  • 11. Data: 2015-02-22 08:56:34
    Temat: Re: Antenowe Instalacje Zbiorcze
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > Aktualnie wszystkie sprzedawane anteny maja fabryczny wzmacniacz antenowy, wiec
    wystarczy jedna antena na wiele telewizorów.
    > Dekodery DVB-T potrzebne są tylko do telewizorów starego typu. W przypadku parteru
    należy zamontować antenę o dużym zysku (niekoniecznie ze wzmacniaczem).

    Jeżeli ośrodek nadawczy znajduje sie po drugiej stronie bloku, to
    najlepiej zamontować antenę na dachu (wtedy wzmacniacz jest konieczny) .
    > A tak wogóle to najlepiej wypiąć sie na Spółdzielnię Mieszkaniową (szkoda zdrowia i
    nerwów).

    Jeśli chodzi o nadajnik z drugiej strony budynku, to ja w takiej
    sytuacji kupiłem antenę silnie kierunkową (doświadczenie krótkofalarskie
    dużo mi pomogło) i skierowałem ją na budynek na przeciwko pod
    odpowiednim kątem. Efekt jest taki, że fala odbita od tego budynku
    zapewnia bardzo dobry odbiór bez ciągania kabli po dachu.

    A co do oszczędności nerwów, to nic mi ich tak nie szarpie jak olewanie
    moich problemów przez ludzi żyjących w końcu za moje pieniądze. I dla
    samej idei trzeba ich w tej spółdzielni nieco rozruszać i zmusić choćby
    do odpowiedzi na skargi i pisma:)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 12. Data: 2015-02-22 14:33:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-21 o 23:14, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > Problem jest bardziej złożony. UPC coś takiego oferuje, ale w analogu.
    > Natomiast cyfrową telewizję oni oferują tylko w DVB-C, zakodowaną przez
    > nich. Nawet jeśli mają ofertę podstawowych programów DVB-C za nieduże
    > pieniądze, to odebrać je i nagrywać można tylko na ich dekoderze. Po
    > nagraniu nie można z tym nic zrobić. Nie wolno wyjąć z ich dekodera
    > dysku, a dekodera nie da się podpiąć do komputera, żeby zgrać materiał.
    > Można tylko odtwarzać z dekodera, dopóki się dysk nie zapełni.

    Wedle mojej wiedzy nie mają obowiązku dostarczania ci cyfrowego
    pakietu podstawowego. Kiedyś ktoś to może i zmieni ale będzie to
    kosztowny proces.

    > Gdyby dawali niekodowane DVB-T, wówczas mógłbym sobie nagrywać na
    > własnym tunerze i robić co mi się podoba.

    Ściągnij te materiały z sieci i też możesz robić co ci się
    z nimi podoba (w ramach obowiązującego prawa).
    Jestem zdziwiony że ktoś jeszcze ma czas bawić się w programowanie
    urządzeń i nagrywanie czegokolwiek jak w czasach magnetowidów.

    > Więc tu wychodzi słabość prawa - w zasadzie dostarczają wymaganą prawem
    > telewizję, ale tylko do pooglądania. Możliwość nagrywania i swobodnego
    > używania własnych nagrań - prawo nic o tym nie mówi. Nie widzę tu
    > perspektywy wygrania w sądzie, bo w ostateczności ich argumentem będzie
    > "brak możliwości technicznych, niech sobie lokator załatwi azart w
    > swojej spółdzielni".

    A dlaczego mieli by dostarczać program wysokiej jakości i jeszcze
    umożliwiać nagranie ?
    Rzeczywistość jest taka że to co idzie cyfrowo bez kodowania
    to i tak masz udostępnione w sieci przez telewizję publiczną.
    A stacje prywatne tego przeważnie nie udostępniają.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2015-02-22 16:50:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup
    > Koszt około 500 zł raz na nie wiem ile lat.
    > (2 dekodery(po około 100zł) + anteny(po około 100zł) + reszta dupereli(100zł))

    Ile chcesz anten montować? Twoja wycena jest wzięta z dupy.

  • 14. Data: 2015-02-22 21:47:21
    Od: Gerard <g...@g...com>

    W dniu 2015-02-22 o 14:33, RadoslawF pisze:
    > Rzeczywistość jest taka że to co idzie cyfrowo bez kodowania
    > to i tak masz udostępnione w sieci przez telewizję publiczną.

    Żeby chociaż udostępniali to z napisami. Ale nawet materiały, które w TV
    puszczają z napisami, to w sieci udostępniają bez napisów. Czasem więc
    możliwość nagrania programu z TV jest bardzo przydatna, bo inaczej jest
    się skazanym na sam głos.

