  • 1. Data: 2006-11-09 00:15:29
    Temat: Alimenty
    Od: "Liliana" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Bardzo proszę o rozwiązanie nast. kwestii.
    Moj sąsiad jest rencistą ( prawie głuchy ), zmarła jego konkubina i po jej
    smierci zostały im zabrane dzieci, na ktore placil alimenty, tzn. były
    potrącane z jego renty. Dzieci zostały umieszczone w domu dziecka. Czy nadal
    alimenty powinny byc sciagane? A jesli tak to w jakiej wysokosci? Wiem, że
    na dzieci powinno sie placić ( sama jestem samotna matką ), tyle że ten
    facet naprawde jest kaleką i po potraceniu alimentów zostaje mu ok. 200 zł.
    On naprawde nie nadaje sie do żadnej pracy i po prostu nie ma z czego żyć..
    Z góry dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2006-11-09 06:44:57
    Temat: Re: Alimenty
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Liliana" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > On naprawde nie nadaje sie do żadnej pracy i po prostu nie ma z czego żyć..

    A nie mógłby dalej dzieci robić? Narzędź do tego ma w pełni sprawny jak mniemam?
    Niech da ogłoszenie na gratce, umyje się itd.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-11-09 08:05:30
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 9 lis o godzinie 01:15, na pl.soc.prawo, Liliana napisał(a):

    > Moj sąsiad jest rencistą ( prawie głuchy ), zmarła jego konkubina i po jej
    > smierci zostały im

    Komu "im"?
    To jest ktoś jeszcze?

    > zabrane dzieci, na ktore placil alimenty, tzn. były potrącane z jego renty.

    Że tak zapytam:
    - czyje to były dzieci?

    > A jesli tak to w jakiej wysokosci?

    To ustala i orzeka sąd.

    > tyle że ten facet naprawde jest kaleką i po potraceniu alimentów zostaje mu ok. 200
    zł.

    Gdyby żył z tymi dziećmi - to ile by mu "zostało"?
    Zakładasz że otrzymałby wyższą rentę,albo banknoty by się "okociły"?

    > On naprawde nie nadaje sie do żadnej pracy i po prostu nie ma z czego żyć..

    Dlatego otrzymuje świadczenie rentowe. Ma nawet w stosunku do dużej liczby
    społeczeństwa luksus że wogóle ma przychód.
    Wiesz ilu ludzi *pracuje* i zostaje im "mniej niż 200zł" ???

    --
    Herbi
    09-11-2006 09:05:27

  • 4. Data: 2006-11-09 09:41:12
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Liliana napisał(a):
> [...]
    > potrącane z jego renty. Dzieci zostały umieszczone w domu dziecka. Czy nadal

    Tak, poniewaz sa to alimenty na dzieci, a nie na konkubine

    A jesli tak to w jakiej wysokosci?

    W nie zmienionej ( moze zawsze wystąpić do sądu o obnizenie
    wysokosci rat alimentacyjnych

    Wiem, że
    > na dzieci powinno sie placić ( sama jestem samotna matką ), tyle że ten
    > facet naprawde jest kaleką i po potraceniu alimentów zostaje mu ok. 200 zł.

    Komornik w najnizszych swiadczeniach (z tego co pamietam) pobiera do 25
    %
    wiec jego trudna sytuacja jest spowodowana tym , ze malo "wlozyl" do
    budzetu panstwa swoja pracą i teraz malo otrzymuje.

    > On naprawde nie nadaje sie do żadnej pracy i po prostu nie ma z czego żyć..

    A jego dzieci?