eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 55

  • 20. Data: 2015-07-15 19:00:40
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...

    > Kupiłem ostatnio na allegro pompę do wody. Kosztowała 360 zł. Po dwóch
    > dniach dostarczył ją kurier. Owinięta jakimś kartonem, niedokładnie
    > oklejona taśmą. Przesyłkę odebrałem. Po rozpakowaniu okazało się, że
    > silnik w pompie ma inna (mniejszą moc) i pogięta jest osłona wentylatora
    > w silniku. Opisałem sprawę sprzedającemu i ten odpisał, żebym ponownie
    > wezwał kuriera i spisał protokół uszkodzenia przesyłki. Na temat
    > niezgodności opisu z przysłanym towarem ani słowa. Obudowę jakoś
    > wyprostowałem, a na mniejsza moc silnika przymknąłem oko. Cóż, upały
    > były, a w ogródku susza. Zresztą pewnie musiałbym pokryć koszty
    > przyjazdu kuriera. Wczoraj wystawiłem negatywny komentarz na allegro z
    > opisem sytuacji. Dziś sprzedający pisze mi takie coś:
    >
    >
    > Treść wiadomości
    > Witam
    > wystawił Pan komentarz negatywny a takie działanie naraża nas na utratę
    > wiarygodności wobec klientów, a także zmniejszenie liczby dokonywanych
    > transakcji i utratę zysków, jest także naruszeniem naszego dobrego
    > imienia, które podlega ochronie w oparciu o przepisy art. 24.§ 1 i art.
    > 448 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny ( Dz. U. z dnia 18
    > maja 1964 z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 28 stycznia 1984r. prawo
    > prasowe (Dz. U. 1985 r. nr 5 poz. 24 z późń. zm.),Dam panu szanse na
    > rehabilitacje czas na usunięcie komentarza 24h w innym wypadku kierujemy
    > sprawe do rozpatrzenia przez Sąd Cywilny
    > Pozdrawiam
    >
    >
    >
    > Jak się ustosunkować do powyższego? Może mnie straszyć czymś takim?
    > Korci mnie, żeby mu napisać, że sprzedając towar w serwisie aukcyjnym
    > akceptuje jego regulamin, a w związku z tym ma świadomość, że jeśli
    > dostarczy zły towar to dostanie negatywny komentarz. Prosze o pomoc.

    A co napisałes w negatywie?
    Jezeli prawde, to olać.

    Tak na marginesie warto znac swoje prawa - dlaczego odsyłając towar
    niezgodny z umową miałbys ponosić koszt kuriera?
    Paczke warto tez rozpakowac przy kurierze, własnie po to aby w miare
    mozliwosci sprawdzic uszkodzenia.
    Ale reklamacje a propos dostarczenia paczki i uszkodzenia przedmiotu mozna
    tez zgłosic poźniej.


  • 21. Data: 2015-07-15 19:00:40
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Konfabulator Konfabulatorski k...@1...pl ...

    > Twoje odczucie co do tej transakcji może być negatywne, ale komentarz
    > nie może naruszać dobrego imienia sprzedawcy.
    >
    Ale nie narusza...

    > By w pełni ocenić czy sprzedawca może czuć się prawnie dotknięty
    > komentarzem to musisz podać jego treść.

    ech..


  • 23. Data: 2015-07-15 19:20:43
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
    news:mo5bu9$jlo$1@node1.news.atman.pl...
    > Inna sprawa, że przed wystawieniem
    > komentarza masz całą gamę środków do rozwiązania problemu, tak by w
    > efekcie być na tyle zadowolonym, żeby negatywa nie wystawiać.
    [...]
    > Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.

    kwestia gustu

    jak mi sie zdarzy sprzedajacy z ktorego nie jestem zadowolony to sprawdzam
    w jego negatywach (glownie uniewaznionych) czy to tylko wypadek przy pracy
    czy normalne podejscie i jezeli to drugie to wale negatywa* bez zawracania
    sobie dupy wyjasnianiem, rozwiazywaniem itd. i odstepuje od umowy jezeli ma
    to sens

    *negatyw oczywiscie z opisem moich odczuc wiec mi wolno...


    chociaz - jak na razie - w tym roku na allegro akurat nikt na mojego
    negatywa sie nie zalapal

    --
    http://db.org.pl/


  • 24. Data: 2015-07-15 20:29:22
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...

