  • 1. Data: 2006-07-14 06:37:55
    Temat: potrzebuję ścignąć dłużnika z niemiec
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    witam

    mam zafakturowany, podpisany odbiór towaru firmy z niemiec
    towar jechał firmą kurierską
    z całej faktury kontrachent uregulowaw 1/3 wartość
    obecnie niepodnosi telefonów, wyłączył stronę internetową
    odbiera tylko faxy

    pytanie
    jak mogę złożyć wniosek do sądu o nakaz zapłaty i gdzie go mam złożyć
    firma mieści się w niemczech w Dormagen

    nort

  • 2. Data: 2006-07-14 10:31:41
    Temat: Re: potrzebuję ścignąć dłużnika z niemiec
    Od: stern <s...@0...pl>

    NORT napisał(a):

    > jak mogę złożyć wniosek do sądu o nakaz zapłaty i gdzie go mam złożyć
    > firma mieści się w niemczech w Dormagen

    najlepiej byloby go chyba pozwać w sądzie właściwym dla Ciebie (o ile
    umowa się temu nie sprzeciwia), a potem starać się o stwierdzenie
    wykonalności tego wyroku w Niemczech.
    Prostsze i tańsze niż proces w niemczech (dla polaka przynajmniej).

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-07-14 11:43:16
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    to mam poprostu złożyć pozew w sądzie w polsce?
    jak do tej pory ścigając klientów muszę pozwy składać we właściwym sądzie
    dla adresu siedziby firmy pozwanej.

    nort

  • 4. Data: 2006-07-14 11:57:52
    Od: stern <s...@0...pl>

    NORT napisał(a):
    > to mam poprostu złożyć pozew w sądzie w polsce?
    > jak do tej pory ścigając klientów muszę pozwy składać we właściwym sądzie
    > dla adresu siedziby firmy pozwanej.

    :)

    czasem prawnik się przydaje :)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2006-07-14 12:44:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    stern [###s...@0...pl.###] napisał:
> [...]
    > wykonalności tego wyroku w Niemczech.
    > Prostsze i tańsze niż proces w niemczech (dla polaka przynajmniej).

    Ja bym najpierw sprawdził, czy będzie z czego to windykować. Zwłaszcza przy
    niewielkiej kwocie może się okazać, że taniej wyjdzie zapomnieć o długu.

  • 6. Data: 2006-07-14 13:40:03
    Od: "NORT" <hinka[USUN_TO]@wp.pl>

    też najpierw piszę do grupy prawo

    nort