  • 21. Data: 2015-02-23 11:58:45
    Temat: Re: Antenowe Instalacje Zbiorcze
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    news:mcctv2$ge$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ile chcesz anten montować? Twoja wycena jest wzięta z dupy.

    Dwie anteny mam .
    Jedna na Raszyn, druga na PKiN.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 22. Data: 2015-02-23 12:01:28
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Z tego co wiem UPC dostarczał "pakiet obowiązkowy" czyli
    > programy dostępne z "powietrza" w cenie azartu czyli za
    > dosłownie kilka złotych.
    A co mi do upc?
    Jest ustawowo opisane, że płaci się proporcjonalnie do metrażu,
    i do nojemcy, nie do żadnego upc, i nie od sztuki.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 23. Data: 2015-02-23 13:51:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-23 o 10:43, Gerard pisze:

    > Hint: pisałem o _polskich_ serialach i filmach. W TV głównie TVP
    > przoduje w robieniu do nich napisów (choćby serie "... nad
    > rozlewiskiem", świetne "O mnie się nie martw", czy nawet niektóre
    > filmy), ale w sieci już publikują odcinki bez napisów, więc jak się
    > przegapi w TV, to problem. A dla niesłyszących i niedosłyszących napisy
    > to bezcenna pomoc, bo naszych aktorów często ciężej zrozumieć niż dobrze
    > zrobionego lektora w zagranicznym filmie (w oryginalnej ścieżce krzyczą,
    > szepczą, mamrocą, a lektor mówi na stałym poziomie, bez przesadnego
    > "grania" głosem).

    Polskich napisów do polskich filmów i seriali faktycznie nie brałem
    pod uwagę. Niesłyszący to niezauważony przez nikogo margines.
    Tutaj nic nie poradzę. Tylko nagrywać samemu.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2015-02-23 14:44:48
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.02.2015 13:51, RadoslawF pisze:

    > Polskich napisów do polskich filmów i seriali faktycznie nie brałem
    > pod uwagę. Niesłyszący to niezauważony przez nikogo margines.
    > Tutaj nic nie poradzę. Tylko nagrywać samemu.

    Co ciekawe - angielskie napisy do angielskojęzycznych seriali są dość
    powszechne.

    p. m.

  • 25. Data: 2015-02-23 15:19:12
    Od: Gerard <g...@g...com>

    W dniu 2015-02-23 o 14:44, m pisze:
> [...]

    Ten margines robi się coraz większy. Wg raportu przygotowanego przez
    Biuro Prasowe Kongresu Kobiet z 2011 roku w samej Polsce mamy ponad 6
    milionów osób z problemami ze słuchem, z czego prawie milion ma głęboki
    niedosłuch, a około 50 tysięcy może być całkiem głuchych. To nie są małe
    liczby - to około 15% populacji kraju.
    Wielu z tych ludzi nie jest aparatowanych, czy to z własnego wyboru (bo
    się wstydzą, boją, nie chcą), czy ze względów finansowych (ceny aparatów
    są bardzo wysokie, a niedosłyszącym jest trudniej zdobyć dobrze płatne
    etaty).

    > Co ciekawe - angielskie napisy do angielskojęzycznych seriali są dość
    > powszechne.

    Myślę, że to wynika z różnic w uwarunkowaniach prawnych i sile nacisku
    różnych organizacji wspierających niedosłyszących i głuchych. W krajach
    anglojęzycznych jest np. wiele kin emitujących filmy z angielskim
    dźwiękiem i angielskimi napisami - czy to na ekranie, czy przez
    specjalne dodatkowe urządzenie. U nas jak są polskie napisy do filmu
    zagranicznego, to już jest dobrze. Chlubnym wyjątkiem jest tu TVP, która
    emituje coraz więcej napisów do polskich filmów i seriali (na razie
    tylko w TV). Z zagranicznymi ładnie sobie radzą np. TVP, Polsat, TVN i
    TVN7, okazjonalnie coś poleci na Stopklatka i TV Puls (mówię o kanałach
    dostępnych w naziemnej cyfrowej), ale wciąż cała masa filmów, zarówno
    nowych jak i starych, jest bez napisów.
    No ale co się dziwić, jeśli kiedy pisze się do jakiejś stacji z prośbą o
    napisy, to większość stacji nie odpisuje, a reszta odpisuje, że
    "emitujemy to, co mamy, nie mamy na to wpływu". Nawet w przypadku filmów
    i seriali, do których napisy są już dawno zrobione (czy to na rynek DVD,
    czy dla innej stacji), wykorzystanie ich to zbyt wielki problem, żeby
    się wysilać.

