  • 11. Data: 2014-04-07 06:33:22
    Temat: Re: Biedny to nawet darmowego wiatru nie potrafi wykorzystać
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-04-07 00:31, hikikomorisan pisze:
> [...]
    szacunki-dot-prostytucji,artykuly,282962,1.html

    > i od razu na papierze nasze pkb i dobrobyt wzrosną...

    Dane będą urealnione.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-04-07 09:04:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Apr 2014, SJS wrote:

    > Scenariusz 2
    > Znalazł na ulicy
    > Wydał mniej niż 10 %
    > Miał oddac ale nie wiedział komu

    Cóż, przyznał się że nie miał zamiaru oddać.
    IMVHO, zgodnie z zasadą prawa karnego, "gołe" przyznanie się sprawcy
    to jeszcze nie jest dowód (może kłamać), więc "prawnie" będzie
    odpowiadał w procesie poszlakowym :>

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-04-07 09:08:21
    Temat: Re: Re: Biedny znalazł pieniądze i nie oddał policji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Apr 2014, Stokrotka wrote:

    > A jak właściciel się nie znajdzie, to dostanie pozostałe 90%?

    187 KC:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,8326
    9,20140123,inne-wypadki-nabycia-i-utraty-wlasnosci.h
    tml

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-04-07 09:14:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Apr 2014, animka wrote:

    [...]
    > Ja to policji bym nie oddała, bo nie mam do policji zaufania.
    > Mogłabym zamieścić ogłoszenie w jakiejś gazecie, że znaleziono
    > dużą kwotę pieniędzy i czekam kontakt z osobą, która zgubiła
    > te pieniądze.

    Móc oczywiscie byś mogła.
    Problem w tym, że to jest naruszenie prawa, a ogłoszenie w gazecie
    stanowiłoby dowód.
    Z drugiej strony, nie dałoby się postawić zarzutu "zamiaru
    przywłaszczenia", więc pewnie zagrożenie sporo niższe (jakiś
    mandat albo cóś).
    Przepis:

    184 KC:
    +++
    Art. 184. § 1. Pienišdze, papiery wartoœciowe, kosztownoœci oraz
    rzeczy majšce wartoœć naukowš lub artystycznš znalazca powinien
    oddać niezwłocznie na przechowanie właœciwemu organowi państwowemu,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    inne zaœ rzeczy znalezione - tylko na żšdanie tego organu.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-04-07 10:10:35
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 07.04.2014 06:33, Liwiusz wrote:

    szacunki-dot-prostytucji,artykuly,282962,1.html

    > Dane będą urealnione.

    sposobem zgadywania...

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 16. Data: 2014-04-07 10:34:29
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > 187 KC:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,8326
    9,20140123,inne-wypadki-nabycia-i-utraty-wlasnosci.h
    tml

    Kolejny relikt komunistycznego prawa...

    MJ

  • 17. Data: 2014-04-07 10:39:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-07 10:10, hikikomorisan pisze:

    szacunki-dot-prostytucji,artykuly,282962,1.html

    > sposobem zgadywania...

    może posłowie będą testować i szacować ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2014-04-07 11:15:38
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

    > No założenie, że osoba prostytuująca się zna swoich klientów, choćby z
    > imienia i nazwiska jest mocno nieprawdopodobne. Jeżeli jednak tak się
    > zdarzy, to już szanse na to, że klient się przyzna do skorzystania z usług
    > są mocno zerowe.

    Organom podatkowym zapewne chodzi właśnie o to, aby praktyczna
    użyteczność tej metody była znikoma (nawet jak klient jest stały
    i chciałby pomóc, to pewnie ma żonę, rodzinę...). Prawo jest po stronie
    organów, bo to podatnik musi udowodnić, że stan faktyczny jest
    zgodny z twierdzeniami podatnika.

    > Więc można podać różne wymyślone nazwiska, jeszcze ciekawiej się robi gdy
    > taka/i delikwent poda dane jakiegoś znanego polityka. ;)

    Wymyślone nazwisko to żaden dowód, podobnie jak każde inne,
    którego "nosiciel" nie potwierdzi, że zaznawał rozkoszy nierządu :)

    --
    Nie lubię wampirów jak jasna cholera, jak spotkam, natrzaskam po ryju!

  • 19. Data: 2014-04-07 12:45:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Adam napisał(a) :

    szacunki-dot-prostytucji,artykuly,282962,1.html

    > może posłowie będą testować i szacować ;)

    No bo niby skąd mieli by mieć te dane? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600