    >
    > Sprzedawca cię szantazuje i tyle.
    > Napisz to p szantazu w komentarzu do komentarza.
    >

    Spokojnie, jaja jajami, ale debil po prostu mnie zaskoczył totalnie.
    Jeszcze nawrzucał paragrafów,a rano w pracy nie miałem czasu tym się
    zajmować konkretnie i poukładać sobie na spokojnie w głowie o co mu
    właściwie chodzi.


  • 25. Data: 2015-07-15 20:33:33
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-07-15 o 19:20, m4rkiz pisze:
    > "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
    > news:mo5bu9$jlo$1@node1.news.atman.pl...

    > to sens
    >
    > *negatyw oczywiscie z opisem moich odczuc wiec mi wolno...
    >
    >
    > chociaz - jak na razie - w tym roku na allegro akurat nikt na mojego
    > negatywa sie nie zalapal
    >

    W tym przypadku gość ma parę tysięcy pozytywów, prawie 200 negatywów,
    ale dotyczą właśnie takich samym problemów jak mój. Pogiety,
    skancerowany sprzęt pakował, bo opakowanie nieuszkodzone, a na
    urządzeniach uszkodzenia mechaniczne. Zresztą ludzie piszą, że też ich
    straszył sądami. W kontaktach telefonicznych opryskliwy i rzuca słuchawką.


  • 26. Data: 2015-07-15 20:41:32
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-07-15 o 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...

    > Tak na marginesie warto znac swoje prawa - dlaczego odsyłając towar
    > niezgodny z umową miałbys ponosić koszt kuriera?
    > Paczke warto tez rozpakowac przy kurierze, własnie po to aby w miare
    > mozliwosci sprawdzic uszkodzenia.
    > Ale reklamacje a propos dostarczenia paczki i uszkodzenia przedmiotu mozna
    > tez zgłosic poźniej.
    >


    Z innych komentarzy wynika, że to sposób działania tego faceta. pakuje
    uszkodzony sprzęt. Na zewnątrz żadnych uszkodzeń sprzętu, a wewnątrz
    kaszana i brak niektórych elementów, urządzenia niezgodne z opisem, a
    nawet innej chińskiej firmy. Natomiast reklamacja u nich to fikcja. Każą
    wysyłać zdjęcia, wydzwaniać do kurierów, a na końcu kontakt się urywa,
    albo rzucają słuchawkami.


  • 27. Data: 2015-07-15 20:42:35
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:75549e9f-b3d3-47f6-aabc-a653cc64925d@go
    oglegroups.com...
    >Na koszt przewoźnika, sporządzenie protokołu szkody jest jego
    >ustawowym obowiązkiem.
    >Ponadto należało złożyć reklamację i produkt odesłać, a nie montować
    >i samodzielnie naprawiać. Każdy ma prawo się pomylić, a kurier może
    >uszkodzić, takie życie.

    I tak i nie ... to sprzedawca wybiera kuriera (chyba ze daje kilka do
    dyspozycji), a system komentarzy moze tez obejmowac wyczyny kuriera -
    co z tego, ze sprzedawca dobry, skoro kurier do d* ?

    >Czyli zakładamy, że sprzedawca miał dobrą wolę dokonać wymiany, a
    >uszkodzenie mechaniczne zareklamować u kuriera. Ty sprzęt naprawiłeś
    >po swojemu i używasz. Wystawiasz też komentarz negatywny.
    >Ok, Twoje odczucie co do tej transakcji może być negatywne, ale
    >komentarz nie może naruszać dobrego imienia sprzedawcy.

