    From: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Alimenty
    Date: Wed, 29 Jan 2003 13:15:09 +0100

    > -pozbawić rodziców władzy i wnieść o opieke nad małoletnim ...
    > - po śmierci rodziców również można wnieść o opiekę ...

    To ja powiem po krótce o co chodzi - może wtedy mi będzie potrafili doradzić
    coś z praktyki.
    Ania, moja gosposia, pracowała jako prawnik w firmie X, zakochała się w
    prezesie (jak sądziła z wzajemnością).Dosyć szybko się zaręczyli, tyle że
    pan prezez miał równocześnie trzy narzeczone! (Ania dowiedziała się o tym
    dużo później).
    Przed ślubem zamieszkali razem, ale jak się prezez dowiedział, że Ania jest
    w ciąży - to kazał jej się wynosić.
    Dziewczyna ma za mało rozumu, a za dużo godności. Tego samego dnia wyniosła
    się i od niego i z jego firmy. Nie wniosła o ustalenie ojcostwa ani o
    alimenty. Bo mówi, że od kogoś takiego nie chce nic.
    Przygarnąłem ją dosłownie z ulicy w 8 miesiący i już pięć lat mieszka u
    mnie. W zamian za mieszkanie - jest moją gosposią (mieszkanie faktycznie
    błyszczy), zresztą mnie i tak całymi miesiącami nie ma w domu.
    Michałek, syn Ani, jest po dziecięcym porażeniu mózgowym - wymaga opieki
    24/24. Toteż Ania nie może iśćdo pracy. Bez problemu bym ich utrzymał, ale
    ona znowu się unosi honorem że nie może ich utrzymywać obcy człowiek (boli
    mnie ten "obcy") i dorabia po nocach, jak mały już śpi. Ona, taka delikatna
    kruszynka, wykształcona i po nocach szyje kurtki, albo skręca jakieś
    podzespoły.
    Szlak mnie trafia, jak na to patrze. Jak koniecznie musi mieć własne
    pieniądze - to przecież ojciec dziecka może na nie łożyć. Tymbardziej, że
    wiem, kto to i wiem, że powodzi mu się znakomicie.
    Tylko, jak pieniądze wyegzekwować od gościa, bo Ania sprawy nie założy na
    pewno.

    Sorry, ale się rozpisałem:P
    nemo