  • 11. Data: 2009-06-25 21:19:46
    Temat: Re: Bezpodstawne wezwanie do zaplaty - jak walczyc.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    news:h1v7lb$8j9$1@news.wp.pl...

    Ja bym zaproponował alternatywne dla propozycji Liwiusza rozwiązanie.
    Złożyć na Policji lub w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa polegającego na sfałszowaniu protokołu odbioru. Ty
    pamiętasz, ze było w nim 300, a energetyka twierdzi, ze 0. To przecież
    oczywiste, ze ktoś musiał sfałszować. Jak się kilku gości przeleci z
    jęzorem na wierzchu na Policję i kilka dni pogłowi, jak to odkręcić,
    znaleźć protokół, wskazać świadków, to na przyszłość jak im ktoś wyjaśnia,
    że było 300, to naj[pierw dwa razy sprawdzą, zanim wyślą kolejne wezwanie.

  • 12. Data: 2009-06-26 13:08:13
    Od: pit <...@...c>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > odkręcić, znaleźć protokół, wskazać świadków, to na przyszłość jak im
    > ktoś wyjaśnia, że było 300, to naj[pierw dwa razy sprawdzą, zanim wyślą

    ale ąćęłńóśźż ma zlecenie na założenie licznika i z tego co zrozumiałem
    jest tam ten stan 300 kWh, więc nie rozumiem dlaczego ten problem
    istnieje...

  • 13. Data: 2009-06-26 14:02:14
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No ja też nie.
    Gorzej gdy nocą Ci w drzwi załomocą i odłączą.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-06-26 14:52:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pit" <...@...c> napisał w wiadomości
    > ale ąćęłńóśźż ma zlecenie na założenie licznika i z tego co zrozumiałem
    > jest tam ten stan 300 kWh, więc nie rozumiem dlaczego ten problem
    > istnieje...

    To właśnie p\organa ścigania szybko to wyjaśnią. W kontakcie z monopolistą
    mimo wszystko lepiej kierować z tylnego fotela.

  • 15. Data: 2009-06-26 15:28:37
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dzięki, o tym właśnie myślałem od paru tygodni, ale chciałem po dobroci, a tak
    przynajmniej się pośmieję z komiksu o niestwierdzeniu cech stwierdzenia.....
    JaC
    PS. Może jakiś wzór uprzejmego podejrzenia o podejrzenie popełnienia?
    PS. 2. Co do szybko mam poważne wątpliwości, tak są zajęci Zbyszkiem i Jarkiem.

    -----

  • 16. Data: 2009-06-26 15:34:22
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Z wnioskiem o podejrzenie popełnienia przestępstwa, ustalenie oraz ściganie sprawców
    (o przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów z Art. 270., 271., 273., 276. oraz
    o przestępstwo przeciwko mieniu z Art. 286. i 287. KK)?

    Jak wyżej uzupełniając wniosek osobno o podejrzenie odpowiedzialności podmiotu
    zbiorowego za czyny zabronione pod groźbą kary z Ustawy z dnia 28 października 2002
    roku o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary -
    wartość korzyści podmiotu przy około 150 lokalach mieszkalnych niebagatelna?

    Osobno do Prezesa URE wnioskować o zastosowanie kary z Rozdziału 7. Art. 56.1., punkt
    6. Prawa energetycznego?
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-06-26 15:53:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości

    Umówmy się, ze od kwalifikacji prawnych są prokuratorzy. Szkoda się
    doktoryzować z tego.

    Wzór:

    Jan KOWALSKI Kozia Wólka 13.06.2009
    zam. ......

    Prokuratura Rejonowa

    w Koziej Wólce
    --------------

    Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa

    Uprzejmie zawiadamiam o podejrzeniu popełnienia przestępstwa polegającego
    na sfałszowaniu dokumentacji związanej z prowadzeniem działalności
    gospodarczej przez pracowników Zakładu ....., do którego doszło w okresie
    od ....... do ............ w ................

