  • 1. Data: 2002-06-05 20:07:32
    Temat: Spółka cywilna - pytanie
    Od: Piotr 'LaBRIE' Musiał <l...@w...pl>

    Witam

    Jestem tu pierwszy raz i tylko dlatego, że mam problem.
    Przyznam, że nie przejrzałem archiwum z braku czasu.

    Mam do Was pytanie, czy ktoś mógłby mi poradzić, lub wskazać gdzie
    znaleść informację nt. jak postępować gdy w spółce cywilnej
    (2 wspólników) jeden pragnie zrezygnować ze współpracy? Jak to zrobić
    naprościej, bez likwidacji firmy. Czy to wogóle możliwe?
    Czy rezygnacja jednego wspólnika z udziałów w firmie na korzyść drugiego
    jest możliwa?

    Mam po prostu problem ze wspólnikiem - musimy się rozstać a nie wiem
    jak najprościej to przeprowadzić formalnie.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    Piotr Musiał
    --
    The world of reality has its limits,
    the world of imagination is boundless.

    Jean-Jacques Rousseau.

  • 2. Data: 2002-06-05 20:08:41
    Temat: Re: Spółka cywilna - pytanie
    Od: "Krzysztof" <b...@w...pl>

> [...]
    > naprościej, bez likwidacji firmy. Czy to wogóle możliwe?
    > Czy rezygnacja jednego wspólnika z udziałów w firmie na korzyść drugiego

    Nastąpi rozwiązanie umowy spółki. Nie istnieje jednoosobowa spółka cywilna.
    Pozostały "wspólnik" może dalej prowadzić działalność gospodarczą, spółka
    cywilna nie posiadała zdolności prawnej i sądowej.

    Wiktor

  • 3. Data: 2002-06-05 20:23:46
    Od: "Krzysztof" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr 'LaBRIE' Musiał"
    > A jak jest z możliwościami przekształcenia działalności gospodarczej
    > prowadzonej przezemnie w jakąś inną formę np spółkę jawną (lub inną)?

    "Mówiąc wielkim skrótem" w celu przekształcenia indywidualnej dg w spółkę
    jawną - zawarcie umowy spółki i zgłoszenie do sądu rejestrowego.
    Liczę, że ktoś przybliży temat, bo nie znam się na prawie handlowym.

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-06-05 20:24:42
    Od: Piotr 'LaBRIE' Musiał <l...@i...pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]

    A jak jest z możliwościami przekształcenia działalności gospodarczej
    prowadzonej przezemnie w jakąś inną formę np spółkę jawną (lub inną)?

    Piotr

  • 5. Data: 2002-06-06 22:49:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 05 Jun 2002 22:07:32 +0200), Piotr
    'LaBRIE' Musiał <l...@w...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >(2 wspólników) jeden pragnie zrezygnować ze współpracy? Jak to zrobić
    >naprościej, bez likwidacji firmy. Czy to wogóle możliwe?

    I tak i nie. Jeśli znajdziesz innego wspólnika w zamian, to nie ma
    problemu (poza problemem z majątkiem spółki).

    >Mam po prostu problem ze wspólnikiem - musimy się rozstać a nie wiem
    >jak najprościej to przeprowadzić formalnie.

    Wprowadzasz innego wspólnika(czkę) w zamian...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)