  • 1. Data: 2006-07-14 08:23:46
    Temat: Alimenty
    Od: "Surja" <s...@p...onet.pl>

    Witam. Mam małe pytanko: Mój były mąż zapowiedział mi, że gdy tylko nasze
    dziecko ukończy 18 lat on uchyli się od płacenia alimentów na dalszą edukację.
    Twierdzi, że ustawa alimentacyjna została znowelizowana i obecnie prawo daje mu
    możliwość przełożenia obowiązku płacenia alimentów na mnie (matkę). Czy
    faktycznie zaistniały jakieś zmiany w tym zakresie?

  • 2. Data: 2006-07-14 08:36:14
    Temat: Re: Alimenty
    Od: stern <s...@0...pl>

    Surja napisał(a):
    > Czy
    > faktycznie zaistniały jakieś zmiany w tym zakresie?

    nie

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-07-14 09:04:42
    Od: "Surja" <s...@p...onet.pl>

    > nie
    >

    > --
    > http://bdp.e-wro.com   GG: 4494911

    Czyli rozumiem, że nie ma jakiejkolwiek "furtki" prawnej, która nakładałaby na
    matkę przejęcie obowiązku alimentacyjnego po 18 roku życia dziecka (bądź
    wcześniej)? Na przykład w sytuacji gdy dziecko na czas dalszej edukacji zmienia
    miejsce zamieszkania?

  • 4. Data: 2006-07-14 09:09:01
    Od: "Doruni" <dosia@(e)poczta.onet.pl>

> [...]
    > matkę przejęcie obowiązku alimentacyjnego po 18 roku życia dziecka (bądź
    > wcześniej)? Na przykład w sytuacji gdy dziecko na czas dalszej edukacji

    Na tobie jako matce też spoczywa obowiązek łożenia na utrzymanie dziecka,
    ale nie wyłączny, czy po 18 roku życia dziecka ty będziesz bardziej rodzicem
    niż on? Coś sobie wymyslił...

    --
    Doruni

  • 5. Data: 2006-07-14 09:35:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Surja napisał(a):

> [...]
    > wcześniej)? Na przykład w sytuacji gdy dziecko na czas dalszej edukacji zmienia

    No to wtedy oboje rodzice musza mu płacić. Pewnie ojciec wydumal sobie,
    ze w takiej sytuacji matka powinna placic wiecej bo on sam placil przez
    tyle lat... ;) Ludzie rozne rzeczy sobie dumaja - a decyduje Sad ;)

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 6. Data: 2006-07-14 10:24:28
    Od: stern <s...@0...pl>

    Surja napisał(a):

    > Czyli rozumiem, że nie ma jakiejkolwiek "furtki" prawnej, która nakładałaby na
    > matkę przejęcie obowiązku alimentacyjnego po 18 roku życia dziecka (bądź
    > wcześniej)?

    nie ma tak, że tylko na jednym z rodziców ciąży ob. alimentacyjny.
    Albo wygasa co do obu, albo ciąży na obu.

    > Na przykład w sytuacji gdy dziecko na czas dalszej edukacji zmienia
    > miejsce zamieszkania?

    nie :)

    pozdrawiam
    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 7. Data: 2006-07-14 11:37:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > nie :)

    Nie tak do końca.
    Tatusiowi chodzi pewnie o art. 135 §2 krio.
    Można teoretycznie zastanawiać się czy okoliczności się nie zmieniły
    (art. 138 krio) z uwagi na to że obecnie matka nie musi czynić
    osobistych starań o utrzymanie i wychowanie dziecka, a tym samym jej
    alimenty już nie są w całości czy części "pokrywane" w trybie art. 135
    §2 krio.
    Na tej podstawie można by próbować zmienić wysokość alimentów.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 8. Data: 2006-07-14 12:51:21
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > §2 krio.
    > Na tej podstawie można by próbować zmienić wysokość alimentów.

    oczywiście zgoda.
    ale widzisz praktyczne szanse na to?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 9. Data: 2006-07-14 13:18:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    stern napisał(a):

    > oczywiście zgoda.
    > ale widzisz praktyczne szanse na to?

    Przy dołożeniu staranności czemu nie.
    Jakbyś się bronił przed takim powództwem o zmniejszenie wysokości alimentów?

  • 10. Data: 2006-07-14 18:12:53
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Przy dołożeniu staranności czemu nie.
    > Jakbyś się bronił przed takim powództwem o zmniejszenie wysokości
    > alimentów?

    1. 18latek jeszcze potrzebuje starań o wychowanie
    2. w przypadku wyjazdu wzrastają koszty
    3. w ogóle wzrastają koszty

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911