  • 1. Data: 2002-06-25 11:28:17
    Temat: Bezprawnie Cofniete Prawo do zasiłku?
    Od: "MaRio" <m...@m...net>

    Witam
    Moja sytuacja wygląda nastepująco:
    5 grudnia zeszłego roku otrzymałem prawo do zasiłku na okres roku. Po trzech
    miesiącach zaniedbałem obowiązek wpisów w urzędzie pracy, status
    bezrobotnego został mi cofniety na okres 3 miesięcy jednoczeńnie zostalem
    poinformowany ze po 3 miesiach moge sie zarejestrowac ponownie by dalej
    otrzymywac zasiłek ( pozostałe pol roku) oczywiscie zasiłek za te 3 miesiące
    zostaje zaprzepaszczony. Dziś wresxcie po okresie tych 3 miesięcy
    zarejestrowałem sie ponownie lecz ku mojemu zdumieniu bez prawa do zasiłku.
    Argument :
    Przez ostatnie 18 miesięcy nie przepracowałem minumum roku.
    Jak miałem pracować jesli byłem bezrobotny oczym urzad dobrze wie:-), Punk
    regulaminu jak najbardziej na miejscu dla nowo rejestrujących ale w moim
    przypadku dyskwalifikuje mnie z otrzymywania dalszego zasiłku. Oznacza to że
    każda osoba która niezglosila sie do urzedu po wpis traci prawo do zasiłku
    definytywnie a nie jedynie na 3 miesiące.
    Oczywiście przysluguje mi możliwość odwołania się ale czy to ma sens? jak
    moge argumentować swoje połozenie?
    To że zostalem wprowadzony w bład 3 miesiące temu nei jest wytlumaczeniem
    czy może istnieja wpisy w regulaminie którymi móglbym sie posłuzyc?
    Dziekuje i Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-25 18:32:16
    Temat: Re: Bezprawnie Cofniete Prawo do zasiłku?
    Od: "Maria" <m...@b...net.pl>

    > Argument :
    > Przez ostatnie 18 miesięcy nie przepracowałem minumum roku.

    no cóż, takie są przepisy.

    > Oznacza to że
    > każda osoba która niezglosila sie do urzedu po wpis traci prawo do zasiłku
    > definytywnie a nie jedynie na 3 miesiące.

    Nie. Gdybyś po ponownym stawieniu się spełniał warunki to zasiłek
    otrzymałbyś.

    > Oczywiście przysluguje mi możliwość odwołania się ale czy to ma sens?

    Nie.
    Nie spełniasz wymogów niezależnie od przyczyn.

    > jak
    > moge argumentować swoje połozenie?
    > To że zostalem wprowadzony w bład 3 miesiące temu

    Nie zostałeś wprowadzony w błąd. Po prostu o ile wiem nie ma czegoś takiego
    jak "wstrzymanie zasiłku" czy coś takiego. Utraciłeś prawo, trudno. Mogłeś
    się ponownie ubiegać po 3 miesiącach, zrobiłeś to, ale zasiłek Ci się nie
    należy, bo nie spełniasz warunków.
    Na pocieszenie powiem Ci, że w podobnej sytuacji byłam w 92 roku. Jak widzę
    więc, przepisy w tym zakresie nie zmieniły się znacznie:))

    Pozdrawiam

    Maria