  • 1. Data: 2002-06-25 09:49:51
    Temat: zakaz konkurencji
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Witam,
    pytanie mam proste - według kodeksu pracy w umowie o zakazie konkurencji
    powinna być wpisana kwota odszkodowania ->

    cyt.
    Art. 101.2. § 1. Przepis art. 101.1 § 1 stosuje się odpowiednio, gdy
    pracodawca i pracownik mający dostęp do szczególnie ważnych informacji,
    których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, zawierają umowę o
    zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy. W umowie określa się także
    okres obowiązywania zakazu konkurencji oraz wysokość odszkodowania należnego
    pracownikowi od pracodawcy, z zastrzeżeniem przepisów § 2 i 3.

    nie mam wpisanej kwoty odszkodowania a jedynie odnośnik do artykułu 101.2 §
    3:

    § 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, nie może być niższe od 25%
    wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika przed ustaniem stosunku pracy
    przez okres odpowiadający okresowi obowiązywania zakazu konkurencji;
    odszkodowanie może być wypłacane w miesięcznych ratach. W razie sporu o
    odszkodowaniu orzeka sąd pracy.

    Wobec tego mam pytania:
    1. czy umowa jest ważna i ile będę musiał zapłacić pracodawcy jeśli złamię
    zakaz konkurencji. (umowa moja jest tak skonstruowana, że mam zapłacić tyle
    ile mnie pracodawca)
    2. w jaki sposób istnieje możliwość nie płacenia, pomimo złamania zakazu
    konkurencji.

    Pozdrawiam
    Tomek