    Powyższe podejrzenie opieram na następujących faktach:

    W dniu ................. dokonano u mnie odbioru instalacji elektrycznej
    sporządzając protokół. Z protokołu wynikało, ze w chwili instalacji licznik
    wskazywał 300 kWh. W dniu otrzymałem fakturę, z której Zakład naliczył mi
    opłaty od stanu licznika 0 kWh. Zwróciłem się z reklamacją, ale pracownicy
    Zakładu utrzymują, że podany w dokumentacji stan licznika 0 kWh jest
    właściwy i zgodny z posiadanymi przez nich dokumentami - dołączam
    kserokopię odpowiedzi z zakładu energetycznego.

    Ponieważ byłem przy odbiorze i jestem przekonany, że stan licznika
    wskazywał 300 kWh podejrzewam, ze ktoś musiał już po podpisaniu przeze mnie
    protokołu sfałszować jego treść wpisując inny, niż faktycznie stwierdzony
    początkowy stan licznika. Na dowód powyższego dołączam kserokopie
    posiadanej przeze mnie kopii protokołu.

    Jan Kowalski

    Koniec wzoru.

    Oczywiście opis wyprostuj do stanu zgodnego z prawdą, bo mnie się nie
    chciało dokładnie analizować Twoich postów. Jak najmniej wodolejstwa, jak
    najwięcej upchanych składnie i metodycznie faktów. Jeśli ktoś przy odbiorze
    był, to podać jako świadków.

  • 18. Data: 2009-06-26 19:09:22
    Od: blondynka <k...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > odkręcić, znaleźć protokół, wskazać świadków, to na przyszłość jak im
    > ktoś wyjaśnia, że było 300, to naj[pierw dwa razy sprawdzą, zanim wyślą

    btw się podepnę :) - w zeszłym roku panowie z rejonu spółki Energa na pn
    kraju z miasta na T blisko 3miasta nie mogąc osobiście odczytać
    licznika, wystawili "na złość" i za karę zużycie o 50000 kWh większe niż
    było w rzeczywistości, na które to zużycie wystawili fakturę na ponad
    20000 zł.
    Pomijam fakt, że takiego poboru prądu w ciągu 6 miesięcy nie wytrzyma
    żadna instalacja domowa - cała sprawa jest ewidentna, czysta złośliwość.
    W przeszłości były podobne incydenty, ale nie na taką skalę, nawet raz
    inkasent przyszedł w asyście policjanta, twierdząc że "nie dopuszczacie
    do licznika, to musimy z policją". Oczywiście panom z energetyki nie
    mieści się w głowach, że ich klienci też pracują i nie ma ich w domu
    wtedy, kiedy chodzą ze swoimi kajecikami. Jednak do sedna: czy w związku
    z wystawieniem tak rażąco zawyżonej faktury można złożyć zawiadomienie o
    podejrzeniu przestępstwa wyłudzenia nienależnej płatności, tym
    bardziej że na fakturze stoi jak wół, że została wystawiona na podstawie
    fizycznego odczytu, a nie prognozy. Tak na przyszłość proszę o radę, co
    zrobić.

  • 19. Data: 2009-06-26 19:20:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    blondynka pisze:

> [...]
    > bardziej że na fakturze stoi jak wół, że została wystawiona na podstawie
    > fizycznego odczytu, a nie prognozy. Tak na przyszłość proszę o radę, co

    A co za problem:

    1/ Zostawić stan licznika w drzwiach lub u sąsiada
    2/ powiadomić o stanie licznika faksem, mailem lub telefonicznie.

    W RWE da się.

    A w tym konkretnym przypadku udaj się do zakładu, wskaż prawidłowy stan
    licznika i poproś o korektę rachunku.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-06-26 21:30:13
    Od: Lucek Rogowiecki <l...@h...org>

    Liwiusz pisze:

    > A co za problem:
    >
    > 1/ Zostawić stan licznika w drzwiach lub u sąsiada
    > 2/ powiadomić o stanie licznika faksem, mailem lub telefonicznie.
    nie, oni chcą/muszą obadać licznik organoleptycznie, że niby raz w roku
    muszą mieć fizyczny dostęp

    > W RWE da się.
    >
    > A w tym konkretnym przypadku udaj się do zakładu, wskaż prawidłowy stan
    > licznika i poproś o korektę rachunku.

    tak, prosiłam i trwało to z miesiąc zanim umówiłam się na "randkę" z
    grubasem z Energi, bo inny sposób odczytu nie wchodził w rachubę