  • 1. Data: 2002-06-05 19:34:39
    Temat: Alimenty na ... tatusia:-( ?
    Od: "kanopa" <k...@r...com.pl>

    Witam wszystkich użytkowników grupy!
    Mam 30 lat, rodzinę i stały dochód. Mój ojciec jest człowiekiem pozbawionym
    odpowiedzialności, bez pracy i nie rokującym żadnej poprawy. Istnieje realne
    zagrożenie, że w przyszłości może starać się o alimenty ode mnie lub mojego
    młodszego brata. Z racji tej, że cała rodzina już kilkakrotnie spłacała jego
    długi, chcę się zabezpieczyć przed tą niefortunną wizją - obowiązku
    alimentacyjnego wobec "kochanego tatusia".
    Jak to zrobić. Czy jedynym wyjściem jest pozbawienie praw rodzicielskich?
    Dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2002-06-05 20:26:39
    Temat: Odp: Alimenty na ... tatusia:-( ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik kanopa <k...@r...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adlp49$du1$...@k...man.lodz.pl...
    > Jak to zrobić. Czy jedynym wyjściem jest pozbawienie praw rodzicielskich?

    A kto Cię poinformował, że jest takie wyjście? Nie masz możliwości
    wyeliminowania ewentualnego pozwu. Nawet przy pozbawieniu wladzy
    rodzicielskiej nie ma takiej możliwości. Mówiąc o pozbawieniu władzy
    rodzicielskiej nad sobą jestes niepełnoletnia? Bo w innym przypadku też nie
    masz możliwości do takowego pozbawienia.
    Sandra

  • 3. Data: 2002-06-06 14:05:53
    Temat: Re: Alimenty na ... tatusia:-( ?
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wybacz, ale to chyba paranoja....kobieta nie będzie miała żadnego wyjścia???
    Będzie utrzymywać DARMOZJADA???( wszak to ojciec, ale chyba tylko
    biologiczny i nic więcej)

  • 4. Data: 2002-06-06 14:18:02
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Jola <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adnq9t$6bk$...@n...onet.pl...
> [...]
    wyjścia???
    > Będzie utrzymywać DARMOZJADA???( wszak to ojciec, ale chyba tylko

    Myślałam podobnymi kategoriami póki nie zaczęłam w tym pracować:-)
    Poczytaj kodeks rodzinny.Nie ma zmiłuj się .
    Sandra

  • 5. Data: 2002-06-06 17:22:25
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "kanopa" <k...@r...com.pl> wrote in message

    > Z racji tej, że cała rodzina już kilkakrotnie spłacała jego
    > długi,
    A po co? Akurat takiego obowiazku nie macie.

    >chcę się zabezpieczyć przed tą niefortunną wizją - obowiązku
    > alimentacyjnego wobec "kochanego tatusia".
    Jezeli facet jest zwyczajnie nieodpowiedzialny, ale ma mozliwosci zarabiania
    na siebie, tylko z nich nie korzysta, to sad nie bedzie mial podstaw do
    zasadzenia alimentow.

    > Jak to zrobić. Czy jedynym wyjściem jest pozbawienie praw rodzicielskich?
    > Dzięki za pomoc.
    To opcja do zastosowania wylacznie wobec rodzicow maloletnich dzieci.

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 6. Data: 2002-06-06 18:29:42
    Od: <t...@p...onet.pl>

    "Jola" <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wybacz, ale to chyba paranoja....kobieta nie będzie miała żadnego wyjścia???
    > Będzie utrzymywać DARMOZJADA???( wszak to ojciec, ale chyba tylko
    > biologiczny i nic więcej)

    To nie jest takie oczywiste i to nie jest żadna paranoja.

    Artykuł 128 KRiO stanowi iż: "Obowiązek dostarczania środków utrzymania, a w
    miarę potrzeby także środków wychowania (obowiązek alimentacyjny) obciąża
    krewnych w linii prostej oraz rodzeństwo."

    I chyba zgodzisz się ze mną, żę taki zapis jest potrzebny?

    Z pojęciem alimantacji kojarzy się najczęściej wyłacznie relacje rodzic-
    dziecko, exmałożonek - exmałżonek, a problem jest bardziej złożony. Rodzice też
    mają w razie potrzeby zabezpieczone świadczenia alimantacyjne, to źle?

