niekompatybilna :-)

    > Na tej, że to opinia bez jakichkolwiek wyników pracy samego urządznia.

    Ale nie - sa tam opinie lekarzy, co to uzyli na pacjentach i
    zaobserwowali poprawe. A przynajmniej tak napisali :-)

    > Przeciez to urządzenie może być np. atrapą. Dawałem przykłąd z czołgiem.
    > Może byc metalową wydmuszką bez żadnej funkcjonalności i to, że ktoś
    > wyda opinie, że owszem, czołgi strzelają nie oznacza nawet, że to jest
    > czołg.

    > Nie wiadomo co daje, skoro nikt działania nie badał.

    https://docplayer.pl/4950028-Raport-z-oceny-kliniczn
    ej-wyrobu-medycznego-bioharmonizer-fotonowy-v-v.html

    Pozytywne opinie, dołączone do powyższego raportu, sporządzili:
    - dr n. med. Piotr Ligocki
    - specjalista chorób wewnętrznych, reumatolog
    (załącznik nr 2)
    - lek. Izabella Adaszewska Sokołowska
    -otolaryngolog, specjalista foniatra
    (załącznik nr 3)
    -lek. Bartosz Ruszkowski
    specjalista rehabilitacji medycznej (załącznik nr 4)

    -lek. Przemysław Kubala
    specjalista medycyny sportowej, ortopeda i traumatolog
    (załącznik nr 5)

    -lek. Roman Kozieł
    - specjalista chirurg (załącznik nr 6)

    Tresci załącznikow juz nie ma, ale co za problem napisac
    "stosowalem na sportowcach po kontuzjach i mam bardzo pozytywne
    opinie" :-)

    > Nie jest to żaden dowód, że pomaga, bo według uznanych standardów
    > konieczna jest pewna metodologia badań, aby takie pomaganie wykazać.

    Dokumentacja w posiadaniu opiniujących :-)

    > Skoro posuneli się do tego typu argumentacji to klient musiał być
    > niezdecydowany.

    Mało ktory emeryt wyda zdecydowanie 4000 zl. I raczej nie ma ich przy
    sobie na pokazie. Stąd kredyt. A zeby zachecic, to mozna np spytac
    ile kosztuje jeden masaż i ile masazy jest

    A czy sie posunęli - moja mama była przekonana, ze dzieki dotacji
    zakupi za 200zl. Wiec zakladam, ze o dotacji unijnej mówili cos,
    ale czy całość mama dobrze zrozumiała - absolutnie nie ręczę.
    Moze mowili i o kredycie, i o tym ze 200zl to musi zaplacic dzisiaj.

    w przypadku seniorki w tym wątku - nic tam w wyrokach o unijnej
    dotacji nie było, wiec moze zrezygnowali z mówienia, a moze tylko sąd
    nie wspomnial.

    J.