  • 1. Data: 2006-07-14 07:12:11
    Temat: Odsetki karne - gdzie odwolanie
    Od: "wojtas" <w...@g...com>

    Witam

    Kupilem niedawno mieszkanie, niestety procedura kredytowa przeciagnela
    sie mocno. Trwalo to ponad 3 miesiace, nie bylo w tym mojej winy,
    wymagane dokumenty dostarczalem na czas. Przy zaciagniu kredytu
    korzystalem z pomocy Expandera. Developer naliczyl odsetki karne w
    wysokosci 2200 pln. Nie jest to kwota porazajaca, ale nie usmiecha mi
    sie placic za opieszalosc banku.

    Jaka jest standardowa procedura w takim wypadku? Napewno napisze
    podanie do banku o splate przynajmniej czesci tych odsetek, rozwazalem
    tez napisanie najpierw podanie do developera o umorzenie czesci
    naleznosci. Bylbym wdzieczny za wszelkie sugestie, ewenualnie
    skierowanie mnie na bardziej odpowiednia grupe.

    --
    Wojciech Antonik

  • 2. Data: 2006-07-14 10:43:46
    Temat: Re: Odsetki karne - gdzie odwolanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wojtas [###w...@g...com.###] napisał:

    Nic na to nie poradzisz. Chyba, że w umowie z Expanderem masz zagwarantowany
    termin. Wówczas możesz do nich kierować roszczenie.

  • 3. Data: 2006-07-14 11:20:05
    Od: "wojtas" <w...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nic na to nie poradzisz. Chyba, że w umowie z Expanderem masz zagwarantowany
    > termin. Wówczas możesz do nich kierować roszczenie.

    Niestety nie mialem okreslonego zadnego terminu, jednak rozpatrywanie
    wniosku przez ponad 3 miesiace wydaje mi sie przegieciem, zwlaszcza ze
    bank po wstepnej decyzji pozytywnej zazadal oswiadczenia, ze rezygnuje
    z ubiegania sie o kredyt w innych bankach (poczatkowo staralem sie o
    kredyt w dwoch bankach).

    Zdaje sobie sprawe ze ciezko znalezc podstawe prawna, ale jest jeszcze
    cos takiego jak dbanie o klienta i wizerunek firmy. Nie jestem chyba
    wyjatkiem, czytalem narzekania ludzi na przeciagajace sie procedury
    kredytowe. Czy w takiej sytuacji trzeba po prostu zaplacic, czy tez
    jest szansa na zmniejszenie tej kwoty?

    Wojciech Antonik

  • 4. Data: 2006-07-14 12:34:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wojtas [###w...@g...com.###] napisał:

> [...]
    > bank po wstepnej decyzji pozytywnej zazadal oswiadczenia, ze rezygnuje
    > z ubiegania sie o kredyt w innych bankach (poczatkowo staralem sie o

    Rozważył bym, czy czasem nie był to akt nieuczciwej konkurencji polegający
    na nakłanianiu klienta do nieskorzystania z oferty konkurencji.

> [...]
    > wyjatkiem, czytalem narzekania ludzi na przeciagajace sie procedury
    > kredytowe. Czy w takiej sytuacji trzeba po prostu zaplacic, czy tez

    Odsetki należą się developerowi, który z całą pewnością winy za przeciąganie
    się procedury nie ponosi. Stąd w tę stronę raczej nie ma co kierować
    zarzutów. Expans też jest wolny od zarzutów, skoro nie gwarantował kredytu w
    określonym terminie. Na scenie w zasadzie pozostaje bank.

    Możesz spróbować ponegocjować z nim, że jeśli nie wyrównają Ci spowodowanych
    swoją opieszałością strat, to nagłośnisz sprawę w mediach. nie wykluczone,
    że wówczas coś tam zyskasz. Bo straty, które taki bank poniesie w wyniku
    utraty klienteli będą z całą pewnością większe, niż te 2.200 zł. Spójrz na
    INVEST Bank, który po aferze z Bankiem Staropolskim do dziś nie odzyskał
    wiarygodności. Ale innego pomysłu nie mam.

  • 5. Data: 2006-07-25 14:59:27
    Od: "wojtas" <w...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Rozważył bym, czy czasem nie był to akt nieuczciwej konkurencji polegający
    > na nakłanianiu klienta do nieskorzystania z oferty konkurencji.

    Przy skladaniu wniosku kredytowego poinformowalem mbank ze staram sie
    rowniez o kredyt w boś, chcialem byc fair. Oswiadczenie o
    zrezygnowaniu z ubiegania sie o kredyt w boś musialem podpisac po
    otrzymaniu wstepnej decyzji pozytywnej w mbanku, ale od tego czasu
    uplynelo prawie 3 miesiace i wystapilo wiele komplikacji ze strony
    mbanku.

> [...]
    > zarzutów. Expans też jest wolny od zarzutów, skoro nie gwarantował kredytu w
    > określonym terminie. Na scenie w zasadzie pozostaje bank.

    U developera nie zamierzam sie o nic wyklocac, myslalem o odwolaniu sie
    do ich dobrej woli :) ale w sumie dlaczego mialbym wymagac od nich
    zrezygnowania z pieniedzy, ktore sie im prawnie naleza.

> [...]
    > INVEST Bank, który po aferze z Bankiem Staropolskim do dziś nie odzyskał
    > wiarygodności. Ale innego pomysłu nie mam.

    Pewnie cos takiego sproboje zrobic, opisze im dokladnie na co mnie
    narazili, jak ja to widze i zapytam co oni jako firma dbajaca o wlasny
    wizerunek zamierzaja z tym zrobic. Mam nadzieje ze da sie z nimi
    porozmawiac, srednio bym sie czul idac na noze z bankiem w ktorym
    zapozyczylem sie na 250 000 pln ;)

    Dzieki wielkie za sugestie, przepraszam za pozna odpowiedz.

    Wojciech Antonik

  • 6. Data: 2006-07-27 05:02:19
    Od: "Balti" <b...@v...pl>

    > wojtas [###w...@g...com.###] napisał:
    >

    > Nic na to nie poradzisz. Chyba, że w umowie z Expanderem masz zagwarantowany
    > termin. Wówczas możesz do nich kierować roszczenie.

    dokładnie, z bankami nie wygrasz. Są bardzo cwane i oczywiście wszystkie
    koszta zawsze, ale to zawsze ponosi klient.

    Mój problem jest mikroskopijny w porównaniu do twojego, ale też naliczono mi
    odsetki i uważam, że nie słusznie. Spłacam kredyt samochodowy zawsze przed
    czasem, (paradoksalnie - żeby nie mieć problemów) i okazało się, że 2 rata
    była za niska o 1,29 CHF. Po 13 miesiącach naliczono mi odsetki, które
    spowodowały że muszę dopłacić aż 15,60 CHF + 10,00 za korespondencję. Sądzę,
    że działania banków są bezprawne, ale będę zmuszony jednak zapłacić te 50 zł .