    Paranoją byłaby możliwość (jak to próbował(a) zrobić ator(ka) wątku)
    zabezpieczenia się przed ewentualnymi roszczeniami tego tytułu. Kodeks
    wyznacza krąg osób, które obciąża obowiązek alimentacyjny i co do zasady nie
    pzewiduje możliwości zabezpieczenia się przed ewentualnymi roszczeniami z tego
    tytułu.

    A że w tej konkretnej sprawie obowiązujące zasady sprzeciwiają się naszemu
    poczuciu sprawiedliwości to już wynik ułomności kodyfikacji. Kodyfikacji, które
    musza byś ogóle i abstrakcyjne, nie ma w nich miejsca na szczegółową regulacje
    wszystkich sytuacji.

    Rolą sądu będzie w tym przypadku zbadanie okoliczności, ustalenie potrzeb
    uprawnionego i możliwości finansowych zobowiązanych do alimantacji. Na tej
    podstawie zapadnie orzeczenie.

    pozdrawiam
    wind

  • 7. Data: 2002-06-06 18:36:58
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ado5ha$5ss$...@n...tpi.pl...
    > Jezeli facet jest zwyczajnie nieodpowiedzialny, ale ma mozliwosci
    zarabiania
    > na siebie, tylko z nich nie korzysta, to sad nie bedzie mial podstaw do
    > zasadzenia alimentow.

    No to jest oczywiste,że gdy będzie miał możliwości zarobkowe a z nich nie
    będzie korzystał. W odwrotnej jednak sytuacji ma podst. do wniesienia pozwu.
    I należy też brać poprawke,że czasy sie bardzo zmieniają takich spraw było
    kilka na okres sprawozdawczy i dowody na to,że ojciec nie interesował sie
    dziećmi nie wpłyneły na orzeczenie zasądzające alimenty, a teraz tym
    bardziej kiedy nie ma zaplecza socjalnego to raczej nie liczyłabym na to,że
    ojciec przegra w takim powództwie. A jeśli jeszcze płacił alimenty na
    małoletnie dzieci nawet gdy był pozbawiony władzy w stosunku do dzieci bo
    tak reguluje kodeks.To nie ma takiej możliwości,żeby sąd nie zasądził na
    rzecz ojca alimentów.

    Sandra

  • 8. Data: 2002-06-06 19:08:24
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

> [...]
    dzieci bo
    > tak reguluje kodeks.To nie ma takiej możliwości,żeby sąd nie

    No to jeszcze jedno. Bodajże we Włoszech Sąd przyznał alimenty
    35-letniemu synowi, który nie mógł znaleźć pracy gwarantującej
    odpowiednie utrzymanie.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 9. Data: 2002-06-07 10:15:30
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > tak reguluje kodeks.To nie ma takiej możliwości,żeby sąd nie zasądził na
    No niestety trudno Ci nie przyznac racji.
    Dzieci nie wybronia sie tu faktem, ze ojciec byl w tej roli kiepski.
    Jedyne czym moga sie bronic, to dowodzenie, ze ojciec jednak ma mozliwosci
    zarobkowe,
    albo ze utracil je wybitnie na wlasne zyczenie i powolac sie na zasady
    wspolzycia spolecznego (ale to moze jedynie wplynac na zasadzenie alimentow
    w mniejszej wysokosci).
    Natomiast pomocne moze byc przeciwstawienie potrzeb nieodpowiedzialnego
    dziadka, ktory swoje mozliwosci utracil na wlasne zyczenie potrzebom jego
    niczemu nie winnych wnuczat, ktore zobowiazany do alimentowania tegoz
    dziadka ma przeciez na utrzymaniu. Ale to tez raczej wplynie na zmniejszenie
    niz na niezasadzenie. Chociaz, kto wie?
    Natomiast to nie bedzie wygladalo tak, ze facetowi przyzna sie alimenty w
    wysokosci sredniej, czy nawet minimalnej placy, albo pokrywajace wszystkie
    jego wydatki. Nie przypuszczam, zeby od osob majacych dzieci na utrzymaniu
    sad zasadzil wiecej niz 200-300 zl.

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 10. Data: 2002-06-07 13:19:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adq0sq$oe1$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > jego wydatki. Nie przypuszczam, zeby od osob majacych dzieci na utrzymaniu

    Zgadza się cały materiał dowodowy w sprawie będzie miał znaczenie przy
    zasądznej kwocie.

    Pozdrowienia Sandra