  • 26. Data: 2015-02-23 18:29:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup
    > Dwie anteny mam .
    > Jedna na Raszyn, druga na PKiN.

    Po co, skoro nadają w SFN?

  • 27. Data: 2015-02-23 18:40:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Stokrotka"

    >Aktualnie wszystkie sprzedawane anteny maja fabryczny wzmacniacz antenowy,
    >wiec wystarczy jedna >antena na wiele telewizorów.

    Ale ja mam jeden telewizor, to nie na temat.
    ---
    Ale my nie mówimy na temat twojego telewizora tylko AZART, czyli
    http://pl.wikipedia.org/wiki/AZART

    >...Jeżeli ośrodek nadawczy znajduje sie po drugiej stronie bloku,
    > to najlepiej zamontować antenę na dachu (wtedy wzmacniacz jest konieczny)
    > .
    Nie masz dużego pojęcia o tym o czym piszesz, pod żadnym względem, ani
    tehniki, ani prawa.
    Na dah spułdzielnia nie wpuści, ma prawo.
    ---
    Tak sobie. Instalację antenową musi zapewnić lub umożliwić wykonanie. Może
    (zdroworozsądkowo musi) tylko rozsądne wymagania techniczne postawić.

    >A tak wogóle to najlepiej wypiąć sie na Spółdzielnię Mieszkaniową (szkoda
    >zdrowia i nerwów).

    Aniby dlaczego mam te 500zł wydawać jak się nalezy prawnie od spułdzielni.
    Na ulicy ta kwota nie leży.
    ---
    Nie wiem o czym mówisz. Antena ze wzmacniaczem kosztuje 100zł. Tylko nie ma
    sensu wieszać na zewnątrz (kto się na to zgodzi) 50 anten (kosztujących
    notabene 50x100 czyli 5000zł + 20xmontaż czyli znowu 5000, razem 10 tys.)
    jak wystarczy jedna antena i często w części istniejąca już infrastruktura.

  • 28. Data: 2015-02-23 20:50:15
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2015 o 08:25 Danusia <d...@w...pl> pisze:

    > Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Aktualnie wszystkie sprzedawane anteny maja fabryczny wzmacniacz antenowy

    To na szczęście nieprawda.
    Wzmacniacz antenowy to nie jest dobry pomysł - lepsze są anteny bez
    wzmacniacza z zyskiem (najczęściej wieloelementowe).

    --
    Trefniś

  • 29. Data: 2015-02-23 22:58:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-23 o 20:50, Trefniś pisze:

    > To na szczęście nieprawda.
    > Wzmacniacz antenowy to nie jest dobry pomysł - lepsze są anteny bez
    > wzmacniacza z zyskiem (najczęściej wieloelementowe).

    Nie są lepsze. Są przeznaczono dla klientów z lepszą lokalizacją
    i silniejszym sygnałem.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2015-02-24 00:10:00
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .02.2015 o 22:58 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > W dniu 2015-02-23 o 20:50, Trefniś pisze:

    (...)

    > Nie są lepsze. Są przeznaczono dla klientów z lepszą lokalizacją
    > i silniejszym sygnałem.

    Ulegasz marketingowym "mądrościom".
    Wzmacniacz elektroniczny podłączony do słebej, niekierunkowej anteny
    wzmacnia _wszystkie_ sygnały, łącznie z zakłóceniami, czy odbiciami
    lustrzanymi.
    Antena wieloelementowa (np. Yagi) ma zysk _kierunkowy_ - wzmacnia za darmo
    (bez prądu) sygnał z _jednego_ kierunku (w uproszczeniu), słabiej odbiera
    wszystkie inne kierunki (odbicia, zakłócenia).

    Yagi przeznaczone "dla klientów z silniejszym sygnałem"?
    Skoro silny sygnał - w ogóle nie trzeba wzmacniać :)

    Anteny amatorsko, a bywało że i zawodowo, są dla mnie chlebem powszednim
    od ponad 30 lat.
    Prawa fizyki się nie zmieniają - tylko marketing czyni postępy.

    Niewiedza sprzyja wymądrzaniu się. Ale też jest początkiem drogi do wiedzy!

    --
    Trefniś