  • 1. Data: 2002-06-25 10:37:40
    Temat: oprogramowanie na Allegro
    Od: "iax" <g...@m...pl>

    czy program sprzedawany na allegro na przykład tak:
    http://onet.allegro.pl/showitem.php?item=6239678
    - samo CD z nr seryjnym bez żadnych papierów może być traktowany jak
    oryginalny (licencja)?

    JaceK.

  • 2. Data: 2002-06-25 10:46:55
    Temat: Re: oprogramowanie na Allegro
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    > czy program sprzedawany na allegro na przykład tak:
    > http://onet.allegro.pl/showitem.php?item=6239678
    > - samo CD z nr seryjnym bez żadnych papierów może być traktowany jak
    > oryginalny (licencja)?

    nie

    AndY

  • 3. Data: 2002-06-25 14:42:29
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    > Dlaczego nie? A jesli sie podpisze umowe kupna-sprzedazy ze sprzedajacym?

    Wszytsko zalezy od licencji programu ale w wiekszosci przypadku nie mozna
    odsteowac programow i licencji jesli sie je zakupilo wczesniej dla siebie.
    W szczegolnosci Microsoft ma taka polityke ze jesli kupisz dowolny ich
    produkt to musisz posiadac CD, licencje oraz fakture zakupu. Jesli nie
    posiadasz chociaz jednego z tych 3 elelementow to tak jakbys posiadal wersje
    piracka. O odsrzedawaniau licencji nie ma u nich mowy.

    Proponuje dokladnie przeczytac umowe licencyjna dla danego programu.

    AndY

  • 4. Data: 2002-06-25 15:17:07
    Od: "grego" <g...@g...pl>

    Użytkownik "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

    > nie
    >
    > AndY

    Dlaczego nie? A jesli sie podpisze umowe kupna-sprzedazy ze sprzedajacym?
    GreGo

  • 5. Data: 2002-06-25 16:37:02
    Od: "iax" <g...@m...pl>

    więc samo oryginalne CD może wystarczyć BSA?

    Jacek

  • 6. Data: 2002-06-25 19:29:59
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    Miałem taki problem w s.c. Przedstawiciel Micro***** powiedział, że jedynie
    cesja może być zastosowana aby inny podmiot mógł mieć możliwość legalnego
    użytkowania oprogramowania. Chodziło o C++.

  • 7. Data: 2002-06-25 23:25:13
    Od: "MacioMat" <m...@m...pl>

    Ja dzwonilem do MS, powiedzieli, że trzeba zrobic umowe kupna-sprzedaży,
    której kopie należy do nich wysłać (jeśli sprzedawca wczesniej zarejestrował
    produkt).

    W przypadku niektórych firm, np. insert (ci od subiekta), nawet przy zmianie
    danych firmy traci sie teoretycznie prawo do legalnego użytkowania produktu.
    O przeniesieniu praw własności w ogóle u nich nie ma mowy.

    --
    ---
    Pozdrowiania

  • 8. Data: 2002-06-26 10:44:33
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    laik523 wrote:

    > Miałem taki problem w s.c. Przedstawiciel Micro***** powiedział, że
    > jedynie cesja może być zastosowana aby inny podmiot mógł mieć możliwość
    > legalnego użytkowania oprogramowania. Chodziło o C++.

    Z mojego doświadczenia - rok temy sprzedałam cale oprogramowanie z jednej
    firmy do drugiej. Do każdego programu musiałam uzyskać zgodę producenta
    (programy księgowe, płacowe, magazynowe, do przelewów + parę róznych
    wydawnict na płytkach). Uzyskanie nie było trudne - sprowadzało się do
    wysłania producentowi oświadczenia o zbyciu wraz ze zobowiązaniem do
    zniszczenia wszelkich kopii na twardym dysku i innych noiśnikach.
    Dostałam potem przepisane licencje.
    Trochę to trwało, ale głównie za sprawą poczty. Roboty niewiele.
    A w razie czego mam w firmie 100% legalne oprogramowanie.

    A co do windowsa - był OEMowy, kupiony razem z komputerem, i tak też został
    sprzedany (z tym samym komputerem z którym go kupiono). Pan z M$
    telefonicznie nie wyraził zastrzeżeń. Nie bawiłam sie juz w papierki. Jest
    instrukcja i płytka z hologramem, faktura na zestaw z systemem. Nikt nie
    powinien się przyczepić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk