  • 1. Data: 2006-11-09 09:52:13
    Temat: Problem z umowa o prace
    Od: "Michal" <s...@i...pl>

    Witam,

    pisze na ta grupe poniewaz mam pewien problem i licze ze to wlasciwa grupa
    by znalezc rozwiazanie tego problemu. Otoz kilka dni temu zaczalem prace w
    pewnej firmie. Jestem na ostatnim roku studiow i wg. umowy (ustnej poki co)
    zatrudniony jestem na pol etatu. Poniewaz studia mam dzienne, czesc tygodnia
    spedzam na uczelni. Problem polega na tym ze z tygodnia na tydzien pewne
    zajecia mam wymiennie, wiec nie zawsze jest tak ze np. w poniedzialek jestem
    w pracy, ale zawsze jestem w stanie odrobic to w inny dzien, tak zeby
    finalowo wypracowac to 20h tygodniowo. I tutaj tak naprawde zaczynaja sie
    schody, poniewaz ludzie w kadrach tlumacza sie ze odpowiednie sformulowanie
    takiej umowy jest trudne, bo co np. w wypadku kiedy stanie mi sie cos w
    pracy w czasie kiedy rzekomo powinienem byc na uczelni? Kolega jest w
    analogicznej sytuacji i nie mial zadnych problemow z umowa, przychodzi jak
    chce, byle tylko wyrobic swoje 20h. Nie wiem na czym polega problem w mojej
    firmie (dodam ze duzej) i obawiam sie czy to nie jest proba zatrudnienia na
    czarno czy cos takiego. Z tego co sie orientuje to pracodawca ma 7 dni na
    sformulowanie umowy. Moje 7 dni wlasnie mija i dalej nic. Moze ktos z
    grupowiczow wie jak rozwiazac taki problem?

    pozdrawiam

    Michal

  • 2. Data: 2006-11-10 08:41:17
    Temat: Re: Problem z umowa o prace
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Michal" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    (...) ludzie w kadrach tlumacza sie ze odpowiednie sformulowanie
    takiej umowy jest trudne, bo co np. w wypadku kiedy stanie mi sie cos w
    pracy w czasie kiedy rzekomo powinienem byc na uczelni? I> Michal

    W umowie o pracę powinny być określone normy czasu pracy, w Twoim
    przypadku - norma dobowa 4 godziny i przeciętnie 20-godzinna tygodniowa
    norma czasu pracy.
    Czy w danym dniu będziesz pracował 8 godzin, czy wcale, zachowując w okresie
    rozliczeniowym przyjętym przez Twój zakład przeciętnie 20 godzin pracy,
    zależy tylko od dobrej woli pracodawcy.

    Pobyt w pracy potwierdzasz prawdopodobnie na liście obecności, ktoś
    ewidencjonuje Twój faktyczny czas pracy, więc nie powinno być problemu z
    ustaleniem kiedy faktycznie pracujesz .

    Co do umowy, to pracodawca powinien potwierdzić na piśmie ustalenia co do
    stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    pracy (art. 29 par. 2 KP). Do 7 dni informuje o innych warunkach
    zatrudnienia (normy pracy, wyniar urkopu itp.)

    Zaproponuj, że będziesz z tygodniowym wyprzedzeniem informował, kiedy
    będziesz pracował, co jest istotne dla organizacji pracy.

    U mnie tak by to wyglądało, a reszta zależy od pracodawcy i dobrego humoru
    pań kadrowych. Poprawcie mnie, jeśli sie mylę.

    Traszka