    Ale zakladamy, ze w komentarzu sama prawda napisana ...

    J.


  • 28. Data: 2015-07-15 21:01:05
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 15.07.2015 o 20:41, Jingiel pisze:

    > Z innych komentarzy wynika, że to sposób działania tego faceta. pakuje
    > uszkodzony sprzęt. Na zewnątrz żadnych uszkodzeń sprzętu, a wewnątrz
    > kaszana i brak niektórych elementów, urządzenia niezgodne z opisem, a
    > nawet innej chińskiej firmy. Natomiast reklamacja u nich to fikcja. Każą
    > wysyłać zdjęcia, wydzwaniać do kurierów, a na końcu kontakt się urywa,
    > albo rzucają słuchawkami.

    No to może jeszcze podaj co to za sprzedawca, żeby gnoja unikać.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić
    i raduj się życiem!


  • 29. Data: 2015-07-15 21:51:05
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-07-15 o 21:01, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 15.07.2015 o 20:41, Jingiel pisze:
    >
    >> Z innych komentarzy wynika, że to sposób działania tego faceta. pakuje
    >> uszkodzony sprzęt. Na zewnątrz żadnych uszkodzeń sprzętu, a wewnątrz
    >> kaszana i brak niektórych elementów, urządzenia niezgodne z opisem, a
    >> nawet innej chińskiej firmy. Natomiast reklamacja u nich to fikcja. Każą
    >> wysyłać zdjęcia, wydzwaniać do kurierów, a na końcu kontakt się urywa,
    >> albo rzucają słuchawkami.
    >
    > No to może jeszcze podaj co to za sprzedawca, żeby gnoja unikać.
    >

    Numer aukcji 5437994574


  • 30. Data: 2015-07-16 02:58:14
    Temat: Re: Allegro- negatyw i żądanie sprzedającego
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 15 lipca 2015 19:00:41 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik m m...@g...com ...
    >
    > >> Komentarz, zwłaszcza negatywny, to według mnie sprawa ostateczna.
    > >
    > > W moim przekonaniu, komentarz to sprawa podstawowa. Zwłaszcza, jeżeli
    > > dotyczy drobnicy.
    > >
    > > Jeżeli kupiłem słuchawki za 30zł, które okazały się po prostu tak
    > > żenująco beznadziejne, że aż ręce opadały, to miałem tracić kilka godzin
    > > na zabawy z kurierami? Wolałem olać te 30zł. Ale transakcję bądź co bądź
    > > oceniałem negatywnie - dlaczego miałem nie wystawić komentarza?
    > >
    > Dokładnie.
    > Kiedys kupowałem jakas pierdołe za 5zł.
    > Przyszła ewidentnie niezgodna z opisem - inny wyglad.
    > Na uwage sprzedawcy zeby mu to odesąłć parskąłem smiechem...

    Też miałem smieszną akcję.
    Kupowalem pierdoły GSM. Po zalicytowaniu okazalo sie ze sprzedawca za kazda rzecz
    sobie liczy chyba z 8pln za wysylke. Mimo ze wszystko wejdzie w jedna koperte.

    Napisalem w tej sprawie i lolek twardo stwierdzil ze taka jest zasada i w aukcji jest
    o tym wspomniane.
    No nic, popatrzylem i rzeczywiscie gdzies tam bylo ze przesylki trzeba liczyc osobno.
    Zrobilem przelew i towar przyszedl. Nic to ze cena przesylki byla chyba 3,50.
    ważniejsze ze lolek przyslal jakis inny uchwyt, ale dodatkowo.

    Napisalem mu ze sie chyba pomylil i zapytalem co mam z tym zrobic.
    Zazyczyl sobie aby odeslac.
    No to poprosilem zeby zrobil przelew na dokladnie taka sama kwote jak sobie liczyl za
    przesylke.

    Nie odezwal sie :)

    --
    Lukasz Sczygiel

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1