  • 15. Data: 2015-02-23 00:08:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-22 o 21:47, Gerard pisze:

> [...]
    > puszczają z napisami, to w sieci udostępniają bez napisów. Czasem więc
    > możliwość nagrania programu z TV jest bardzo przydatna, bo inaczej jest

    To zamiast ze strony stacji ściągasz przez torrenty (czy podobne)
    nagrane przez innych.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2015-02-23 00:53:19
    Od: Gerard <g...@g...com>

    W dniu 2015-02-23 o 00:08, RadoslawF pisze:
    > To zamiast ze strony stacji ściągasz przez torrenty (czy podobne)
    > nagrane przez innych.

    Powodzenia ze znalezieniem takich nagrań polskich seriali/filmów z
    napisami ;)

  • 17. Data: 2015-02-23 02:49:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-23 o 00:53, Gerard pisze:

    > Powodzenia ze znalezieniem takich nagrań polskich seriali/filmów z
    > napisami ;)

    Ale ja ściągam bez problemów, większość jest z lektorem
    bo dzieciaki cierpią na wtórny analfabetyzm lub nie nadążają
    z czytaniem. Ale są też nie wyświetlane u nas i mają już
    wklejone napisy lub ściągasz napisy sam. Zainteresuj się
    programem "NapiProjekt".

    Ewentualnie napisz jakich filmów czy seriali nie możesz znaleźć.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-02-23 06:28:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-23 02:49, RadoslawF wrote:

> [...]
    > programem "NapiProjekt".
    >
    > Ewentualnie napisz jakich filmów czy seriali nie możesz znaleźć.

    Szukałem kiedyś do Pitbulla. Bo słuchać to się często tego nie dało -
    tak spieprzonej ścieżki dzwiękowej to wcześniej nie słyszałem...

    Shrek.

  • 19. Data: 2015-02-23 10:43:46
    Od: Gerard <g...@g...com>

    W dniu 2015-02-23 o 02:49, RadoslawF pisze:

> [...]
    > programem "NapiProjekt".
    >
    > Ewentualnie napisz jakich filmów czy seriali nie możesz znaleźć.

    Hint: pisałem o _polskich_ serialach i filmach. W TV głównie TVP
    przoduje w robieniu do nich napisów (choćby serie "... nad
    rozlewiskiem", świetne "O mnie się nie martw", czy nawet niektóre
    filmy), ale w sieci już publikują odcinki bez napisów, więc jak się
    przegapi w TV, to problem. A dla niesłyszących i niedosłyszących napisy
    to bezcenna pomoc, bo naszych aktorów często ciężej zrozumieć niż dobrze
    zrobionego lektora w zagranicznym filmie (w oryginalnej ścieżce krzyczą,
    szepczą, mamrocą, a lektor mówi na stałym poziomie, bez przesadnego
    "grania" głosem). A jak jeszcze telewizja wymyśli, żeby puszczać
    zagraniczny film z dubbingiem bez napisów (Harry Potter, większość
    kasowych animowanych), to już mogiła, bo odruch czytania z ust utrudnia
    zrozumienie mowy jeszcze bardziej (przy dubbingu się nie zgadza głos z
    ruchem warg).
    Co do NapiProjekt, to program znam, ale napisy są tam głównie do seriali
    i filmów zagranicznych.

  • 20. Data: 2015-02-23 11:57:41
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >Aktualnie wszystkie sprzedawane anteny maja fabryczny wzmacniacz antenowy,
    >wiec wystarczy jedna >antena na wiele telewizorów.

    Ale ja mam jeden telewizor, to nie na temat.

    >Dekodery DVB-T potrzebne są tylko do telewizorów starego typu.
    Też nie na temat, z ilości dekoderuw w sklepie wnioskuję , że to polska
    norma.

    >...Jeżeli ośrodek nadawczy znajduje sie po drugiej stronie bloku,
    > to najlepiej zamontować antenę na dachu (wtedy wzmacniacz jest konieczny)
    > .
    Nie masz dużego pojęcia o tym o czym piszesz, pod żadnym względem, ani
    tehniki, ani prawa.
    Na dah spułdzielnia nie wpuści, ma prawo.
    Wzmacniacz wzmacnia sygnał pszede wszystkim na odcinku kabla pomiędzy anteną
    a telewizorem lub dekoderem, więc dla anteny na dahu jest wskazany, dla
    anteny na balkonie nie, bo jest blisko a zniekształca sygnał.
    Lepsze jest rozwiązanie Wiesiaczka- nastawienie anteny na sygnał odbity od
    bloku obok, testowałam jakiś czas dla jednego multipleksu, całkiem niezły
    sygnał.

    >A tak wogóle to najlepiej wypiąć sie na Spółdzielnię Mieszkaniową (szkoda
    >zdrowia i nerwów).

    Aniby dlaczego mam te 500zł wydawać jak się nalezy prawnie od spułdzielni.
    Na ulicy ta kwota nie leży.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)